Leg Press i Sheiko


AndersL
 Share

Recommended Posts

Heysan gæve MOL'er et lille spørgsmål:

Øvelsen "Leg Press" der er en del af Sheikos BT2 program, er det i en Leg Press i maskine?

Grunden til at jeg sætter spørgsmål tegn ved det er, at Mvp. i sin vægtløftingnings undervisning fortalte om en god øvelse der hed ben pres, som var det samme som squat bortset fra at man startede fra bunden og pressede stangen op.

Jeg går ud fra at den øvelse der omtales i Sheiko programmet er den som Mvp. fortalte om eller mener Sheiko virkelig at man skal træne i en Leg Press maskine? Hvis det sidste er tilfældet ville jeg erstatte den med Front Squat da der ikke er en ordentlig ben pres maksine hvor jeg træner nu, ville det vær en god idé?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke ved Sheiko´s rationale er. Men jeg ved Jouko Ahola taler varmt om benpres i hans Event Training video. Han mener den hjælper starten af hans dødløft, og kigger man godt efter, så ligner bundpositionen også lidt bundpositionen i dødløft. Og han har immervæk dødløftet 402,5 kg :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Benpres hedder iøvrigt Jalka pressi eller sådan noget på finsk  Dødløft hedder noget i retning af Maasta Veto  Så fik vi lige det på plads....

:lol:

Tak for svaret. Det var ikke lige overvejelser i den retning, jeg havde gjort mig, men lyder sandsynligt nok.

Og så lidt finsk undervisning... :D

Mvh.

Claus J.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share