Jeg havde et realistisk mål... :-/


MAME
 Share

Recommended Posts

Det ligger sådan... Jeg er en pige på 22. Er 1.65 høj. Startvægt i 2007 var 93,2 kg. Jeg vil gerne ned og veje et sted mellem 55 og 65 - eller bare i nærheden af 70!! Hehe :-)

For at det skal være udholdeligt har jeg jo haft nogle delmål... Det ene mål var under 80 inden fredag d. 30. maj, hvor der er Herning Rocker. Hvis bare vægten kunne sige 79,9!!!

Her til morgen (søndag) vejer jeg 81,0. Jeg kan jo godt se nu, at det er meget usandsynligt at jeg når at tabe så meget på 5-6 dage - deet bare SÅ skuffende! Har virkelig kæmpet, og så når man det alligevel ikke... :-(

Jeg VED at der er sååååå meget andet i det som 'nyd det du har tabt indtil videre' - 'du er jo mange kg sundere nu' - 'der er jo ikke noget specielt du skal nå, hvis bare det går nedad' og aaaalt det med velvære man skulle få!

MEN - dette mål var specielt for mig!! Hvis jeg indvendigt vidste på d. 30. at jeg vejede under 80 - så ville jeg føle mig som en på 60 kg! Det ville være en kææææmpe sejr for mig indvendigt!!! Og omvendt, en gigantisk stor skuffelse, hvis jeg ikke gør :-/

- jaaa... havde bare lige brug for at komme ud med det :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvor er problemet? Du vejer 81 kg i dag og måske vejer du 79,8 i morn og så 82 tirsdag, fordi du måske har drukket lidt mere vand end normalt eller ikke har fået "tømt ud" siden sidste vejning.

Kan sagtens se at det kan være rart at nå et fastsat mål, da det danner motivation til det sidste stykke vej. Men man bør måske overveje om vægten reelt skal stå under 80,0 eller om 80,5-81,0 kan accepteres som et nået resultat. For ja du er jo nået en stor del af veje (12 kg).

Mit råd vil være at revurdere dit mål i forhold til at vægten, for mit eget vedkommende, svinger 1 kg op/ned omkring et gennemsnitsvægt. Og for kvinders vedkommende har den månedetlige cyklus også indvirkning på vægten. I mine øjne er 81 kg i dag, et ganske godt udgangspunkt for at veje under 80 fredag, uanset er det da gået den rigtige vej...

Link to comment
Share on other sites

Det ligger sådan... Jeg er en pige på 22. Er 1.65 høj. Startvægt i 2007 var 93,2 kg. Jeg vil gerne ned og veje et sted mellem 55 og 65 - eller bare i nærheden af 70!! Hehe :-)

For at det skal være udholdeligt har jeg jo haft nogle delmål... Det ene mål var under 80 inden fredag d. 30. maj, hvor der er Herning Rocker. Hvis bare vægten kunne sige 79,9!!!

Her til morgen (søndag) vejer jeg 81,0. Jeg kan jo godt se nu, at det er meget usandsynligt at jeg når at tabe så meget på 5-6 dage - deet bare SÅ skuffende! Har virkelig kæmpet, og så når man det alligevel ikke... :-(

Jeg VED at der er sååååå meget andet i det som 'nyd det du har tabt indtil videre' - 'du er jo mange kg sundere nu' - 'der er jo ikke noget specielt du skal nå, hvis bare det går nedad' og aaaalt det med velvære man skulle få!

MEN - dette mål var specielt for mig!! Hvis jeg indvendigt vidste på d. 30. at jeg vejede under 80 - så ville jeg føle mig som en på 60 kg! Det ville være en kææææmpe sejr for mig indvendigt!!! Og omvendt, en gigantisk stor skuffelse, hvis jeg ikke gør :-/

- jaaa... havde bare lige brug for at komme ud med det :-)

Hvis du vil og har tid kan du uden problemer smide 1,1 kg på 5 dage, bare fyr en masse cardio af 2-3 timer om dage og spise så lidt så mulige, måske ikke sundt, men der skal nok forsvinde 1,1 kg, du kan også bare veje dig efter 2 timer på en Crosstrainer, der smider jeg ca. 2 kg væske, lidt snyd men vægten vil skrive det mindre :bigsmile:

Jeg misset mit første mål med 6 dage, syntes ikke det gør så meget, men det er helt sikker fedt at ramme det på dagen eller før(ramte mit andet mål 1½ måned før tid :smile: )

PS. flot vægttab indtil nu :4thumbup:

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

mriber du skriver: 'Du vejer 81 kg i dag og måske vejer du 79,8 i morn og så 82 tirsdag'

- sådan svinger min vægt bare sleeet ikke, og deet lige meget hvilken tid på måneden vi snakker.. Min vægt har det sidste halve år aller højest være +/- 100 gram om dagen.. Så jeg VED at jeg ikke vejer 79,8 i morgen og heller ikke 82 tirsdag *S*

Mollerup - jeg er 1.65 høj og vejer 81 kg - det ville ski da være dejligt, hvis jeg med den krop havde en kondi så jeg kunne klare 2 timer på en Crosstrainer *G*

Føler mig som et kæææmpe fjols når jeg skriver dette her, men er SÅ besat af at veje under 80 inden fredag at jeg neeemt kunne finde på at "flytte ind i motionscenteret" de næste mange dage, bare for at nå mit mål...

Jeg veeed at jeg burde være stolt osv osv - men dette ville simpelthen betyde meget for mig..

Link to comment
Share on other sites

mriber du skriver: 'Du vejer 81 kg i dag og måske vejer du 79,8 i morn og så 82 tirsdag'

- sådan svinger min vægt bare sleeet ikke, og deet lige meget hvilken tid på måneden vi snakker.. Min vægt har det sidste halve år aller højest være +/- 100 gram om dagen.. Så jeg VED at jeg ikke vejer 79,8 i morgen og heller ikke 82 tirsdag *S*

Mollerup - jeg er 1.65 høj og vejer 81 kg - det ville ski da være dejligt, hvis jeg med den krop havde en kondi så jeg kunne klare 2 timer på en Crosstrainer *G*

Føler mig som et kæææmpe fjols når jeg skriver dette her, men er SÅ besat af at veje under 80 inden fredag at jeg neeemt kunne finde på at "flytte ind i motionscenteret" de næste mange dage, bare for at nå mit mål...

Jeg veeed at jeg burde være stolt osv osv - men dette ville simpelthen betyde meget for mig..

Det var ikke meget din vægt svinger, min svinger nogle gange med 2 kg på en dag.

Tjae, jeg er 175 cm og vejet 126,5 da jeg startet, med at gå løs på Crosstraineren.

Som sagt så er det bare at gå til den og spise mindst muligt, men det er bedre at forsætte som du har gjort hele tiden, også klappe dig selv på skulderen over du er nået så langt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det handler bare sleeeeet ikke om andre kan se om jeg vejer 85 eller 70! Er SÅ ligeglad hvad de alle sammen tænker!

Det handler om MIG!! Om mit ufatteligt dumme sind som i flere måneder har været besat af at veje 79,9 INDEN d. 29-30 maj!!

Tager jeg til det og vejer 81, så vil jeg føle mig ligeså tyk som jeg altid gør! Men vejer jeg under 80! Såå det noget helt andet! Jeg vil føle mig som en kæææmpe sejr! Jeg vil føle mig som den smukkeste babe og sikkert også se gladere og meeeget mere selvsikker ud!! Sådan er mit hovede bare skruet sammen! Jeg kan nemt selv se at det er så skørt, men det har været planen i sååå længe..

Synes deet flot du kan klare 2 timer på en Crosstrainer Mollerup.. Jeg kan klare, hmm.. Tror min rekord er 12 min - så vælter jeg næsten af maskinen :-/

Link to comment
Share on other sites

hehe. kvinder har det med at tænke væsentlig mere irrationelt end os mænd så det ene kilo kan nemt have den psykologiske effekt selvom den ikke er synlig - på kroppen hvert fald. I kvinder er squ nogle gange uden for pædogoisk rækkevidde.

men klø på og så se om du i det mindste ikke kan komme ned i nærheden af 80,5kg inden fredag.

Link to comment
Share on other sites

Det handler bare sleeeeet ikke om andre kan se om jeg vejer 85 eller 70! Er SÅ ligeglad hvad de alle sammen tænker!

Det handler om MIG!! Om mit ufatteligt dumme sind som i flere måneder har været besat af at veje 79,9 INDEN d. 29-30 maj!!

Tager jeg til det og vejer 81, så vil jeg føle mig ligeså tyk som jeg altid gør! Men vejer jeg under 80! Såå det noget helt andet! Jeg vil føle mig som en kæææmpe sejr! Jeg vil føle mig som den smukkeste babe og sikkert også se gladere og meeeget mere selvsikker ud!! Sådan er mit hovede bare skruet sammen! Jeg kan nemt selv se at det er så skørt, men det har været planen i sååå længe..

Synes deet flot du kan klare 2 timer på en Crosstrainer Mollerup.. Jeg kan klare, hmm.. Tror min rekord er 12 min - så vælter jeg næsten af maskinen :-/

Du mår kunne køre mere end 12 min, enten køre du for hurtig ellers passer den CrossTrainer ikke til dig, men kør 15 min og hold 5 min pause og prøv om du ikke kan tage 20 min, hold en lille pause igen og forsøg med 25 min osv. Man bliver meget hurtig bedre, en anden fordel ved at bruge så meget tid i centeret er man ikke kan spise noget usundt mens man er der :laugh:

Cykling er også en fed ting, skal selv med til Århus Rundt på søndag 115 km.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes du skal lade være med at lade det blive en besættelse for dig de par kilo. Det kommer bare til at stige dig til alt for hovedet !! Det der bør betyde noget for dig er at du er stabilt på rette vej - tænk, så er det jo kun et spørgsmål om tid før du når det udseende/vægt du ønsker.

Husk at give dig selv den kredit du fortjener for at have tabt dig, istedet for at slå dig selv oveni hovedet med at du mangler de sidste par procent af delmålet på fredag.

Link to comment
Share on other sites

På hvilket tidspunkt på dagen vejer du dig. Hvis det skal være sammenligneligt skal det være på samme tidspunkt hver gang og efter min mening er det bedst om morgenen efter morgentoilettet, men inden morgenmaden. Vægten kan naturligvis svinge noget alligevel.

Jeg håber, du når det sidste stykke vej inden fredag. Hvis du ikke orker konditionstræningen, så tag nogle spadsereture. De er ikke så tosset endda. Dybest set vil jeg dog mene, at du bør undgå at gøre noget tosset for de sidste par 100 gram, så du risikerer at gå død i den positive spiral som du immervæk er i, og burde være bare lidt stolt over.

:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

mriber du skriver: 'Du vejer 81 kg i dag og måske vejer du 79,8 i morn og så 82 tirsdag'

- sådan svinger min vægt bare sleeet ikke, og deet lige meget hvilken tid på måneden vi snakker.. Min vægt har det sidste halve år aller højest være +/- 100 gram om dagen.. Så jeg VED at jeg ikke vejer 79,8 i morgen og heller ikke 82 tirsdag *S*

Mollerup - jeg er 1.65 høj og vejer 81 kg - det ville ski da være dejligt, hvis jeg med den krop havde en kondi så jeg kunne klare 2 timer på en Crosstrainer *G*

Føler mig som et kæææmpe fjols når jeg skriver dette her, men er SÅ besat af at veje under 80 inden fredag at jeg neeemt kunne finde på at "flytte ind i motionscenteret" de næste mange dage, bare for at nå mit mål...

Jeg veeed at jeg burde være stolt osv osv - men dette ville simpelthen betyde meget for mig..

Prøv at drikke 1 l vand :laugh:

Ej, det vi er self forskellige, men som sagt er vægten relativ og hvis du absolut må komme under 80 kg, så er alternativet vel at faste op til vejningen som eks. boksere eller brydere gør. Det er dog ikke nogen sund løsning overhovedet, og slet ikke for "civil" folk, da de professionelle som regel har en kostplan at holde sig til og er under jævnligt opsyn af deres læger.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mame.

Det er ikke sikkert du når dit mål, og hvad så? Du er så tæt at det kan være lige meget, husk at dit spejlbilled siger mere end nogle tal på en vægt.

Bare nyd Herning Rocke, for som Thorhauge siger, der er sku nok ikke nogle der kan se det alligevel.

~ Allan Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Hej Mame.

Det er ikke sikkert du når dit mål, og hvad så? Du er så tæt at det kan være lige meget, husk at dit spejlbilled siger mere end nogle tal på en vægt.

Bare nyd Herning Rocke, for som Thorhauge siger, der er sku nok ikke nogle der kan se det alligevel.

~ Allan Pedersen

Og hvad så? Ja jeg kan godt se problemet.. Som jeg har skrevet tidligere, så har det altid en bare en kææmpe betydning for mig!!

Jeg vil føle mig tyk og fed, hvis jeg møder op og vejer 81-82, men vejer jeg under 80, så vil jeg føle mig som den lækreste babe!!

- jeg VED de fleste fyre nok ikke kan sætte sig ind i det, men sådan er jeg bare!!

Mht. spejlbilledet, så har den såmænd ikke ændret sig en dyt... Har ugentligt vejet og målt mig lige siden de 93 kg. og har ikke tabt en eneste cm, heller ikke løsere tøj eller lign. så begrænset hvad spejlbilledet har at sige - desværre :-/

Kan vist godt droppe mit mål... De sidste dage har jeg levet helt ekstremt sundt og motioneret helt vildt, virkelig forbrændt kalorier!

I dag vejer jeg så 400 gram mere :-/ Trist trist..

Link to comment
Share on other sites

Mht. spejlbilledet, så har den såmænd ikke ændret sig en dyt... Har ugentligt vejet og målt mig lige siden de 93 kg. og har ikke tabt en eneste cm, heller ikke løsere tøj eller lign. så begrænset hvad spejlbilledet har at sige - desværre :-/

Kan vist godt droppe mit mål... De sidste dage har jeg levet helt ekstremt sundt og motioneret helt vildt, virkelig forbrændt kalorier!

I dag vejer jeg så 400 gram mere :-/ Trist trist..

Ved et vægttab på 12 kg så har din krop selvfølgelig ændret sig. At påstå andet er fjollet, men det giver også et indblik i hvor du er mentalt. Det eneste du fokuserer på er nogle tossede tal på en vægt, der sikkert ikke engang måler præcist. Jeg vejede 700 gram mere idag end i går og jeg synes at spejlet så bedre ud i dag. Get over it.

En vægt er et værktøj i et vægttabsforløb og ikke det endelige svar.

Hvis du så gerne vil veje 79,9 kg på fredag, så må du jo bare kæææææææææææmpe endnu mere og den maaaaaaaaaaax gas resten af ugen.

:wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Ved et vægttab på 12 kg så har din krop selvfølgelig ændret sig. At påstå andet er fjollet, men det giver også et indblik i hvor du er mentalt. Det eneste du fokuserer på er nogle tossede tal på en vægt, der sikkert ikke engang måler præcist. Jeg vejede 700 gram mere idag end i går og jeg synes at spejlet så bedre ud i dag. Get over it.

En vægt er et værktøj i et vægttabsforløb og ikke det endelige svar.

Hvis du så gerne vil veje 79,9 kg på fredag, så må du jo bare kæææææææææææmpe endnu mere og den maaaaaaaaaaax gas resten af ugen.

:wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink::wink:

- er sådan set også det jeg gør... Kæmper jo som en gal.. Render op og ned af de 15 etager der er på sygehuset. Bor jo nærmest i motionscenteret! Har vist snart spist alle grøntsager, kylling og fisk som kan findes i nærheden - alligevel har jeg taget på :-/

Og JO, jeg har ingen cm. tabt - og ingen ændringer på min krop!

F.eks. min bror og hans kæreste.. Har ikke set dem siden jeg har tabt disse kg - de kommenterede ikke det mindste og da jeg nævnte det sagde de at det da var flot, men 'at det nok snart blev synligt så'!

Mine bukser klemme stadig, mine trøjer sidder stadig ligeså tæt.. Intet nyt overhovedet..

Jeg har i evigheder haft det mål, at jeg ville veje 80 inden Herning rocker! Normalt er jeg sleeet ikke besat af vægten på samme måde! Men.. Dette har bare haft en stor betydning for mig... :-/

Link to comment
Share on other sites

MAME!

Du er virkelige nød til at fjerne den negative indstilling, du kommer aldrig videre hvis du fokuser på alle de negative ting, selvom de går dig åbenlyst på. Der må være nogle positive ting med hensyn til dit vægttab, dem skal du finde frem og bruge som værktøjer til at få humøret op.

For mig tog også lang tid mentalt at komme med da jeg tabte mig, det er ikke noget der lige kommer, det er noget man skal kæmpe for at få med.

Det bør ikke være 1½-2kg der gør forskellen følesen mellem overvægtig og babe, måske du skulle træne noget mentalt træning inden fredag, tror du kan bruge det til mere end 1-2kg vægttab.

Held og lykke.

~ Allan Pedersen

Edited by ap1983
Link to comment
Share on other sites

- er sådan set også det jeg gør... Kæmper jo som en gal.. Render op og ned af de 15 etager der er på sygehuset. Bor jo nærmest i motionscenteret! Har vist snart spist alle grøntsager, kylling og fisk som kan findes i nærheden - alligevel har jeg taget på :-/

Og JO, jeg har ingen cm. tabt - og ingen ændringer på min krop!

F.eks. min bror og hans kæreste.. Har ikke set dem siden jeg har tabt disse kg - de kommenterede ikke det mindste og da jeg nævnte det sagde de at det da var flot, men 'at det nok snart blev synligt så'!

Mine bukser klemme stadig, mine trøjer sidder stadig ligeså tæt.. Intet nyt overhovedet..

Jeg har i evigheder haft det mål, at jeg ville veje 80 inden Herning rocker! Normalt er jeg sleeet ikke besat af vægten på samme måde! Men.. Dette har bare haft en stor betydning for mig... :-/

Jeg kan sagtens se det fra din side! Du har haft et mål som du ikke har nået og det er selvfølgelig en fiasko! Der er ingen grund til at fortsætte din sunde livsstil, for hvad betyder det med en vægt lige over 80 til Herning Rocker? Som du selv siger så blir man altså ikke mindre af at tabe sig 12 kg, kroppen vil at altid have samme rummål ligegyldig hvor meget man taber sig! Derfor syns jeg du skal droppe alt hvad der hedder motion, begynde at spise usundt igen, for det kan altså være ligemeget nu!!!

Du kan godt selv se det ikke.....? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Som du selv siger så blir man altså ikke mindre af at tabe sig 12 kg, kroppen vil at altid have samme rummål ligegyldig hvor meget man taber sig!

- husker jeg ikke at ha' skrevet - skrev at JEG bare ikke har tabt en eneste cm., så når folk råder mig til at kigge spejlbilledet istedet, så virker det ligesom bare heller ikke :-/

Men.. Altså.. Jeg har ikke fået mere energi efter denne livsstilsændring, tvært imod.. Jeg har ikke fået det bedre med mig selv eller noget af alt det andet..

Lad os droppe denne tråd - deet som om det ikke hjælper på humøret alligevel :-/

Link to comment
Share on other sites

Hej Mame.

Undskyld jeg spørger, men hvad er det helt præcis for et svar du vil have?

~Allan Pedersen

Præcis min tanke, hun har fået ros og motivation som hun reagerede negativt på- så fik hun det modsatte af mig (ironisk men det blev vist ikke opfattet) og reagerer på samme måde..

Hvor er Onkel Jørgen når man endelig har brug for ham....

Link to comment
Share on other sites

Undskyld jeg spørger, men hvad er det helt præcis for et svar du vil have?

Hun vil have det svar som alle kvinder har brug for en gang imellem, når deres hormoner eller irrationelle hjernehalvdel overtager styringen: TAG DIG NU SAMMEN KÆLLING!

Man kan absolut ikke se forskel på det sidste kilo ved den vægt du har nu. Derimod er det utrolig flot, at du på nuværende tidspunkt har tabt dig 12kg. Det er ikke mange der viljen/overskuddet til at lave de livsstilsændringer som det kræver. Din vægt i forhold til din højde siger at du stadig er overvægtig, men du har vist at du kan klare de krævede ændringer. Derfor er der absolut ikke nogen grund til at lade sig stoppe at et delmål sat ved en tilfældig bondekoncert…

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share