Til alle..


2raan
 Share

Recommended Posts

Hej igeeeeeen.. :)

Stillede forleden et "ubesvarligt" spørgsmål, ( Hvor lang tid det cirka tog for at kunne se markeringerne ). Det skyldes åbenbart af de forskellige faktore som spille ind, såsom gener, arbejdsindsats, køkkenarbejde osv :).

Så et nyt spørgsmål.

Hvor lang tid tog det dig (jer) for at se fysiske resultater, resultater som kan ses.

Hvorlang tid, og begrund hvorfor.

kan selfølgelig godt regne begrundelsen ud, næsten da.

Men grunden til at jeg spørge er fordi jeg ud fra det kan sætte mig et mål. Jeg kan bedre udrette noget når jeg har et mål. Ved godt at jeg måske ikke ser resultat udfra det forventet mål, men så laver jeg så et nyt mål, og køre på igen. Jeg har lidt svært ved at vente på noget når jeg hele tiden forventer resultat, derfor bedre med et langsigtet mål.

Kort sagt har nemmer ved at sætte mig et mål, og udfra jeres besvarelser kan jeg skabe mig et cirka mål. Jeg ved det ikke rigtig kan bruges pga de forskellige indspillende faktore, men det kan det psykisk hos mig. :)

2raan ;)

Link to comment
Share on other sites

Tænker du her motions- eller styrkemæssigt?

Hvad angår motion tog det ikke mere end 2 ugers løbetræning før jeg kunne mærke at energien var ved at komme tilbage, men dette har selvfølgelig også noget med kosten at gøre.

Med styrke gik der en måned ville jeg tro før jeg fandt ud af, at hvis jeg trænede progressivt nok ville resultaterne komme meget hurtigere. Jeg ved godt nok ikke lige hvor meget stærkere jeg er blevet, selvfølgelig en del, men synes ligeså meget man kan se det på ens holdning da jeg havde en tendens til at gå meget foroverbøjet.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg startede med at styrke træne, trænede jeg det første halve års tid uden de store udseendes mæssige forandringer. Men efter at have læst lidt på lektien og fik styr på kost og fik lagt mig et træningsprogram skete der virkelig noget efter de 12 uger mit program forløb over.

Hvis du sørger for at få taget billeder af dig med en måneds mellemrum eller sådan noget så skal du nok kunne se nogen forandringer, hvis du ellers har nogenlunde styr på hvad det er du går og laver :)

Ellers slå da lidt koldt vand i blodet, intet godt kommer nemt her i livet ;)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg startede med at styrke træne, trænede jeg det første halve års tid uden de store udseendes mæssige forandringer. Men efter at have læst lidt på lektien og fik styr på kost og fik lagt mig et træningsprogram skete der virkelig noget efter de 12 uger mit program forløb over.

Hvis du sørger for at få taget billeder af dig med en måneds mellemrum eller sådan noget så skal du nok kunne se nogen forandringer, hvis du ellers har nogenlunde styr på hvad det er du går og laver :)

Ellers slå da lidt koldt vand i blodet, intet godt kommer nemt her i livet ;)

Hehe.. Det er bare mega trist og styrke fortiden.. MEGA HÅRDT og belastende..

Trænede i cirka lidt over en måned, med et godt progam og meget god kost. Jeg vejede for meget, min fedt procent var for høj, og anede ikke om jeg havde mavemuskler hehe..

Men nu, har 4-pack, og er stolt, da jeg aldrig har set mine mavemuskler. Jeg er på den rigtig vej, men ville bare lige vide hvor lang tid det tog for jer.. mit gik rimeligt hurtig. Overraskene hurtig :)

Link to comment
Share on other sites

Tænker du her motions- eller styrkemæssigt?

Hvad angår motion tog det ikke mere end 2 ugers løbetræning før jeg kunne mærke at energien var ved at komme tilbage, men dette har selvfølgelig også noget med kosten at gøre.

Med styrke gik der en måned ville jeg tro før jeg fandt ud af, at hvis jeg trænede progressivt nok ville resultaterne komme meget hurtigere. Jeg ved godt nok ikke lige hvor meget stærkere jeg er blevet, selvfølgelig en del, men synes ligeså meget man kan se det på ens holdning da jeg havde en tendens til at gå meget foroverbøjet.

Tænker på muskelmæssig :)

Link to comment
Share on other sites

Kort sagt har nemmer ved at sætte mig et mål, og udfra jeres besvarelser kan jeg skabe mig et cirka mål. Jeg ved det ikke rigtig kan bruges pga de forskellige indspillende faktore, men det kan det psykisk hos mig. :)

Jeg har to vinkler på det her.

1. Når du er meget afhængig af mål, så er du nødt til at lave nogle mål der kan måles. At sige jeg vil være markeret er et meget løst og svævende mål og det er stort set umuligt bare at se ændringerne fra dag til dag i spejlet. Så derfor: gør målene konkrete. Er målet øget muskelmasse, så er det primære at du tager på og du kan tage diverse kropsmål for at følge udviklingen. Groft sagt kan man gå efter at øge alle kropsmål og holde taljen så konstant som muligt. Så bliver der gainet klart mest muskelmasse. Er målet fedttab så stil efter f.eks. 500g vægttab om ugen (eller hvad du finder passende/muligt) og brug meget gerne også målebånd eller en fedttang til at vurdere om det er det rigtige du smider.

2. Det er skidt at være målfikseret og det at nå mål er nødvendigt for motivationen. Det er stort set uundgåeligt at du på et tidspunkt rammer et plateau og ikke får fremgang af den ene eller anden årsag. Hvis træningen ikke er motiverende på andre måder end at nå dine mål, så kører du sur i det - det vil jeg næsten give statsgaranti på. :wink:

Og for at svare på dit første spørgsmål, så vil jeg sige 3 mdr er en ok tidshorisont, hvor der kan ske en del hvis du vel at mærke træner regelmæssigt og spiser fornuftigt alt efter hvad målet nu er. Men det er naturligvis helt umuligt at svære præcist på nogen måde, og du kan bestemt ikke forvente at kunne overføre andres resultater direkte til dig selv.

Link to comment
Share on other sites

Det kan også være farligt at bedømme dine egen evner (mht. til udvikling af muskelmasse), ud fra andres træningsforløb.

Der er næsten garanti for at du får svært ved at kopiere sådan en træningsplan til punkt og prikke og få samme resultat som vedkommende planen tilhører.

Men som Max siger så kan du nå langt med den rigtige indstilling til træning og korrekt kost.

Er en af de grundsten svækket, så har du en meget lang vej foran dig, hvis du da kommer nogen steder.

Personligt kan jeg så kun sige at jeg så effekten af min træning ca. 6 måneder efter jeg for alvor gik i gang med kontrolleret træning og kost.

Link to comment
Share on other sites

For at svare på dit spørgsmål, så kan jeg personligt fortælle, at det har taget 2 måneder for mig at se helt enorme fysiske BB resultater. Begrundelsen er klar: Da jeg trænede sidst for ca. 4 år siden, havde jeg en vægt på ca. +15 kg med en lidt lavere fedtprocent end nu. Hvis man "tror" på muscle memory teorien (det gør jeg), så gør dette, at man herved vil være mere begunstiget for at nå det samme niveau, som man engang havde.

Da jeg i sin tid startede med at træne, så tog det godt 2-3 måneder før jeg så resultater, men de virkelige synlige resultater kom, da jeg i sin tid begyndte med at læse og forstå kost og træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share