Stadig det squatprogram.


Dr. pattøj
 Share

Recommended Posts

Jaja, det kan godt være du ikke har kunnet tage mig seriøs(t), men dette indlæg er sgu ment

alvorligt!

Jeg tænkte på om det ikke er muligt at stable et one-rep-squat program sammen, der virker??

Ligesom du har gjort med dødl.. Jeg er i forvejen elendig til at squatte ( Min teknik stinker ),

og jeg hader mere én rep, kan dog overkomme dynamisk ( 2 reps ).

Mit problem er, at når jeg skal køre middeltungt , 5 reps af 70-75%, går jeg næsten død. Pisseirriterende!!

Hvad er dit bud??

Link to comment
Share on other sites

Hvad med en doubles cycle i squat? Louie anbefaler doubles i DE squat og singles i DE dødløft. Jeg mener ikke at der var nogen begrundelse for, at doubles var mere praktiske i forbindelse med squat, det var bare bedre! Heraf kan man måske slutte, at en doubles cycle er bedre i squat end en singles cycle. Bare en tanke.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til at man træner doubles i bænk og squat, og kun singles i dødløft er jo at man i dødløft kun skal løfte vægten, og så ellers ikke bruge så mange kræfter på vej ned....altså kun koncentrisk.. hvor man i bænk og squat arbejder både eccentirisk og koncentrisk .. altså kan man få større udbytte af doubles her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share