two hands anyhow


Achilles
 Share

Recommended Posts

Jeg har gået og leget med two hands anyhow et stykke tid, men jeg er i tvivl om hvor øvelsen hører hjemme.

Jeg plejer at lave nogle extra øvelser efter jeg er færdig med dagens crossfit wod, hhv. 2 øvelser til maven, 2 til håndled og to til skulder pre/rehab.

Extra øvelserne ligger så de ikke rammer de helt samme muskler som under selve wod'en, men idet jeg ikke helt er klar over hvor THA hører hjemme, kan jeg heller ikke planligge den ind i wod'sne ordenligt..

Umiddelbart vil jeg sige det er en core/skulder stabiliserings øvelse. ??

Link to comment
Share on other sites

Ja det tror jeg godt man kan sige - skuldre bliver trænet og core'en (tror primært det er musklerne på siden af overkroppen, ved ikke hvad de hedder men dem man bruger til at vugge til siden med).

Kører du efter crossfit.com eller crossfitcopenhagen.dk? bare af ren nysgerrighed.

Link to comment
Share on other sites

---Ikke lige mit stærkest emne...

Det ligner en core øvelser der rammer det hele. Der både noget rotation og sidebend. Et Skulder løft og en masse stabilisering arbejde i toppen af løftet. Den rammer selvfølgelig også lidt ben. Øvelsen er i forhold til skulderøvelser en indadroterende øvelse, modsat rows udadroterende

Du kunne måske indele din træning i funktioner... og undlade at tænke i muskler.

Skulder:

Skulderpress; vertikal press

- skulderleddet løftes, skulderen indadroteres

Chins; vertikal træk

- skulderbladene sænkes, skulderen indadroteres

Rows; Horizontal træk

- skulderbladene samles, skulderen udadroteres

osv.

Core:

Sidebend

Brazing, stabilisering af ryggen ved at holde vejret og bule maven ud.

Rotation/twists

Stabilisering af ryggen ved suge maven ind

Hvis man crossfitter skal man være opmærksom på at lave nok rotationer, side bends, og udadrotation af skulderen, samt samling af skulderbladene (dødløft, eller rack pulls så er man vist godt med)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share