Hvad spiser i typisk når i er igang med cutting?


ettemenna
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Skal igang med noget seriøst cut her fra næste uge og synes jeg har nogenlunde styr på hvad det går ud på, takket være de mange gode tråde herinde.

Men synes jeg mangler lidt inspiration. Så vil jer der er igang eller har været ikke skrive lidt om hvad i spiser i løbet af en dag?

venlig hilsen Annemette

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser de samme ting, bare mindre af det. Men det har helt sikkert også noget at gøre med at jeg i forvejen bliver nød til at tvangsfodre mig selv for at stige i vægt / holde vægten.

Hvis jeg ikke havde den 'tilstand' ville jeg formentlig spise det samme, dog en lille smule mindre og supplere med roning for at forbrænde lidt ekstra.

Et eksempel kan være:

Morgenmad: Yoghurt med noget frugt

Mellemmåltid: Rugbrød med kødpålæg eller ost

Frokost: Nudler med noget kød / fisk

Efter træning: Protshake og noget frugt

Aftensmad: Kartofler og kød

Nat'mad': Mælk

Edited by Thorhauge
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

F eks:

Morgenmad

1 port havregrød med lidt sødmælk og 2g fiskoliekapsler

Mellemmåltid

1g ølgær

2g fiskeolie

4g BCAA

Frokost

1 kyllingebryst

300g kogte blandede grønsager

2g fiskeolie

Mellmmåltid

20g 28% ost

1 peberfrugt

Aftensmad

400g gulerødder

1/2 dl solsikkekerner

100g bacon

2g fiskeolie

Kun et forslag :smile: Er man ikke så glad for tilskud, kan du jo bare spise en smule kød i stedet for BCAA.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil foreslå noget så kedeligt som Kikærter og Linser.

De indeholder de "korrekte" proteiner" og er samtidigt billige i forhold til kød.

Du får også en god fordeling af Proteiner og Kulhydrater.

jeg ville foreslå at du springer Shakesene over når du cutter. Alene her er der sparet 300-400 Kcal (Afhængig af hvad du drikker)

Det burde være muligt at få dækket protein indtaget via kød og andet.

Ellers er det egentligt bare at skære lidt ned på det daglige indtag. Husk dog at få nogle kulhydrater, ellers kan man nemt bliver træt og uoplagt.

(jeg bliver også sur når mit blodsukker falder, men det går kun ud over andre :-) )

Og held og lykke

Link to comment
Share on other sites

jeg ville foreslå at du springer Shakesene over når du cutter. Alene her er der sparet 300-400 Kcal (Afhængig af hvad du drikker)

Det burde være muligt at få dækket protein indtaget via kød og andet.

Det forstår jeg ikke noget af?!

Protein pulver og vand er da netop dne måde det er lettest at få sine nødvendige proteiner efter træning uden at få mange kulhydrater ind (mælk, Kakao kød osv.)

Link to comment
Share on other sites

Det forstår jeg ikke noget af?!

Protein pulver og vand er da netop dne måde det er lettest at få sine nødvendige proteiner efter træning uden at få mange kulhydrater ind (mælk, Kakao kød osv.)

Det er muligt, men det mætter jo ikke..

Link to comment
Share on other sites

Min pointe er netop at Shakes, er nemme, men de mætter ikke. Desuden er en Cutt periode jo ikke der hvor du opbygger muskler, så derfor er det nok mindre vigtigt at få proteine lige efter træningen.

Heller få et ordenligt måltid lagt ind før, så det passer med din træning.

Hytteost, kylling og bønner/linser er nemme protein kilder der fylder godt i maven.

Samtidigt er det ret enkelt at skære shaken ud af ens kostplan, og så bare "file" lidt på de andre ting.

Link to comment
Share on other sites

Men hvis man skal cutte er Protein pulver og vand samt en fulldkors kiks alla Wasa (mætter) da bedre end 2 store bøffer?

Det er vel subjektivt?

Protein pulver giver ikke maven noget at arbejde med, det gør en bøf immervæk.

Fuldkorns kiks er generelt fyldt med fedt, det er de fleste kiks. Wasa knækbrød er okay.

Men du må jo drage dig dine egne erfaringer for hvad der vikrer for dig.

Der er som sagt ingen "sandhed" på dette område.

Bare du er i underskud og du kan holde dette, så burde det virke for dig.

Link to comment
Share on other sites

Det er bevist at protein nedsætter sulten, og da proteinpulver næsten kun er protein må det da være en af de ting man næppe skal skære væk fra sin kostplan?

Samtidig hjælper det hurtige protein efter træning til at kroppen ikke nedbryder dine muskler, hvilket jo er en fantastisk ting da man vil tabe mindst muligt af sine hårdt tilkæmpede muskler.

Link to comment
Share on other sites

Min pointe er netop at Shakes, er nemme, men de mætter ikke. Desuden er en Cutt periode jo ikke der hvor du opbygger muskler, så derfor er det nok mindre vigtigt at få proteine lige efter træningen.

Det er en meget uheldig opfattelse. Muskler er meget energikrævende for kroppen, så når dne ligger i kcalunderskud skal den have en meget god grund til at beholde dem = tung træning og masser af prots. Proteiner og kulhydrater efter træning på cut er akkurat ligeså vigtigt som hvis man ikke er på diæt - hvis ikke vigtigere!

Edited by essensen
Link to comment
Share on other sites

F eks:

Morgenmad

1 port havregrød med lidt sødmælk og 2g fiskoliekapsler

Mellemmåltid

1g ølgær

2g fiskeolie

4g BCAA

Frokost

1 kyllingebryst

300g kogte blandede grønsager

2g fiskeolie

Mellmmåltid

20g 28% ost

1 peberfrugt

Aftensmad

400g gulerødder

1/2 dl solsikkekerner

100g bacon

2g fiskeolie

Kun et forslag :smile: Er man ikke så glad for tilskud, kan du jo bare spise en smule kød i stedet for BCAA.

Nu ved jeg godt det kun er et forslag, men jeg formoder det tager nogenlunde udgangspunkt i noget du selv indtager. Af REN nysgerrighed, hvorfor vælger du at indtage 4gram BCAA ? Er det noget du får gratis (sponser agtigt), eller mener du ikke du kan få den aminosyreprofil/sammensætning på andre måder ?

Bacon :crazy::tongue:

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg godt det kun er et forslag, men jeg formoder det tager nogenlunde udgangspunkt i noget du selv indtager. Af REN nysgerrighed, hvorfor vælger du at indtage 4gram BCAA ? Er det noget du får gratis (sponser agtigt), eller mener du ikke du kan få den aminosyreprofil/sammensætning på andre måder ?

Bacon :crazy::tongue:

Jeg indtager det ved mine mellem "måltider" for at det ikke skal gå for lang tid mellem mine hovedmåltider uden god aminosyreprofil i blodet. Er på diæt, så mine portioner er ikke så store, jo, risikerer erfor at det meste fra den rigtige mad er "slut" efter cirka 3 timer. Det samme over natten for det meste. Når jeg går off igen, tror jeg bare det bliver en kæmpe omgang oksekød før sengen så jeg er sikkret den vej, men det er der desværre ikke plads til i diæten... :4mewantfood:

Bacon er det tredje krydderi ved siden af salt og peber :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Jeg indtager det ved mine mellem "måltider" for at det ikke skal gå for lang tid mellem mine hovedmåltider uden god aminosyreprofil i blodet. Er på diæt, så mine portioner er ikke så store, jo, risikerer erfor at det meste fra den rigtige mad er "slut" efter cirka 3 timer. Det samme over natten for det meste. Når jeg går off igen, tror jeg bare det bliver en kæmpe omgang oksekød før sengen så jeg er sikkret den vej, men det er der desværre ikke plads til i diæten... :4mewantfood:

Bacon er det tredje krydderi ved siden af salt og peber :w00t:

Mon ikke mindst 80-90% af 4 g BCAA forbrændes når det tages alene. Temmelig spild ikke at tage lidt kulhydrat sammen med det. Kunne fint være på bekostning af det klamme fedt der er i 45+ ost og bacon, når nu den står på "diæt".
Link to comment
Share on other sites

Mon ikke mindst 80-90% af 4 g BCAA forbrændes når det tages alene. Temmelig spild ikke at tage lidt kulhydrat sammen med det. Kunne fint være på bekostning af det klamme fedt der er i 45+ ost og bacon, når nu den står på "diæt".

Kør lidt efter Atkins lignende diæt i perioder og fungerer fremragende på det klamme fedt :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Ydermere skal der heller ikke mere end ca. 20 gram almindelig protein pulver (eller 3dl mælk) til at opnå > 4gram BCAA, hvorved jeg tænker at supplere med disse er en dyr og unødvendig løsning.

Det er bare billigere på kaloriekotot at kun indtage BCAA og så er det meget nemmere med piller end pulver :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kør lidt efter Atkins lignende diæt i perioder og fungerer fremragende på det klamme fedt :4mewantfood:

Selv om at der køres "Atkins style" er det åndsvagt at sluge 4 gram BCAA uden yderligere protein el. kulhydratindtag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share