uuutroligt langsomt vægttab!?


MAME
 Share

Recommended Posts

Jeg er en pige på 22. Besluttede i april sidste år, at NU skulle det bare være! Min startvægt var 92,9 kg i april! Da jeg nåede oktober vejede jeg 83 kg. så blev det jul osv. og dumme jeg tænkte 'jaa jaa, man ska da også ha' lov at leve'!

I marts 2008 besluttede jeg så at hoppe på vægten igen - 88,3 kg!!! shit.. Al den anstrengelse i 2007 var næsten helt spildt!

Altså helt ærligt, så syns jeg sgu ikke deet nemt at være på slankekur, eller ændre livsstil som det vel hedder!! Jeg syns ikke deet sjovt at motionere! Haader at løbe, cykle, rulle, svømme og hvad der ellers er.. Styrketræning er mindst ligeså kedeligt! - så jeg var ski skuffet over mig selv!

Nå men, marts 2008. startvægt 83,3. Fedt% på 45,5. Cm. = for mange!!

Jeg har siden marts været i motionscenter ca. hver 2. dag. Starter med opvarmning på cykel/crosstrainer ca. 15 min. Derefter styrketræning. Hver øvelse med mest mulig vægt, kan kun liiige klare 10 løft, skub (eller hva det hedder) med hver "maskine". Disse øvelser gør jeg 3 gange i løbet af træningen. Derefter motions-træning noget tid igen. Har fået lagt en træningsplan af en træner i motionscenteret.

Har ingen at træne med, har spurgt snart alle jeg kender og ingen er interesserede, ikke engang i gå- eller løbeture...

Spiser sundt.. ca. 1200-1500 kcal dagligt. Fordeling på ca. 50 % kulh., 25% protein og 25 % fedt.

Får masser af fisk, grøntsager, nødder, bær, fibre osv osv..

Meeen.. Jeg er nu i maj måned. Vejer ca. 84. Har så tabt 4 kg på 2 mdr., vel også udemærket. Men, min fedt% er kun gået fra 45,5 til 44,9 - som om det nærmest er ingenting!?

Jeg har været i gang med målet båndet helt fra starten på 92,9 kg og har IKKE TABT EN ENESTE CM PÅ HEELE KROPPEN!

Går i det samme kluns som altid.. sommertøjet sidder mindst ligeså stramt som altid.

Min motivation rammer snart minus! Gider det ikke mere.. Træning keder mig helt ekstremt! Jeg er tydeligvis ikke en af dem der får mere energi af at spise sundt og træne.. Maden/grøntsagerne tager eeevigheder at lave og er såå krævende..

Hva gør jeg, hva gør jeg... Har efterhånden læst en del herinde, men er der ikke nogen der har råd eller lign. jeg VIL tabe mig, men mangler liiige motivationen eller et skub.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Det lyder til, at du gør det fornuftigt nok, med et vægttab på 2 kg pr. måned. Skriver du ALT ned hvad du spiser og drikker? Har du fornuftig progression på din styrketræning osv.?

Læs her; http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1526539&cr=

Og bagefter kunne du jo læse her for noget inspiration til noget balls to the wall træning! http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1624757&cr=

Link to comment
Share on other sites

Det skal også lige siges at badevægtene der måler din fedt% heller ikke er voldsomt nøjagtige. Så du kan måske godt have tabt mere fedt end du tror, men derimod taget lidt muskler på så du ikke ser meget "mindre" ud. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en pige på 22. Besluttede i april sidste år, at NU skulle det bare være! Min startvægt var 92,9 kg i april! Da jeg nåede oktober vejede jeg 83 kg. så blev det jul osv. og dumme jeg tænkte 'jaa jaa, man ska da også ha' lov at leve'!

I marts 2008 besluttede jeg så at hoppe på vægten igen - 88,3 kg!!! shit.. Al den anstrengelse i 2007 var næsten helt spildt!

Altså helt ærligt, så syns jeg sgu ikke deet nemt at være på slankekur, eller ændre livsstil som det vel hedder!! Jeg syns ikke deet sjovt at motionere! Haader at løbe, cykle, rulle, svømme og hvad der ellers er.. Styrketræning er mindst ligeså kedeligt! - så jeg var ski skuffet over mig selv!

Nå men, marts 2008. startvægt 83,3. Fedt% på 45,5. Cm. = for mange!!

Jeg har siden marts været i motionscenter ca. hver 2. dag. Starter med opvarmning på cykel/crosstrainer ca. 15 min. Derefter styrketræning. Hver øvelse med mest mulig vægt, kan kun liiige klare 10 løft, skub (eller hva det hedder) med hver "maskine". Disse øvelser gør jeg 3 gange i løbet af træningen. Derefter motions-træning noget tid igen. Har fået lagt en træningsplan af en træner i motionscenteret.

Har ingen at træne med, har spurgt snart alle jeg kender og ingen er interesserede, ikke engang i gå- eller løbeture...

Spiser sundt.. ca. 1200-1500 kcal dagligt. Fordeling på ca. 50 % kulh., 25% protein og 25 % fedt.

Får masser af fisk, grøntsager, nødder, bær, fibre osv osv..

Meeen.. Jeg er nu i maj måned. Vejer ca. 84. Har så tabt 4 kg på 2 mdr., vel også udemærket. Men, min fedt% er kun gået fra 45,5 til 44,9 - som om det nærmest er ingenting!?

Jeg har været i gang med målet båndet helt fra starten på 92,9 kg og har IKKE TABT EN ENESTE CM PÅ HEELE KROPPEN!

Går i det samme kluns som altid.. sommertøjet sidder mindst ligeså stramt som altid.

Min motivation rammer snart minus! Gider det ikke mere.. Træning keder mig helt ekstremt! Jeg er tydeligvis ikke en af dem der får mere energi af at spise sundt og træne.. Maden/grøntsagerne tager eeevigheder at lave og er såå krævende..

Hva gør jeg, hva gør jeg... Har efterhånden læst en del herinde, men er der ikke nogen der har råd eller lign. jeg VIL tabe mig, men mangler liiige motivationen eller et skub.. :-)

Det ser ud som du har styr maden, så hvis du vil tabe dig mere, må du træne mere, 15 min er ikke ret meget, jeg har tabt mig 26,6 kg siden 20-12-2007, men jeg træner også minst 6 gange om ugen og minst 2 timer ad gangen

Det nytter ikke noget at sige du ikke gider og det keder dig, find den træning du syntes godt om og træn noget mere, evt. læse, se tv eller snakke når du træner, det vil også være super at finde en og træne med, måske noget hold træning, men igen det nytter ikke noget at bestemme sig for at man ikke gider.

Tillykke med dit vægttab og held og lykke med resten.

Ps. det hjælper at sætte nogle opnålige mål og holde dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en pige på 22. Besluttede i april sidste år, at NU skulle det bare være! Min startvægt var 92,9 kg i april! Da jeg nåede oktober vejede jeg 83 kg. så blev det jul osv. og dumme jeg tænkte 'jaa jaa, man ska da også ha' lov at leve'!

I marts 2008 besluttede jeg så at hoppe på vægten igen - 88,3 kg!!! shit.. Al den anstrengelse i 2007 var næsten helt spildt!

Altså helt ærligt, så syns jeg sgu ikke deet nemt at være på slankekur, eller ændre livsstil som det vel hedder!! Jeg syns ikke deet sjovt at motionere! Haader at løbe, cykle, rulle, svømme og hvad der ellers er.. Styrketræning er mindst ligeså kedeligt! - så jeg var ski skuffet over mig selv!

Nå men, marts 2008. startvægt 83,3. Fedt% på 45,5. Cm. = for mange!!

Jeg har siden marts været i motionscenter ca. hver 2. dag. Starter med opvarmning på cykel/crosstrainer ca. 15 min. Derefter styrketræning. Hver øvelse med mest mulig vægt, kan kun liiige klare 10 løft, skub (eller hva det hedder) med hver "maskine". Disse øvelser gør jeg 3 gange i løbet af træningen. Derefter motions-træning noget tid igen. Har fået lagt en træningsplan af en træner i motionscenteret.

Har ingen at træne med, har spurgt snart alle jeg kender og ingen er interesserede, ikke engang i gå- eller løbeture...

Spiser sundt.. ca. 1200-1500 kcal dagligt. Fordeling på ca. 50 % kulh., 25% protein og 25 % fedt.

Får masser af fisk, grøntsager, nødder, bær, fibre osv osv..

Meeen.. Jeg er nu i maj måned. Vejer ca. 84. Har så tabt 4 kg på 2 mdr., vel også udemærket. Men, min fedt% er kun gået fra 45,5 til 44,9 - som om det nærmest er ingenting!?

Jeg har været i gang med målet båndet helt fra starten på 92,9 kg og har IKKE TABT EN ENESTE CM PÅ HEELE KROPPEN!

Går i det samme kluns som altid.. sommertøjet sidder mindst ligeså stramt som altid.

Min motivation rammer snart minus! Gider det ikke mere.. Træning keder mig helt ekstremt! Jeg er tydeligvis ikke en af dem der får mere energi af at spise sundt og træne.. Maden/grøntsagerne tager eeevigheder at lave og er såå krævende..

Hva gør jeg, hva gør jeg... Har efterhånden læst en del herinde, men er der ikke nogen der har råd eller lign. jeg VIL tabe mig, men mangler liiige motivationen eller et skub.. :-)

Hej,

Det lyder som om du har motivationen, hvis bare resultaterne bliver lidt bedre! Prøv at spise 40% kulhydrat, 30% protein og 30% fedt. Det tror jeg vil hjælpe dig med at tabe fedtet på din krop hurtigere end du gør nu.

Der ud over skal du ændre din træning fuldstændig. Drop maskinerne kom igang med at bruge din krop som den er skabt. Kan lyde frelst, men når du isolerer dine muskler i alle maskinerne er øvelserne ikke rigtigt potente, slet ikke hvis målet er at tabe sig. Har du ikke en sport du synes er sjov og hvor man får sved på panden?

Hvis du gerne vil blive i træningscenteret er du velkommen til at sende mig en PM. Så vil jeg gerne give dig nogle gode øvelser..

:-)

Link to comment
Share on other sites

Lige for at starte fra enden *S*

Min fedt% får jeg målt i motionscenteret, det er ikke bare en badevægt jeg har derhjemme :-)

Jeg er oftest afsted i motionscenteret 3 gange i ugen, ca. 2 timer i alt.. De 15 min. er til opvarmning :-/

Hvis jeg skulle træne 6 gange i ugen, så var denne kur helt sikkert ovre allerede efter første uge! - jeg er bare ikke en sports-person, har aldrig fundet noget sport jeg synes der var sjovt.. såå tvivler på at jeg liiige finder det..

Som jeg skrev i første indlæg, så har jeg altså ingen at træne med, har forsøgt at finde det, men ingen er interesserede. Prøvede en enkelt gang at melde mig på et hold med spinning på begynder-niveau, men.. Var lige ved at falde død om efter et kvarter, så jeg skred ud igen :-( Sikke et nederlag!!

Droppe maskinerne og komme i gang med at bruge min krop... How? Har i lææænge prøvet at følge et løbeprogram ved siden af motionscenteret, meeeen.. Jeg kan løbe 1 minut, så er jeg lige ved at falde om af forpustelse :-(

Link to comment
Share on other sites

2 timer træningen ud i et rap vil være af relativ lav intensitet for de fleste, så det mener jeg ikke, er den bedste vej frem.

Ang. motivation, så er det jo en svær størrelse. Måske skulle du søge motivation i den velvære, ekstra energi og de korte delmål fremfor dit langsigtede mål.

Og hvad er målet iøvrigt... målsætning er uhyre vigtig i forhold til motivation. Er din motivation ydre eller indre betinget... Er det noget, du vil gøre for dig selv, eller føler du et pres ude fra?

Hvis din motivation fuldstændig afhænger af vægten og fedt procent målingerne, så kan jeg godt forstå, at du syntes, det er en tabt kamp på forhånd.

Du kan evt. afsætte en ½ time, og skrive en liste på 10 punkter, der beskriver, hvorfor du vil opnå det mål... Hvis du bliver bevist om dine intentioner, så kommer motivation som regel helt af sig selv.

Nu stiller jeg lige nogle alternative motionsformer op..

15-20 minutters høj intens gulv træning der hjemme.

cykel til arbejde/skole

tag trapperne i stedet for elevator/rulletrappe (banalt men effektfuldt)

Cirkel træning i centret..... du vil jo ikke være stærk/stor (muskelmasse) bare tabe dig / i bedre form ik?

etc.

Ps. Iøvrigt er centrets fedt procent måling formentligt lige så ringe, som hvis det var din egen badevægt.

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor du lægger så meget vægt på at motionere og træne, hvis du virkelig ikke gider? Motion/styrketræning er blot værktøjer til at tabe sig, det har aldrig været nødvendigheder.

Det er netop hvad folk altid fejlagtigt tror. Det er en skam at almindelige mennesker har fået den dårlige opfattelse, at motion er lig vægttab. Dette skyldes nok alle disse "du er fed"-programmer, som tit blot er en gang lort(Du er hvad du spiser fx).

Hvis du skal tabe dig, skal du følge den simple, simple regel:

Spis mindre end din krop forbruger på en dag.

Det er ikke vanskeligere at tabe sig og kun DU kan gøre det vanskeligt for dig selv. Jeg ved godt at der er faktorer der spiller ind, som netop gør dét at spise 1500 kcal om dagen meget svært, men faktum er, at det kun er dig selv som kan opretholde dette kalorieindtag. Det er din krop, det er din mad og det er dit vægttab. Det er dit problem.

Derfor må du diciplinere dig selv og ikke forvente at andre gør det. Andre vil sikkert gerne hjælpe dig, men du skal ikke lade andre motivere dig(få folk med i centret). Det virker jo netop somom at du giver 'andre der ikke gider' skylden for, at du ikke er kommet ned i centret?

Vi kan altså hurtigt konkludere at motivationen er dit tydelige problem og dette må du selv arbejde med. Du må selv finde ud af, hvordan du motiverer dig selv. Kan du lide at lave mad? Kan du lide at spise mad? Hvad kan du egentlig lide?

Når vi nu har lokaliseret problem, så kan vi også vurdere hvad du kan gøre og ved du hvad mit foreslag er? Lad være med at bevæge dig. Lad da for helved være med noget, som du ikke kan lide. Træning og motion er ikke nødvendigt, det er blot et værktøj. Men, hvis du laver denne ændring, må du også forvente at du skal spise ENDNU mindre for at tabe dig.

Spis 1200 kalorier. 1000 kalorier. 2 kalorier(kidding'):

Du skal tabe dig ca. 300g om ugen og gør du ikke det, så må du igen ind og revidere dit kalorieindtag.

Men, helt ærligt så gider jeg ikke fortælle dig hvad du skal gøre, for så ender det bare med, at du suger upræcis viden til dig. Jeg kan sagtens tale om HDL(High Density Lipoproteins) og kolesterol og komplekse polysaccharider og andet, men ærligttalt, så vil det blot være fragmenter, som det ender med, at du sætter sammen i din egen rækkefølge; som ofte er forkert. Se fx riskager som et eksempel. Det er almen antagelse, at riskager er THE THING for kvinder, når de skal tabe sig. Det er måske fordi de smager elendigt, ser tørre og kedelige ud og ikke vejer noget som helst. Problemet med riskager er bare, at der er mega mange kalorier i pr. 100 gram og de mætter ikke en skid. Det er denne slags "kostråd" som bare er lort.

Min konklusion og mit ultimative råd til dig er:

Sæt dig ind i tingene, hvis du vil ordne dit problem. Hvis du ikke vil cykle 1000 kilometer om dagen og leve af dårlige kostråd og stadigvæk ikke komme nogen vejne, så må du sætte dig ind i tingene.

Hvis du har undersøgt tingene nok og hvis du har viden nok, så kan du tabe dig uden at bevæge dig, overhovedet. Du skal vide hvad du laver.

Jeg har haft biologi på høj niveau i gymnasiet i 3 år og jeg har ikke lært det vilde om kroppen, men faget vakte min interesse. Jeg har 'bodybuildet'(jeg HADER at løfte vægte) i 1½ år og det er alt sammen fint. Men, det vigtige er, at jeg i al den tid jeg har haft biologi og bodybuildet og interesseret mig for kroppen, straks undersøgt noget, hvis jeg var i tvivl eller blev undrende omkring det.

Hvordan virker fordøjelsessystemet? Hvordan får kroppen energi? Hvad er proteiner? Hvad er muskler bygget op af? Hvad er fedtstoffer?

HVER gang jeg har været i tvivl om noget, så har jeg slået det op enten i bøger eller på nettet og her 3 år efter, så har jeg en skide god viden om kroppen, vægttab og muskler; jeg har 12 skr biologi/12 mundtlig biologi/12 SSO(biologi om vægttab) på mit eksamensbevis og alt dette, fordi jeg ALTID har slået ting op og ikke bare har "nøjedes" med hvad folk siger:

"Man skal bare lade være med at spise hvidt brød!" og spørger man hvorfor, så ved folk det ikke og så er det at jeg har undersøgt det!

Derfor... Slå tingene op. Lær din krop at kende. Hvis det ikke interesserer dig, så er der jo intet at gøre; så må du knokle videre uden resultater og blive ved med at bruge ~8 timer om dagen(i centret, mentalt og med madlavning) på at nå absolut ingen vejne.

Der er ingen nemme veje. Der er ingen mirakelkure: Der er kun viden.

Obs: For resten synes jeg du bør motionere, fordi det er sundt for din krop, selvom det ikke nødvendigvis er lig med vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor du lægger så meget vægt på at motionere og træne, hvis du virkelig ikke gider? Motion/styrketræning er blot værktøjer til at tabe sig, det har aldrig været nødvendigheder.

Det er netop hvad folk altid fejlagtigt tror. Det er en skam at almindelige mennesker har fået den dårlige opfattelse, at motion er lig vægttab. Dette skyldes nok alle disse "du er fed"-programmer, som tit blot er en gang lort(Du er hvad du spiser fx).

Hvis du skal tabe dig, skal du følge den simple, simple regel:

Spis mindre end din krop forbruger på en dag.

Det er ikke vanskeligere at tabe sig og kun DU kan gøre det vanskeligt for dig selv. Jeg ved godt at der er faktorer der spiller ind, som netop gør dét at spise 1500 kcal om dagen meget svært, men faktum er, at det kun er dig selv som kan opretholde dette kalorieindtag. Det er din krop, det er din mad og det er dit vægttab. Det er dit problem.

Derfor må du diciplinere dig selv og ikke forvente at andre gør det. Andre vil sikkert gerne hjælpe dig, men du skal ikke lade andre motivere dig(få folk med i centret). Det virker jo netop somom at du giver 'andre der ikke gider' skylden for, at du ikke er kommet ned i centret?

Vi kan altså hurtigt konkludere at motivationen er dit tydelige problem og dette må du selv arbejde med. Du må selv finde ud af, hvordan du motiverer dig selv. Kan du lide at lave mad? Kan du lide at spise mad? Hvad kan du egentlig lide?

Når vi nu har lokaliseret problem, så kan vi også vurdere hvad du kan gøre og ved du hvad mit foreslag er? Lad være med at bevæge dig. Lad da for helved være med noget, som du ikke kan lide. Træning og motion er ikke nødvendigt, det er blot et værktøj. Men, hvis du laver denne ændring, må du også forvente at du skal spise ENDNU mindre for at tabe dig.

Spis 1200 kalorier. 1000 kalorier. 2 kalorier(kidding'):

Du skal tabe dig ca. 300g om ugen og gør du ikke det, så må du igen ind og revidere dit kalorieindtag.

Men, helt ærligt så gider jeg ikke fortælle dig hvad du skal gøre, for så ender det bare med, at du suger upræcis viden til dig. Jeg kan sagtens tale om HDL(High Density Lipoproteins) og kolesterol og komplekse polysaccharider og andet, men ærligttalt, så vil det blot være fragmenter, som det ender med, at du sætter sammen i din egen rækkefølge; som ofte er forkert. Se fx riskager som et eksempel. Det er almen antagelse, at riskager er THE THING for kvinder, når de skal tabe sig. Det er måske fordi de smager elendigt, ser tørre og kedelige ud og ikke vejer noget som helst. Problemet med riskager er bare, at der er mega mange kalorier i pr. 100 gram og de mætter ikke en skid. Det er denne slags "kostråd" som bare er lort.

Min konklusion og mit ultimative råd til dig er:

Sæt dig ind i tingene, hvis du vil ordne dit problem. Hvis du ikke vil cykle 1000 kilometer om dagen og leve af dårlige kostråd og stadigvæk ikke komme nogen vejne, så må du sætte dig ind i tingene.

Hvis du har undersøgt tingene nok og hvis du har viden nok, så kan du tabe dig uden at bevæge dig, overhovedet. Du skal vide hvad du laver.

Jeg har haft biologi på høj niveau i gymnasiet i 3 år og jeg har ikke lært det vilde om kroppen, men faget vakte min interesse. Jeg har 'bodybuildet'(jeg HADER at løfte vægte) i 1½ år og det er alt sammen fint. Men, det vigtige er, at jeg i al den tid jeg har haft biologi og bodybuildet og interesseret mig for kroppen, straks undersøgt noget, hvis jeg var i tvivl eller blev undrende omkring det.

Hvordan virker fordøjelsessystemet? Hvordan får kroppen energi? Hvad er proteiner? Hvad er muskler bygget op af? Hvad er fedtstoffer?

HVER gang jeg har været i tvivl om noget, så har jeg slået det op enten i bøger eller på nettet og her 3 år efter, så har jeg en skide god viden om kroppen, vægttab og muskler; jeg har 12 skr biologi/12 mundtlig biologi/12 SSO(biologi om vægttab) på mit eksamensbevis og alt dette, fordi jeg ALTID har slået ting op og ikke bare har "nøjedes" med hvad folk siger:

"Man skal bare lade være med at spise hvidt brød!" og spørger man hvorfor, så ved folk det ikke og så er det at jeg har undersøgt det!

Derfor... Slå tingene op. Lær din krop at kende. Hvis det ikke interesserer dig, så er der jo intet at gøre; så må du knokle videre uden resultater og blive ved med at bruge ~8 timer om dagen(i centret, mentalt og med madlavning) på at nå absolut ingen vejne.

Der er ingen nemme veje. Der er ingen mirakelkure: Der er kun viden.

Obs: For resten synes jeg du bør motionere, fordi det er sundt for din krop, selvom det ikke nødvendigvis er lig med vægttab.

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Dysp, du skriver: Det virker jo netop somom at du giver 'andre der ikke gider' skylden for, at du ikke er kommet ned i centret?

- jeg er jo afsted - 3 gange ugentligt... (derudover mine løbeture i skoven)

Jeg VED at motion ikke er absolut nødvendigt for et vægttab. Har tidligere tabt mig 15 kg kun ved kostomlægning, men..

Ved også, jo større muskelmasse, des større forbrænding - hvilket da kun er godt!

Jeg synes da selv jeg er sat rigtig godt ind i kalorietælling og kalorieforbrænding - så ved udemærket hvad jeg må spise, hvor meget osv..

Men der sker ligesom ikke noget på vægten alligevel.. :-/

De sidste dage har jeg tænkt, jeg VED at hvis jeg bare taber et par ekstra 100 gram om ugen eller bare havde tabt nogle cm (hvilket jeg overhovedet ikke har endnu) , så ville min motivation være heeelt anderledes på mange områder - for så får jeg et resultat!

Såå derfor har jeg overvejet som en herinde foreslår, simpelthen at træne noget mere i ugen.. Hvis jeg nu kom afsted efter arbejde alle hverdagene i ugen - ville det så måske give flere resultater.. Det er jo 2 gange ekstra i ugen..?

- jeg prøver.. Har en ide om at jeg vil synes om det, hvis bare jeg får nogle resultater! Det er så målet *S*

Link to comment
Share on other sites

Hej Mame.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men du virker meget ung, og ja, undskyld min frækhed, men også en del umoden. Det skriver jeg ikke for at genere dig, men der er nogle ting du skal forstå:

Livet består ikke kun af ting der er sjove og som man synes er dejlige, det består også af ting man bare skal. Som f.eks. tjene penge hvis man vil have et sted at bo og lidt føde, passe sin urtehave hvis man vil have grønsager senere osv osv.

Det lyder på dig som om du er meget styret af hvad du finder sjovt her og nu.

Som du jo allerede har opdaget er det ikke sjovt at veje for meget, ikke at kunne passe sit tøj, se sig selv blive federe og federe. Så du skal nok gøre op med dig selv - hvad er mest irriterende. Er det mest irriterende at træne i forhold til at blive federe, eller er det mest irriterende og kedeligt at blive federe i forhold til at træne og blive stram og lækker.

Det er kun dig og dig og dig der kan gøre op med dig selv hvad du vil. Lad være med at lægge det ansvar over på andre.

Ja, som flere har skrevet kan du godt spise dig slank, men på længere sigt vil du så misse alle de gode ting ved at træne.

Træning gør ikke kun noget for ens krop mht om man bliver slank og fast, træning gør så meget mere for hele en selv, både ens mentale og følelsesmæssige side får et kæmpe løft.

Jeg har overhovedet ikke styr på alle de tekniske ting der sker i kroppen, men du kan tro jeg kan mærke gevinsten i form af - nå, ja, en ok figur :tongue: et rigtigt godt humør, meget mere overskud (også når folk omkring mig er dumme!!), bedre søvn, sundere appetit, mere udholdenhed når jeg graver min have eller løber efter bussen, kort sagt et velvære så stort som aldrig ville komme af at jeg havde spist mig slank.

Prøv at lade være med hele tiden at fortælle dig selv hvor meget du hader træning. Prøv at nulstille dit sind - vær i stedet lidt nysgerrig - prøv dig selv af, fortæl dig selv du har fortjent at have det godt osv.

Og hvis du synes træning i center er for hårdt, så prøv med dvd'er hjemme til en start, eller begynd med at gå ture hvor du skifter i intensitet.

Via et arbejde jeg havde før, var jeg i kontakt med personer der sad i kørestol og som inderligt gerne ville kunne bruge deres krop - vær lykkelig for at du har en krop du kan bruge, og kom så i gang - stop med at ha ondt af dig selv!

De aller bedste hilsner og ønsker om at du vil nå dertil :4thumbup:

miss Forster

p.s og ja, det er virkelig godt at bruge sin krop hver eneste dag!

Link to comment
Share on other sites

Dysp, du skriver: Det virker jo netop somom at du giver 'andre der ikke gider' skylden for, at du ikke er kommet ned i centret?

- jeg er jo afsted - 3 gange ugentligt... (derudover mine løbeture i skoven)

Jeg VED at motion ikke er absolut nødvendigt for et vægttab. Har tidligere tabt mig 15 kg kun ved kostomlægning, men..

Ved også, jo større muskelmasse, des større forbrænding - hvilket da kun er godt!

Jeg synes da selv jeg er sat rigtig godt ind i kalorietælling og kalorieforbrænding - så ved udemærket hvad jeg må spise, hvor meget osv..

Men der sker ligesom ikke noget på vægten alligevel.. :-/

De sidste dage har jeg tænkt, jeg VED at hvis jeg bare taber et par ekstra 100 gram om ugen eller bare havde tabt nogle cm (hvilket jeg overhovedet ikke har endnu) , så ville min motivation være heeelt anderledes på mange områder - for så får jeg et resultat!

Såå derfor har jeg overvejet som en herinde foreslår, simpelthen at træne noget mere i ugen.. Hvis jeg nu kom afsted efter arbejde alle hverdagene i ugen - ville det så måske give flere resultater.. Det er jo 2 gange ekstra i ugen..?

- jeg prøver.. Har en ide om at jeg vil synes om det, hvis bare jeg får nogle resultater! Det er så målet *S*

Det DYSP prøvede at forklare dig (tror jeg anyway) er, at hvis du har stor nok viden om emnet, så kan du selv analysere dig frem til, hvorfor der ikke sker noget...

Det kan skyldes en lang række faktorer, vi i princippet ikke kan udtale os om, da vi ikke ved nok om dig, din træning, din kost osv.

Om 2 gange ekstra træning om ugen hjælper, kan man ikke sige med 100% sikkerhed, da de indgår i kontekst med kost, anden træning osv.! Men det er ikke umiddelbart noget skidt sted at starte.

Ps. Har du fundet ud af, hvad dit mål er? + prøv evt. den her http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/ , og skriv herinde hvor meget dit totale energiforbrug er på en gennemsnitsdag.

Edited by Yetti
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt forstå, du kører lidt død i træningen hvis du hele tiden laver det samme. Prøv at give spinning en chance mere; at du var smadret efter 15 minutter er jo egentlig super, så har du jo virkelig ydet noget. Næste gang skal du bare være lidt mere økonomisk med energien, så du holder hele timen (du kan selvfølgelig også bare skrue ned for belastningen og se ud som om det er hårdt, det ser man faktisk ret tit folk gøre :dry: ). Eller hvad med step/bodytoning/boksetræning? Det er hårdt de første par gange, men det er ret almindeligt at der kommer folk der er i dårlig form til holdtræning, så det er kun én selv, der synes det er pinligt.

Hvis du slet ikke gider motion, så prøv i stedet at få nogle vaner i hverdagen som øger dit energiforbrug: brug trappen i stedet for elevatoren, tag cyklen i stedet for bussen, gå en tur om aftenen i stedet for at se tv og den slags. I det lange løb forbrænder det faktisk meget energi, netop fordi man gør det hver dag i stedet for at træne et par timer om ugen i et fitnesscenter.

Men jeg kan sagtens følge dig i, at det er frustrerende ikke at tabe sig. Ifølge madital.dk har jeg de seneste 21 dage forbrændt hvad der svarer til 3 kg, men er vægten enig?! Næh nej, den siger stadig 76 kg :mad: . Men altså, jeg nyder jo mine løbeture og den sunde mad, så det går nok. Men det kræver så også at man flytter sit fokus fra resultatet til selve processen.

Link to comment
Share on other sites

Ih, nu havde jeg lige skrevet så meget, og så gik computeren død.. :-/

Her kommer det vigtigste af det jeg skrev *S*

Jeg cykler hver dag 4,5 km til arbejde og samme tur hjem igen. Jeg går hver dag fra stueetagen til 15. etage på Odense Universitetshospital for at spise mine grøntsager i kantinen, så lidt gratis motion får jeg hvertfald :-)

Derudover cykler jeg jo også Odense rundt når jeg skal noget..

Mht. motionsboksning, så har jeg prøvet det en enkelt gang, og da min rekord indtil videre er at løbe 1 minut - såå jeg vist ikke klar til de hold endnu - for sørmer om de ikke løb meget og i længe, var den eneste der slet ikke ku følge med eller holde til det *S*

Totale energiforbrug 2600 kcal

Er der så noget med at man skal trække 1000 fra, eller hvordan er det?

Har efterhånden mange gange hørt om den velvære og ekstra energi man får af sund kost og motion - den er ikke liige mødt op her hos mig endnu desværre.. Er riiigtig træt hele tiden..

Den anden dag i motionscenteret var en mand liige ved at falde af løbebånden mens han grinede.. Han havde åbenbart lagt mærke til, at jeg ca. gabte 1 gang i minuttet mens jeg trænede - det syns han var utroligt og yderst underholdende at kigge på :-/

Link to comment
Share on other sites

Jeg cykler hver dag 4,5 km til arbejde og samme tur hjem igen. Jeg går hver dag fra stueetagen til 15. etage på Odense Universitetshospital for at spise mine grøntsager i kantinen, så lidt gratis motion får jeg hvertfald :-)

Derudover cykler jeg jo også Odense rundt når jeg skal noget..

Mht. motionsboksning, så har jeg prøvet det en enkelt gang, og da min rekord indtil videre er at løbe 1 minut - såå jeg vist ikke klar til de hold endnu - for sørmer om de ikke løb meget og i længe, var den eneste der slet ikke ku følge med eller holde til det *S*

Nåmen, så er du jo godt på vej med al den cykling og trapper! :smile: Jeg kan dog ikke forstå at du kun kan løbe i et minut, hvis du kan tage 15 etager trapper?! Måske løber du for hurtigt? Prøv at indstille løbebånet til 8,7-9 km/t og skift til hurtig gang (6km/t) når du ikke kan mere, så burde der hurtigt komme en forbedring. (Underforstået: du skal selvfølgelig skifte tilbage til løb/lunten igen!)

Du har nok ret i, at boksetræning er lige hårdt nok, der løber man ofte i 15 minutter, men step eller bodytoning eller pump/power (lidt forskelligt hvad centrene kalder det, men styrketræning på hold) var måske en mulighed. Jeg synes det er meget sjovere og mere motiverende at være på hold end at træne selv. Mit generelle råd er at lave mere kredsløbstræning, altså få pulsen højt op; det er sundt for hjertet og forbrænder meget energi. Jeg ved ikke hvor meget du laver efter styrketræningen, men 15 minutter er ihvertfald ikke meget.

Link to comment
Share on other sites

Altså bare sådan ca... Så plejer jeg at opvarme kredsløbstræning i ca. 15 min, såå jeg helt sikkert varm..

Så plejer jeg at tage mine styrketrænings- og boldøvelser i ca. 1 time og derefter ca. ½ time til 3 kvarter cykling, crosstrainer, løbebånd, stepmaskine eller hvad der ellers er.. Deet liiige før at jeg kravler ud efter sådan en gang træning :-D

Mht. trapperne til 15. etage - såå tager det altså også næsten hele min middagspause, ha ha..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share