K: God rygsæk


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeg går en del om morgenen for tiden som et lidt i diæten.

De sidste to år har jeg brugt en rygsæk med vægtskifter eller vandflasker. Typisk en 10-15kg. Problemet er dog at med en almindelig rygsæk knaver stropperne så meget og vægten sidder så dårligt placeret at det er umuligt at gå med.

Det må være muligt at få fingrene i en ordentlig rygsæk som kan tåle nogle ordentlige kilo.

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM

Hvis du ikke finder en her på MOL, vil jeg anbefale dig at kigge efter en Osprey - du kan fx finde dem i Friluftsland. Jeg synes, deres bæresystem er rigtig godt og kan helt sikkert holde nogen kg. Jeg har haft 30+ i min.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke finder en her på MOL, vil jeg anbefale dig at kigge efter en Osprey - du kan fx finde dem i Friluftsland. Jeg synes, deres bæresystem er rigtig godt og kan helt sikkert holde nogen kg. Jeg har haft 30+ i min.

De ser ellers fine ud ja. Men 12-1500kr for en backpack er lige hidsigt nok til formålet. Ommed jeg nok suser der ind hvis ikke jeg finder andet

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke haft så gode erfaringer med den ene Osprey jeg har haft, da jeg ikke synes at den kunne sidde stramt og højt nok grundet bæresystemets udforming i nakken med en bred "rem" mellem taske og nakke. Men der er naturligvis forskellige modeller. Deuter laver nogle gode solide tasker også, og jeg har været meget glad for min 30L, men her synes jeg at de to puder der sidder nede på lænen kan irritere lidt i forhold til bukserkant når man går længere ture. Men det er også en god rygsæk med et godt bæresystem der kan holde til en del. Salomons raid serie er også god men er måske ikke så holdbar til tung pakning. Haglöf laver stadig rigtig gode rygsække til normalt brug, som powerwalking. Har i mange år haft en løberygsæk fra Alpine Lowe, som er rigtig fed, men ikke på markedet længere. Den har holdt til VIRKELIG meget. Men jeg vil foreslå at du går ind og prøver mange forskellige, da den slags vurderinger afhænger meget af kropsbygning

Link to comment
Share on other sites

Guest DBM
De ser ellers fine ud ja. Men 12-1500kr for en backpack er lige hidsigt nok til formålet. Ommed jeg nok suser der ind hvis ikke jeg finder andet

Min var på tilbud til 800 spir - mener jeg! Men som Waits skriver, så tag ind og afprøv lidt forskellige mærker.

Link to comment
Share on other sites

Min storebror løber med en Salomon fra Raid serien, han har 8-10kg med og han har vist været godt tilfreds indtil videre. Men hvis du skal powerwalke kan du vel bare købe en solid der vejer lidt mere. Det er nok lige før en Peak kunne bruges, de er rimelig godt polstret og har store mavespænder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
haha ja man kan da ellers lave en seriøs powerwalk oppakning. Gad vide hvor meget den kan tåle?

Nu ved jeg ikke hvor stor du er, men sælger skriver selv om rygsækken (der er en dame-model):

Hej Camilla! Jeg er selv 165 og normal af bygning. Min søster er meget tynd og passer også tasken perfekt. Så du vil helt sikkert kunne passe den:)

:laugh:

Link to comment
Share on other sites

haha ja man kan da ellers lave en seriøs powerwalk oppakning. Gad vide hvor meget den kan tåle?

Kun feks være sjovt at fylde 40-60kg sten i, og se hvor læng man kan gå med det :laugh:

Oh my God.. Ja, der fik jeg vist postet det link lidt for hurtigt :blink:

Den tar jeg på min kappe...

Vil nu stadigvæk mene at det er guld værd at have en dejlig stor rygsæk, miligutter går da med 50kg engang imellem :4thumbup:

Har du overvejet noget vægtetbeklædning ? Fandt nogle svedige veste med 25-30kg for et stykke tid siden, men har ikke selv prøvet dem...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share