Skuldre med mere eller mindre effekt?


uXu
 Share

Recommended Posts

Hvor tit skal man træne skuldre, så det stadig er forsvarligt.

Trænede tidligere skuldre to gange ugentligt, tunge løft. (3 forskellige øvelser)

Jeg er nu gået ned til at træne en time om dagen, men kun med én muskelgruppe dagligt.

Er det bedre masse-mæssigt at træne skuldre to gange ugentligt, eller mere?

Jeg ved godt at der kommer pump på, men det skal være med synlige resultater.

Og har I nogle forslag til at lave en lidt mere kreativ skuldre træning,

i combi af basis og mere præciserede øvelser. Så er jeg åben for forslag.

Hilsen Anders.

(P.s. Har fået nok af at kæresten og kammerater siger at jeg bliver mindre, efter

hver måned der går pga. det program jeg kører nu.).

Link to comment
Share on other sites

Det er de færreste der kan opnå deres fulde potentiale (uden brug af medikamenter) ved at ramme samtlige muskelgrupper én gang om ugen.

Dermed vil jeg foreslå dig at øge frekvensen af din skuldertræning.

Og langt de fleste der træner halter efter når det kommer til bagskulder og øvre ryg området i forhold til forskulderen som oftest får masser af prygl under brysttræningen. Så husk endelig at have nogle øvelser til det bagerste hoved.

Der findes masser af gode skulderøvelser:

Pushpress

Militarypress

Skulderpres

DB laterals

Facepulls

Scarecrows

Bandpullaparts

osv.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer også an på hvor meget man smadrer den givne muskel. Hvis man rammer en muskel rigtig hårdt, kan der godt gå adskillige dage før man er restitueret. Er man til mange split i sit program, må 3-split vel kunne gøre det skulle jeg mene?

der kan man jo nøjes med at træne 2-3 grupper om dagen.

ellers må du bare ramme dine muskler med højere intensitet

Link to comment
Share on other sites

Det kommer også an på hvor meget man smadrer den givne muskel. Hvis man rammer en muskel rigtig hårdt, kan der godt gå adskillige dage før man er restitueret. Er man til mange split i sit program, må 3-split vel kunne gøre det skulle jeg mene?

der kan man jo nøjes med at træne 2-3 grupper om dagen.

ellers må du bare ramme dine muskler med højere intensitet

Tror lige meget hvor meget du 'smadre' din muskel igennem (der er jo også en grænse for, hvor meget du kan presse en muskel), så vil du overhoved ikke få lige så meget ud af at træne muskelgruppen 1 gang om ugen, som du ville med 3.

Logik?

Link to comment
Share on other sites

selvfølgelig er der en grænse :blush:

men jeg gentager lige mig selv:

Er man til mange split i sit program, må 3-split vel kunne gøre det skulle jeg mene?

der kan man jo nøjes med at træne 2-3 grupper om dagen.

jeg kan da sige for mig selv, at jeg da 100 gange hellere vil træne et program som jeg har det godt med, selv om jeg ved, at hvis jeg lagde det om, ville det give en lille smule mere.

men jeg vil da give dig ret. 1 gang om ugen er nok for lidt.

Edited by Grundt
Link to comment
Share on other sites

nu træner jeg også selv 2-split lige pt. men jeg vil da sige, at jeg har da haft gode styrkemæssige resultater, mens jeg har kørt 3-split. om jeg havde opnået det samme med et 2-split ved jeg jo så ikke, men det har virket i hvet fald

Link to comment
Share on other sites

Og langt de fleste der træner halter efter når det kommer til bagskulder og øvre ryg området i forhold til forskulderen som oftest får masser af prygl under brysttræningen. Så husk endelig at have nogle øvelser til det bagerste hoved.

.

gode øvelser til øvre ryg og bagskulder????

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nævnt nogle af dem ovenover facepulls, scarecrows og bandpullaparts er bare nogle af dem.

har du et link eller noget til scarecrows og bandpullaparts, hvor man kan se dem? for kan ik selv finde dem på nettet :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share