The Velocity Diet


hulck
 Share

Recommended Posts

Har du ellers fået noget ud af V-diet? Jeg fulgte selv med på physic-clinic, dybt imponeret af ham den smælderfede de fik skrællet vildt meget fedt af med V-diet, han var jo nærmest en helt anden person efter de to måneder.

Link to comment
Share on other sites

Har du ellers fået noget ud af V-diet? Jeg fulgte selv med på physic-clinic, dybt imponeret af ham den smælderfede de fik skrællet vildt meget fedt af med V-diet, han var jo nærmest en helt anden person efter de to måneder.

Nej, jeg kunne sgu ikke med det pulver her.

Link to comment
Share on other sites

Taalte i går med en kammerat i Sverige, der lige har tabt 18kg på 7 uger ved udelukkende at spise pulver. Ser man bort fra væsketab og mindre madmængde i systemet så er det nok 15kg. Så ingen tvivl om at man kan tabe sig hurtigt. Spørgsmålet er bare hvor fornuftigt det er, hvis man ønsker at bevare en muskelmængde der ligger over kroppens ”normalniveau”.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Taalte i går med en kammerat i Sverige, der lige har tabt 18kg på 7 uger ved udelukkende at spise pulver. Ser man bort fra væsketab og mindre madmængde i systemet så er det nok 15kg. Så ingen tvivl om at man kan tabe sig hurtigt. Spørgsmålet er bare hvor fornuftigt det er, hvis man ønsker at bevare en muskelmængde der ligger over kroppens ”normalniveau”.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Hvis du læste artiklen, og nogle erfaringer fra folk der har kørt The Velocity Diet, har de i de fleste tilfælde formået at bevare muskelmassen på imponerende vis (forholdene taget i betragtning i hvert fald). Det er ikke bare en Nupo kur..

Link to comment
Share on other sites

Hvis du læste artiklen, og nogle erfaringer fra folk der har kørt The Velocity Diet, har de i de fleste tilfælde formået at bevare muskelmassen på imponerende vis (forholdene taget i betragtning i hvert fald). Det er ikke bare en Nupo kur..

Så interesseret som du er i det, må du kunne svare på, hvordan fordelingen mellem muskelmasse og fedtmasse har været, for testpersonerne på t-nation?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hvis du ikke ved hvad "The Velocity Diet" er, så læs her

Jeg har besluttet mig for at begynde på The Velocity Diet, har købt ind og ikke drukket andet end shakes siden mandag.

Jeg har ikke haft nogle vilde cravings endnu, og tror egentligt godt jeg kunne holde et stykke tid, hvis ikke det var fordi.. JEG ER VED AT BRÆKKE MIG AF DE SHAKES!

Jeg har købt 4 kg bodylab whey 95, som var det eneste produkt jeg kunne finde uden kulhydrater, og det er simpelthen ulækkert. Det klumper, og smager.. ikke godt. Har købt det med vanillie smag (de to andre valgmuligheder var neutral og jordbær), og det er så sødt.

Nogen der kender et andet produkt low-carb proteinpulver, som man ikke får lyst til at brække sig af hver gang man drikker en shake? Jeg har ikke kunnet finde noget nogen steder.. Tror ikke jeg holder mere end to uger på den her diæt, men ville nok være længere med et andet proteinpulver.

Diæter af den her type er HELT sikkert ikke for dig - bodylabs whey er nemlig rent konsistens og smagsmæssigt et MEGET lækkert produkt, i forhold til den type pulver der rent faktisk er egnede til sådan en diæt her (hvis man absolut insistere på at pulver basere), nemlig kasein protein (en blanding af bodylab kasein, bodylab soy, og bodylab whey vil rent funktions mæssigt kunne gøre jobbet ret godt, rent bodylab kasein, eller kasein og lidt soy, vil også virke)

Jeg har faktisk selv eksperimenteret en del med psmf, og over flere uger, bokstaveligtalt puket neutral kasein shakes af forskellig type ned, whey er slik i forhold til, men der er et problem ved at benytte hurtigt fordøjeligt pulver som whey:

One of the cons is that protein powders tend to leave people hungry as they digest fairly rapidly

(casein protein, which is becoming expensive and hard to find at the commercial level, is an exception)

- Lyle Mcdonald
Older forms of this type of diet used whey-only products... and they failed horribly. Whey digests too quickly and provides no sense of satiety (fullness). It's like drinking water. Metabolic Drive, a high quality blend that includes micellar casein, makes you feel more satisfied. (The micellar casein forms a kind of gel in the stomach.)

Micellar casein is also an extremely slow digesting protein. The slow, sustained release of amino acids from micellar casein can cause a timed release trickle of amino acids into the bloodstream. This can last seven hours after ingestion, aiding in muscle growth and preventing muscle breakdown.

- http://www.t-nation.com/tmagnum/readTopic.do?id=2165072

Perhaps most importantly, nitrogen retention -- the physiological condition that's essential for muscle growth -- is amplified by micellar casein.

Hvis du insistere på at bruge whey, så kombiner alle shakes med passende mængder fedt og RIGELIGT med fiber, feks din whey shake med fiskeolie, UDO's, olivenolie, HUSK fiber, og et par hundrede gram mørke grønne grøntsager (har selv prøvet det nævnte, det kan lade sig gøre, men er næppe optimalt - den nævnte suplering, vil jeg iøvrigt VOLDSOMT anbefale selv om man bruger det langsommere optagelige pulver.)

For det andet, så er det direkte hjernedødt hvis du KUN indtager shakes, hvis det er tilfældet så har du simpelthen ikke undersøgt emnet godt nok til at du vil slippe afsted med det: som absolut minimum, kræves tillæg af et vitamin/mineral produkt, elektrolytter (sodium og kalium), kalcium og selvfølgelig fibre.

Hvis jeg ikke kan tale dig fra bruge en crash diæt, så er PSMF, klart det bedste valg - jeg ville pause den en uges tid hvis jeg var dig (du er tydeligvis SLET ikke så forberedt som det er krævet for at det skal Lykkedes) - jeg ville først og fremmest anskaffe mig Lyle McDonalds "The Rapid Fat Loss Handbook" som jeg ser det, indeholder den det MIN af viden der kræves for at det KAN gå godt, foreksempel viden omkring nødvendig mikroernæring, protein behovedet, hvordan du kommer af diæten, osv osv.... Jeg ville så starte med at læse Lyles bog, så ville jeg læse opsumeringen af Shugarts v-diet http://www.t-nation.com/tmagnum/readTopic.do?id=2125931

Metoden jeg ville benytte ville være som følger:

1. Lav og brug Shugarts Kcal beregninger

2. Lav og brug Lyles Protein beregninger

3. Benyt magert kød i stedet for pulver (kylle, tun osv), pulver kan suplere feks post exercise. IMO. med forsøg med begge dele, og virkelig langtids studier af alle PSMF lejrene, så syntes jeg slet ikke der er nogen tvivl om, at 99% af Shugarts hype omkring alle de smarte ting man opnår med pulver alene, højst sandsynligt skyldes det fakt at biotest står bag hele lortet - sjovt nok er det også kun lige præcist deres pulver der egner sig til diæten - jeg ved godt der ryger nogle få af de v-diæt udlagte fordele ved at vælge kød istedet for pulver, men resultaterne generelt virker nu engang til at være mange gange bedre ved brug af kødet.

4. Brug Lyles retningslinjer for mikroernæring fibre og fiskeolie (som nævnt ovenover) - shugarts fedt anbefaling kan godt bruges generelt(men jeg ville bruge UDO's og olivenolie i lidt større mængder, frem for de kværnede hørfrø - men den går kun med masser af grønt og fibre nok)

5. Fyld på med mørke grøntsager, op til det antal Kcal der er tilbage, ud fra Shuggarts beregninger, grøntsager og det essencielle fedt, virker på alle måder til at være en LANGT bedre kombination end hørfrøene.

Læs i øvrigt mine indlæg i følgende tråde til at starte med, og overvej hvad du har gang i endnu en gang:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...049&hl=psmf

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...=psmf&st=20

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...601&hl=psmf

Jeg ville også læse en masse tråede på Lyles forum (der findes en gruppe specielt omkring dette emne, og er hundrede vis af logbøger, med personer der har kørt PSMF diæter), så ville jeg læse hele t-nations v-diet section MEN have t-nations interesser in mente her.

--------------------------------

Anyways, i forhold til det du spørger om: så er det eneste pulver i danmark jeg har kunnet finde der virker fornuftigt bodylab kasein (evt. kombineret med andet pulver, som jeg nævnte tidligere) men held og lykke med at puke det ned, hvis du syntes bodylab whey er slemt (gælder alt pulver vil jeg sige) - er du villig til at købe udenlandsk og give en del mere, så er metabolic drive givetvis anbefalelsesværdigt - jeg har før smagt det nævnte produkt hos Cronfeld (herinde fra), men aldrig selv benyttet det under psmf - jeg tvivler på bræk faktoren bliver mindre, selv om guar gum (som det indeholder ud over at indeholde kasein) klart gør det mere egnet til diæten.

Som Pain er inde på, så foretrækker jeg faktisk også selv whey concentrate frem for whey isolate (altså whey 80 frem for whey 95)...

Du kan selvfølgelig også prøve at suge dit whey hver 20 min - halve time, og prøve og se om du kan holde dine AA levels oppe på den måde, der er data der siger det kan lade sig gøre, men det er en ret besværlig approach for alm. mennesker.

M.V.H

Helio

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

Kanont indlæg Helio :smile:

Jeg ville først og fremmest på diæten fordi jeg havde en stram deadline - havde nemlig indgået en vægttabs konkurrence med en af mine venner, og da jeg skrev det her indlæg manglede jeg vel en 4-5 kg, så ville lige have dem væk hurtigt så jeg ikke skulle tænke på konkurrencen mere.

Det fandt jeg dog hurtigt ud af, ikke helt var muligt, så har istedet kørt på en lav-kalorie diæt og fået godt med protein og dyrket rigeligt motion - og voilá, så var de sidste 5 kg hurtigt væk, og jeg vandt konkurrencen. :superman:

Men hvis jeg nogensinde beslutter mig for at prøve kræfter med v-diet igen, så vil jeg helt sikkert kigge tilbage til dit indlæg (selv om jeg supplerede med vitamin, (fiber) og fiskeolie i rigelige mængder :wink:)

Og jeg ved godt, at man altid skal tage t-nation's artikler med et gran salt - men det gav nu fint mening med de pointer han fremstillede som fordele ved at bruge pulver - fx simpliciteten, som skulle gøre at den var nemmere at holde.

Edited by hulck
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg håber på at starte på en modificeret udgave af V-Diet her til september og den primære grund er faktisk hvad du nævnte nedenunder. Jeg er ny til sund levevis (de sidste 3 uger :-)) og har brug for en "chok-kur" til at komme i gang. Vægttab vil selvfølgelig være en god ting, men da jeg er på cirka 17-20% bf, så er jeg klar over at det vil tage i hvert fald vinteren over at nå ned på de 8-12%, hvis ikke længere.. Jeg er heller ikke decideret bodybuilder, gør det for sundheds skyld, og har ikke brug for at mine abs er super-chiseled.

Jeg har lavet en blog, hvor jeg er ved at stykke min plan sammen. Her har jeg også en idé til proteinpulver etc. Konstruktiv kritik vil altid være velkommen (da jeg er ren amatør).

Hygge

Raw Bacon

Jeg er lige i gang med at læse hans log ang. denne diæt og han har egentlig en sjov pointe her:

The Three Levels

The funny thing is, I am starting to experience some longing for solid foods, but get this: I'm only thinking about healthy stuff. Really. Yesterday I had a pretty good hankering for a salmon steak and a salad.

I have a theory about this. When most people go on a diet, they go from fast food and sugar to healthy food. Well, I eat healthy foods 95% of the time even when not on a diet. So I think of foods in three categories related to this diet:

Level #1 Crap non-foods most people live on: fast food, junk food, comfort food, convenience foods, and yummy fried sugar.

Level #2 Healthy food: lean beef, chicken breasts, veggies, fish, fruits, etc.

Level #3 Velocity Diet Super Foods: Low-Carb Grow! and healthy fats (fish oil and flax seeds)

Most people go from Level #1 to #2 when dieting, last about a week, then go back to #1 with a vengeance. Well, most of us on this site spend much of our time on level #2, with level #1 being an occasional treat or cheat, and level #3 being supplemental. Well, I'm on level #3 all the time, so a "cheat" for me would be a banana and a tuna fish sandwich on whole grain!

Maybe this will help kill my sweet tooth. After all, if I train myself to think that level #2 foods are treats, then maybe I can stay away from level #1 foods when coming off the Velocity Diet. Sort of a paradigm shift.

http://www.t-nation.com/tmagnum/readTopic.do?id=543421

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv i gang med diæten pt. Er på 11. dag og har ingen videre problemer. Havde krise hele dag 8, men kom igennem :-)

På 3. dagen fik jeg en scanning på hospitalet (er tilfældigvis sideløbende med i et studie, som gør jeg fik den), som målte fedtprocent, muskelmasse osv.

Samme scanning får jeg, 3 dage efter jeg er færdig på diæten, og kan dermed se mine ændringer med stor nøjagtighed i forhold til muskeltab osv.

Jeg vil gerne poste resultater, hvis det har interesse? Det skal dog siges, jeg kan gøre meget mere, for at bibeholde muskelmasse, og har ikke noget imod tab af denne.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Status Peter?

Jeg tabte mig ret præcis 4 kg.

Det skal dog siges at jeg kørte kun 3 uger, og snød nogle gange - altså ikke 100% strict, og jeg dyrkede heller ikk al den cardio man skulle.

Til gengæld var jeg med i et projekt i den pågældende tidsperiode, hvor jeg fik scannet kroppen, så jeg kan se, hvor meget muskel kontra fedt jeg tabte.

Min fedtprocent faldt 2,1 % og jeg smed 2,8 kg ren fedt. Jeg synes ikk kuren var så hård egentlig, det var mere det sociale aspekt jeg savnede i mad/drikke.

Jeg kunne sagtens finde på at køre den igen - jeg skal i hvert fald se lidt på, hvad den nye version går ud på...

Det gode ved VD er, at den er så let at følge, synes jeg. Du har dine shakes, og det er det du må spise. Ikke noget med at veje og tælle kcal, det er en kur for dummies.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jeg tabte mig ret præcis 4 kg.

Det skal dog siges at jeg kørte kun 3 uger, og snød nogle gange - altså ikke 100% strict, og jeg dyrkede heller ikk al den cardio man skulle.

Til gengæld var jeg med i et projekt i den pågældende tidsperiode, hvor jeg fik scannet kroppen, så jeg kan se, hvor meget muskel kontra fedt jeg tabte.

Min fedtprocent faldt 2,1 % og jeg smed 2,8 kg ren fedt. Jeg synes ikk kuren var så hård egentlig, det var mere det sociale aspekt jeg savnede i mad/drikke.

Jeg kunne sagtens finde på at køre den igen - jeg skal i hvert fald se lidt på, hvad den nye version går ud på...

Det gode ved VD er, at den er så let at følge, synes jeg. Du har dine shakes, og det er det du må spise. Ikke noget med at veje og tælle kcal, det er en kur for dummies.

Hvor fik du div. produkter til diæten? Købte du bare dem fra T-nation, eller hvad? Du er velkommen til at skrive det over en PM. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvor fik du div. produkter til diæten? Købte du bare dem fra T-nation, eller hvad? Du er velkommen til at skrive det over en PM. :)

Nej, synes de var for dyre fra t-nation, så købte dem fra et andet sted, kan ikk huske hvor.

Men jeg blev efterfølgende bollet i røven af tolden. Hvis jeg skulle bestille en anden gang, ville jeg gøre det fra England.

Link to comment
Share on other sites

Nej, synes de var for dyre fra t-nation, så købte dem fra et andet sted, kan ikk huske hvor.

Men jeg blev efterfølgende bollet i røven af tolden. Hvis jeg skulle bestille en anden gang, ville jeg gøre det fra England.

Ok, tak for svaret. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share