Body pump fra les mills


ibberlib
 Share

Recommended Posts

Hej

Som overskriften lyder kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening om les mills program body pump..?

For de der er usikre på hvad jeg mener, er det en 1 times hold med 10 sange, 1 opvarmning, en cool down og 8 sange der arbejder med de forskellige muskelgrupper..

Link to comment
Share on other sites

Hej

Som overskriften lyder kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening om les mills program body pump..?

For de der er usikre på hvad jeg mener, er det en 1 times hold med 10 sange, 1 opvarmning, en cool down og 8 sange der arbejder med de forskellige muskelgrupper..

Til kcal forbrænding er det sikkert udemærket, hvis det motiverer dig. Det er dog ikke bedre end en anden aktivitet, der får din puls og dit iltoptag op på samme niveau. Noget af det meste effektive er stadig løb.

Til styrketræning/muskeløgning er det til at lukke op og skide i...

(Og nej det strammer ikke dine muskler op og gør dig tonet)

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Mht muskeløgning er jeg enig i den forstand at man ikke bliver større af det.. men det udvikler ens funktionelle styrke

Marginalt. Hvis du vil øge din styrke, så er der væsentlig bedre måder at gøre det på. Bodypump er i det henseende en total ineffektiv træningsform.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Bodypump er sku da en elendig kcal forbrænder (uden at sige at man slet ikke forbrænder!) da man ikke får pulsen særlig højt op, men er tværtimod god til at opbygge udholdende muskler hvis man formår at presse sig selv tilstrækkeligt!!

Link to comment
Share on other sites

Bodypump er sku da en elendig kcal forbrænder (uden at sige at man slet ikke forbrænder!) da man ikke får pulsen særlig højt op, men er tværtimod god til at opbygge udholdende muskler hvis man formår at presse sig selv tilstrækkeligt!!

Så du siger hermed, at Bodypump er med til at konvere typen af dine muskelfibre til type 1 og samtidig øge tværsnittet af disse? I call bullshit...

http://www.motion-online.dk/styrketraening...kelfibertyper?/

Med hensyn til kcal forbrænding, så skrev jeg, at "Det er dog ikke bedre end en anden aktivitet, der får din puls og dit iltoptag op på samme niveau"

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Bodypump er sku da en elendig kcal forbrænder (uden at sige at man slet ikke forbrænder!) da man ikke får pulsen særlig højt op, men er tværtimod god til at opbygge udholdende muskler hvis man formår at presse sig selv tilstrækkeligt!!

man skal hellere undlade at udtale sig end at skrive noget vrøvl;-)

Link to comment
Share on other sites

Så du siger hermed, at Bodypump er med til at konvere typen af dine muskelfibre til type 1 og samtidig øge tværsnittet af disse? I call bullshit...

http://www.motion-online.dk/styrketraening...kelfibertyper?/

for at udvikle eksplosive muskler, træn eksplosivt

for at udvikle stærke muskler, træn tungt

for at udvikle udholdende muskler, træn udholdenhed - OG DET GØR BODYPUMP SKU DA!!!!!

og by the way så er der jo ingen dokumentation for at den artikel beskriver forholdene korrekt, han nævner endda også at der stadig forskes!!!

NO BULLSHIT!

Link to comment
Share on other sites

for at udvikle eksplosive muskler, træn eksplosivt

for at udvikle stærke muskler, træn tungt

for at udvikle udholdende muskler, træn udholdenhed - OG DET GØR BODYPUMP SKU DA!!!!!

og by the way så er der jo ingen dokumentation for at den artikel beskriver forholdene korrekt, han nævner endda også at der stadig forskes!!!

NO BULLSHIT!

For at lære om styrketræning, læs om styrketræning.

For at quote korrekt, så tryk på knappen ”citatsvar”.

Og by the way, så har du helt ret i, at der ikke er referencer i artiklen. Ham Morten Zacho er sku nok en noob… :wink:

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

for at udvikle eksplosive muskler, træn eksplosivt

Forklar mig lige, hvad eksplosive muskler er... Det lyder farligt, men sejt! :laugh: Er det deraf MOL-udtrykket "BOOOOOOM!1!!" stammer fra?

Mr. JVD... Jeg tror lige du skal have læst op på det basale i træningsfysiologi.

Link to comment
Share on other sites

I en periode deltog jeg i en del pump timer. Bl.a fordi den form for træning er super for en type II diabetikker, der er meget lidt som styrketræning med ,mange gentagelse der øgeer musklernes insulinfølsomhed. Jeg ville kunne gøre det endnu mere optimalt selv - men jeg syntes faktisk det var sjov og jeg savner det faktisk.

Som styrketræning i dets egentlige betydning er det aldelse ineffektivt. det siger forskningen og teorien - og også min erfaring. jeg deltog 2-3 gange ugentligt og øgede den vægt jeg brugte til øvelsern hele tiden... aligevel faldt min 1 til 5 rep styrke i den periode... Det er pisse hårdt at squatte med 40 kg i 5 min - men det er ikke optimal træning til andet end... at squatte i 5 min...

Pump er et fint tilbud til folk der gerne vil gøre noget ved deres almene sundheds og træningstilstand og som tiltrækkes af holdkonceptet og musikken. Den instruktør jeg gik os er endvidere opmærksom på teknik, holdning og andet - helt fint! Vil "rigtig" styrketræning i kombination med løb, spinning eller andet cardion være bedre - ja meget bedre - set ud fra hvad der vil give det bedste træningsresultat.

Link to comment
Share on other sites

Pulsen kan via f.eks karvonen formlen være et indirekte mål for relativ iltoptagelse i forhold til din maximale iltoptagelse.

Dette fungerer kun under udholdenhedsidræt og den er behæftet med mange mulige fejlkilder.

Pulsen er ikke et direkte mål for din kcal forbrænding og derfor er det noget pjat at sætte lighedstegn imellem puls og kcal forbrænding under træning. Særligt muskeludholdenhedstræning.

Jeg ved godt at fabrikanterne af pulsmålere prøver at sælge urene bla. på kcal. måling, men det er desværre utroligt upræcist.

Hvis man skal måle på kcal forbrænding skal der måles på ind og udåndingsluften. Derigennem kan man måle hvor meget ilt der forbrændes og derved hvor mange kcal der forbrændes under arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share