ene ben længere end det andet?!


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er 16 år, og har styrketrænet i 11 måneder...

Jeg har i det seneste stykke tid mistænkt mit ene ben - venstre - for at være længere end det andet.

Jeg har fået mistanken, da mine ben altid står lidt forskudt i Dødsløft og squat. Selvom jeg starter med dem ved siden af hinanaden rykker den ene fod nærmest per automatik sig - det føles helt forkert at stå "rigtigt".

dette gør at jeg nogen gange har smerter i mine knæ.. (ikke noget slemt)

Men kan man gøre noget for at tjekke og det ene er længere end det andet?

Hvad gør hvis ovenstående er tilfældet?

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg er 16 år, og har styrketrænet i 11 måneder...

Jeg har i det seneste stykke tid mistænkt mit ene ben - venstre - for at være længere end det andet.

Jeg har fået mistanken, da mine ben altid står lidt forskudt i Dødsløft og squat. Selvom jeg starter med dem ved siden af hinanaden rykker den ene fod nærmest per automatik sig - det føles helt forkert at stå "rigtigt".

dette gør at jeg nogen gange har smerter i mine knæ.. (ikke noget slemt)

Men kan man gøre noget for at tjekke og det ene er længere end det andet?

Hvad gør hvis ovenstående er tilfældet?

Hvis dit ene ben virkelig er længere end det andet, så kan en skomager lægge noget under den ene sko. Det er også muligt, at et indlæg inden i skoen kan være tilstrækkeligt. Det må vi dog lade en fagmand om at afgøre. Jeg har selv halvanden centimeters forhøjelse (et såkaldt hælspring) under min venstre sko.

Men hvis du virkelig tror, at dit ene ben er længere end det andet, så sker der da i hvert fald ikke noget ved at spørge din læge til råds. Hvis han ikke selv kan finde ud af noget, kan han evt. henvise dig til en ortopæd-kirurg.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share