Hjælp! Min fedtprocent?


Edior
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen! :)

Jeg er af hunkøn, 165 cm høj og vejer 83,1 kg. Dette er jo utvivlsomt for meget, men jeg har problemer med at finde ud af hvad mit fedtprocent ligger på.

Hvis jeg regner den ud efter 83,1 / 1,65 x 1,65 giver resultatet 30,5. :blink:

Hvis jeg stiller mig op på en Tanita fedtvægt (som sender et svagt stød gennem kroppen) viser den 37,4 på displayet!! :o

6,9 er jo unægtelig noget af en forskel. :unsure: Gør jeg noget galt og hvilket tal skal jeg regne med?

På forhånd tak. :D

Link to comment
Share on other sites

Når du dividerer din vægt med højden i anden regner du ikke din fedtprocent ud, men derimod din BMI, som er Body Mass Index. Den bedste måde er at bruge en fedttang, da de der badevægte ikke leverer et brugbart resultat, de er alt for unøjagtige, men hvis du endelig skal regne med noget er det da den måling du får på vægten...

Her er et link hvor du kan læse om fedttænger:test af fedttang

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

Hej

Allerup kom mig i forkøbet... Men som sagt er vægt/højde * højde den formel man bruger til at få sin BMI med. Den er iøvrigt ubrugelig hvis man er trænet.

Personligt vil jeg foretrække den badevgtstingest... da jeg mistænker fedttangen har en irriterende fejlkilde <_<

Det er rigtigt at badevægten kan vise forkert, men det kommer an på om man bruger den rigtigt. Her er nogel af de ting som man skal gøre:

*Brug den om morgenen inden man har spist noget

*Man må ikke have spist noget i 12 inden brug

*Man skal urinere inden brug ;)

*... ups... har glemt den sidste.. men et eller andet man ikke må have gjort i 48 timer... tror nok at det er træning eller sex :D Men du må ikke hænge mig op på det.

Det med fedttangen er fordi, at hvis men her løsere skind end "normale" mennesker, har man unægtelig noget nemmere ved at få fat i "noget" :angry:

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Som du selv ved er din vægt nok lige i toppen. Den med BMI giver jeg heller ikke så meget for.

Jeg bruger selv en vægt, der kan måle F%. Og selvom resultatet måske ikke er 100% præcist, så er det en god indikator. Og ydermere kan du følge en evt udvikling, hvis du motionerer og din F% falder.

God fornøjelse.

Link to comment
Share on other sites

Er enig med løber, synes det er bedste er at bruge fedt% som indikator, istedet for at sige den burde være på blablabla. Det samme med en vægt, er jo lige meget hvad man vejer hvis man har en pæn krop(alt efter hvad man træner efter) men man skal også passe på med ikke at gå og tjekke fedt% hver evige eneste uge, synes ikke det er så motiverende at se den er faldet med 0.xxx på en uge, som det er efter måske 3-4 uger hvor den er betydeligt lavere. Men det er bare mig :)

Link to comment
Share on other sites

Det er der mange forskellige meninger om, men efter at have kigget på forskellige tabeller og mig selv vil jeg sige at det også skal være ca. 20-25.

Skægt at du kun er noteret for 1 indlæg selvom du har skrevet 2 i denne tråd.... der er noget helt galt med det nye board.

Link to comment
Share on other sites

Fedtprocentmålinger på vægt har en tendens til at være upræcise, men jeg mener helt sikkert at du kan bruge målingerne til noget alligevel.

Jeg tror ikke du skal hæfte dig så meget ved det konkrete tal (det gør jeg ikke selv), men istedet se på udviklingen over en tidsperiode (tallet skulle her gerne falde).

Men husk at det tager tid - selv med en ihærdig insats - at ændre på kroppens fordeling af fedt og muskler - så vær tålmodig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share