Er det farligt at løbe, med feber?


Palle
 Share

Recommended Posts

Jeg har hørt at det skulle være livs farligt at løbe hvis man har feber.

Der var en der var død under et løb, det skulle angiveligt skyldes at han havde feber.

Mit gæt ville være at kroppens temp. bliver for høj, da den jo er høj inden start.

Er der nogen der kan be- eller afkræfte det.

Palle

Link to comment
Share on other sites

Kan kun tilslutte mig Arnes betragtninger. En løbetur med feber bliver rimelig ussel og sikrer blot at der går endnu længere tid før man bliver rask og kan få fornøjelsen af en rigtig løbetur.

Men der døde rent faktisk et par svenske landholds-orienteringsløbere for nogle år siden. Så vidt jeg husker var det hård træning kombineret med en eller anden speciel forkølelses-virus, der tog livet af dem.

Link to comment
Share on other sites

Det var med henblik på om, man hæver sin kropstemp., og at man dermed kunne komme tæt på de 42 grader.

Stammer fra en diskussion, om et dødsfald under et ½marathon, vi kom til at tale om det kunne skyldes at atleten havde feber ved start og dermed fik øget sig legemstemperatur, så den kom over 42.

Link to comment
Share on other sites

Ork, mange får det faktisk bedre af at løbe, når de har feber. Sålænge kroppen kan komme af med varmen, så vil jeg mene det er sundt.

Nej - har man feber er det fordi man er syg- er man syg skal man ikke stresse organismen - den har rigeligt at gøre - man risikere at svække sit imunforsvar og der er en stor sandsynlighed for at man forlænger elller endig forværre sin sygdom. Så stort NEJ!

Link to comment
Share on other sites

Nej nu må det holde.

Jeg løber før morgenmad - uden kræfter - og synes at jeg er sej - og får en ekstra slankende effekt (som Arne m.fl. har overtalt mig til at tro på ikke passer alligevel). Men at løbe når man er syg ligefrem.

Det ultimative må vel være at løbe før morgenmad, dehydreret og så med feber (DON'T TRY THIS AT HOME!) :retard:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share