Kinesisk svømmer udelukket


ptpoul
 Share

Recommended Posts

Det er jo næsten forventeligt at EB viser sin inkompetence og kalder clenbuterol for et anabolsk steroid. Nåja...

99,9% af den danske befolkning gider ikke lave sondringen, så hvorfor skulle EB forvilde sig ud i en teknisk forklaring? Om det er et steorid, væksthormon eller næsespray er jo sådan set ligegyldigt. Svømmeren har haft fingrene i en forbudt kagedåse, blevet taget i det, og så kan det egentlig være lige meget om det var den røde eller den brune dåse. :smile:

Jeg er enig med dig i, at det er for dumt at skrive noget der er forkert. Men det er den slags detaljer jeg bare ville lade sive mellem fingrene.

Link to comment
Share on other sites

99,9% af den danske befolkning gider ikke lave sondringen, så hvorfor skulle EB forvilde sig ud i en teknisk forklaring? Om det er et steorid, væksthormon eller næsespray er jo sådan set ligegyldigt. Svømmeren har haft fingrene i en forbudt kagedåse, blevet taget i det, og så kan det egentlig være lige meget om det var den røde eller den brune dåse. :smile:

Jeg er enig med dig i, at det er for dumt at skrive noget der er forkert. Men det er den slags detaljer jeg bare ville lade sive mellem fingrene.

Jeg er enig i at sondringen er ligegyldig.

De kunne eventuelt lave en referenceartikel hvis de ellers har nogle journalister der har styr på det med træning og forbudte stoffer - hvilket jeg personligt tvivler...

og ja, det er sgu noget af en syndebuk. Det kan muligvis være for at lave et mediestunt ud af det og signalere til omverdenen, indenrigs såvel som udenrigs, at doping ikke er acceptabelt.

Link to comment
Share on other sites

Man kunne vel bare skrive et ulovligt dopingstof i stedet for anabolt steroid?

Ingen ændring i længden eller det tekniske niveau af artiklen.

Det er bare sjusk, men det er jo ikke noget nyt.

Et anabolt steroid er langt mere potent end Clenbuterol uden for sæsonen, det er dog i samme kategori for dopingstoffer, deraf EB's forvirring.

At produktet er i samme kategori som anabolske steroider er nok pga. bivirkningsprofilen og den minimale risiko for at indtage produktet ved en fejltagelse igennem medicin eller lignende (det er et vetirinært produkt).

med alle top præstationerne inden foratletik og svømning her op imod OL tror jeg vi ser mange rekorder til OL, en del af dem sikret via doping. Hvor mange der bliver taget er spændende...

Link to comment
Share on other sites

med alle top præstationerne inden foratletik og svømning her op imod OL tror jeg vi ser mange rekorder til OL, en del af dem sikret via doping. Hvor mange der bliver taget er spændende...

Enig. Og de nye dragter i svömning gör det forbandet svært at fölge med i hvem der forbedrer sig hvor meget. De som dragterne passer perfekt til svömmer meget hurtigere.

Spörgsmålet er hvor meget er dragten? Hvor meget er forbedret træning? (Franskmændene har synlig affekt af ændret styrketræningsprogram) Hvor meget er unaturligt? (Fransmændende har....) Hvor meget er rent svömmeteknisk udvikling?

Og er Michael Phepls et genetisk wonder eller er der andre årsager til hans store hage, hænder og föder....?

ARGH - svömning har stadig så meget udvikling i sig uden dragter og stoffer.

Og ja - ham kineseren de snuppede var ikke en af deres profiler... Betyder det at de snupper ham for at statuere et eksempel eller betyder det at han er i pereferien af deres system og derfor har haft lidt mere frie hænder til at dope sig...?

Der kan vel ikke herske nogen tvivl om at Kina ikke er interesseret i store doping-skandaler blandt deres engne atleter til OL. Vil de undgå det ved at checke deres egne så de er rene eller vil de lade deres egne slippe igennem?

Lad os aldrig igen se et svömmestævne som VM 1991!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share