Kan BOR erstattes med en form for pull up Row?


Underwear
 Share

Recommended Posts

Ville jeg kunne erstatte mit Bent Over Rows med noget close grip chin up, hvor jeg bruger håndtaget fra "Seated Row - Maskinen" så jeg skiftevis trækker til hver skulder.

Nu kan/kører jeg 2x18x40kg og jeg synes jeg mangler at kunne gå lidt op i vægt. :dry:

Jeg ved ikke hvad man kalder den øvelse jeg snakker om, men håber i forstår alligevel.

Øvelsen ville ligne den her lidt, jeg ville bare stikke hovedet forbi baren

1575_1187_orig.gif

Link to comment
Share on other sites

Laver i forvejen alm. pull-ups. Men jeg synes den går mere i biceps end ryg, så bruger den oftere på bicep dage frem for ryg dage.

Nå men nu prøver jeg at kører lidt med de "row" pull ups og ser hvad min fornemelse og krop siger til den øvelse

Det er det lidt af et navn helved med alle de øvelser, men jeg fandt den idag under V-Bar Pullup

Edited by Underwear
Link to comment
Share on other sites

Hvis pull-ups, skal gå mere i ryggen, skal det vel hellere være med bredere greb...?

Nu er jeg langt fra ekspert. Men jeg ved det har været diskuteret meget frem og tilbage omkring bredden af grep i pull-ups/chin-ups.

Men jeg har altid været overbevist om at bredt greb som chin ups går betydligt mere i vingerne end pull-ups.

Ikke ens betydning med smalt greb ikke går i ryg, det handler meget om øvelsen og dens udførelse.

Men jeg havde håbet en med større fysiologisk insigt havde kigget forbi og kunne forklarer mere om det.

Den eneste grund til jeg linker BOR sammen med V-Bar Pullup er at de ligner hinanden utroligt meget i mine øjne. Så tænkte forskellen ikke kunne være stor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share