Allround sko?


N Gadegaard
 Share

Recommended Posts

Emnet siger vel sig selv.

Er der nogen som kan anbefale en sko jeg kan bruge til at træne i, og samtidig løbe bagefter, så jeg ikk behøver skifte?

Jeg tænker mest på den skal både være god at løbe i, men samtidig støtte ordenligt når jeg laver dødløft og squat?

Nogen anbefalinger? :-)

de ting taler jo lidt imod hinanden, sko til squat skal være hårde i sålen og gerne ret stive i det, sko til løb skal være bløde og fleksible..

Link to comment
Share on other sites

men kan det ikke være en god ting da man så er nød til a stabilisere mere med knæ/ankler og derved opnå større ledstyrke?

Jeg har også eksperimenteret lidt med at køre squat i bare tæer eller med strømper på, men når man bliver lidt svedig under tæerne kommer man snart til at gå i spagat.

Edited by zetter
Link to comment
Share on other sites

Tag et kig på Sil tråd "50 chins på et år"

Et par ordentligt squat sko med en hård sål er altid at foretrække og en meget god investering hvis man skal igang med at squat seriøst. Bare tæer eller strømp sokker på et fast gulv er altid at foretrække over løbesko. Er gulvet glat, sko helst squat sko eller sko med en flad sål!

Link to comment
Share on other sites

JVD...

Hvis man træner i sko vil de mindre muskler arbejde mere for at stabilisere... Samtidig vil de større muskler også skulle arbejde mere på at stabilisere og mindre på at udvikle kraft...man vil derved udvikle mindre kraft, og derved blive mindre stærke af at træne i løbesko.. samtidig vil usikkerheden på løbesko begrænse antallet af kilo man sikkert kan have på ryggen og hvilken intensitet (RM) man kan arbejde ved.

så ja man kan træne squat i løbesko... er det en god ide kan man diskuttere.

Noget af de nyere forskning tyder på vores sener reagere bedst på tung styrketræning. Så det er ikke sikkert at man vil få stærkere led af at træne i løbesko.

Vil man arbejde mere med forebyggende træning af knæ, hofte, ankel led vil jeg anbefale et bens øvelser, lunges eller bulgarian split squat. De tager mere fat i de stabiliserende muskulatur og vil være mere relevant for f.eks basket spiller. Jeg ved at Brøndby fodbold laver nogen side spring med vægt på, og man vil også kunne lave nogen side steps med vægt.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share