Allround performance


Artorious
 Share

Recommended Posts

HEJ MOL!!

Tid til at få struktureret træningen.

Det primære mål er at blive en maskine, så her følger udgangspunket:

18 år

172 cm

83 kg ca.

PR løft:

BP: 136 Kg tangeret 4/2008

DL: 190 Kg 4/2008

Squat: 120 Kg (wanker) 4/2008

Løb er der også en del af, dog ikke målinger der holder mht. distance.

Foreløbige delmål:

Gennemføre Evolutionrace d. 27/09

Gennemføre Mandehørm d. 11/10

Eventuelt gennemføre vinterudgaven af Evolutionrace.

Edited by Artorious
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning d. 19/9

Styrketræning AK Atlas

5 min. opvarming diverse bw øvelser

BB BP

10x20 kg

8x50 kg

6x80 kg

2@ 5x100 kg

DB BP

5x47,5 kg

5x45 kg

Chins (UH)

4@ 10xBW

1@ 15 *BW

2@ 8*BW (OH)

Military press

10x20 kg

8x30 kg

3 @ 6x40 kg - weak

BOR

10x40 kg

10x50 kg

4 @ 8x70 kg

Dips

4 @ 10xBW

Løb i Sandlyngskov

2 km opvarmning

1 km spurt - 3.17 (Der må være sket en and med tidstagningen, normalt kan jeg komme ned på 3.25 på første interval(en telefon blev brugt til formålet))

1 km lunt

1 km spurt - 3.30

1 km lunt

1 km spurt - 3.29 (hello mr. pukeee)

2 km afjog

I alt 9 km på ca 45 minutter

BTW cykler 5 km til og fra skoven.

Efterfølgende: Pizza og druk

Edited by Artorious
Link to comment
Share on other sites

Træning d. 21/9

Løb med Thomas

Troppede op med en klassekammerat, som har været så dumdristig at tilmelde sig evolutionrace på grundformen.

Lidt opvarmning

2 km - 8:06 min

500 m interval fuld fart - 1:31 min

lunte lunte

500 m interval fuld fart - 1:33 min

2 km afjog 9:30 min

EVO træning + Gøjl

2x 6 m rebklatring

løft af 96 kg sten til platform (olietønde)

løft af ca. 120 kg sten (PR, Øl på højkant)

10 tire flips m. traktordæk

3x 6m rebklatring

3 @ 8x30 kg manmakers

3x 6m rebklatring på tid: 1 min straight = lange arme

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 21/9

Løb med Thomas

Troppede op med en klassekammerat, som har været så dumdristig at tilmelde sig evolutionrace på grundformen.

Lidt opvarmning

2 km - 8:06 min

500 m interval fuld fart - 1:31 min

lunte lunte

500 m interval fuld fart - 1:33 min

2 km afjog 9:30 min

EVO træning + Gøjl

2x 6 m rebklatring

løft af 96 kg sten til platform (olietønde)

løft af ca. 120 kg sten (PR, Øl på højkant)

10 tire flips m. traktordæk

3x 6m rebklatring

3 @ 8x30 kg manmakers

3x 6m rebklatring på tid: 1 min straight = lange arme

Godt at se at du har oprettet en log, så kan det jo være at du får lidt struktur på din træning....

Det var egentligt en super let løbetræning vi lavede, nu hvor du påstod at de 2 km på 8 min var ren opvarming :devil:

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 22/9

Styrketræning AK Atlas

DB BP

10x20kg

4 @ 6x45kg

Chins (UH)

10xBW

4 @ 10xBW + 10kg

1x10BW (OH)

Military press

10x20 kg

2 @ 8x 40kg

3 @ 6x48 kg

BOR

10x40 kg

10x50 kg

8x60 kg

2 @ 6x70 kg

DL

8x70kg

6x90kg -Tam omgang idag

Dips

3 @ 10xBW

10 x BW + 10kg

2 @ 10xBW + 15kg

Herfter blev det til lidt disco da jeg viste 2 venner rundt i hulen

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 24/9

Styrketræning i Atlas

BB BP

10x40kg

8x80kg

4 @ 5x100kg

Chin ups (UH)

3xBW

En hurtig fesen træning, sidste træning før Evolutionrace på lørdag.

Løb

2km opvarmning - 8:51 min

2km god fart - 8:07 min

1km interval - 3:30 min , en del uro i maven :crazy:

Ca. 3min pause lunt

1km interval - 3:35 min -stadig uro i maven, så valgte at lytte til maven og droppe de to sidste planlagte intervaller

2km afjog - 9:00 min

Ligeledes sidste planlagte løbepas før evolutionrace, så nu må vi se hvad det rækker til på lørdag. Har ikke været over 10 km efter sommerferien, så sidste del på lørdag kommer nok til at sutte. Dog ved jeg fra sidste år at denne tilstand sandsynligvis kommer til at indtræde tidligere end blot på sidste del.

Mht. styrken føler jeg mig bedre rustet i år og håber på at kunne få smidt stenen op, selvom den skulle gå hen og blive fedtet igen.

Link to comment
Share on other sites

Hej mester god træning

Gode intervaller du skyder af. Hvad siger skinnebenene?

Hej Champ :wub:

De elsker det!

Jeg har fundet mirakelkuren:

- løb, det skal (åbenbart) provokeres til lige under grænsen, det hjælper ikke at sidde stille (selvfølgelig skal der startes langsomt ud).

- nye hverdagssko med støddæmpning

- nye løbesko, neutrale sko selvom løbestilsanalysen siger overpronering, dette var noget jeg drøftede med fys'en og det er åbenbart nedslaget der irriterer vævet, så ved at bruge neutrale sko undgår jeg den skæve fordeling af hårdheden i sålen som er tilfældet i pronatiossko og opnår bedre stødabsorbans

- vippebræt hver dag

- langsom tung excentrisk styrketræning af lægmusklerne

Link to comment
Share on other sites

HEj Colaze!

Det gik såmænd fint nok, gennemførte på 1:27 hvilket betød en 33. plads ud af de 100 der gennemførte.

Evo 08 Resultater Elite

Disciplinerne var der ingen problemer med, det jeg skal arbejde med er primært løb da jeg flere gange tog mig selv i at være lidt for let overtalt til at gå op af bakkerne :blush:

Men alt i alt var det jo en super fed dag med en god stemning og en masse andre freaks som synes det er sjovt at lege avekatte.

Hvordan gik det for dig?

Edited by Artorious
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Fint resultat!

Der skal ikke meget til at overtale, når man først bliver træt, men jeg tror nu heller ikke det er en dum måde at disponere kræfterne på.

Jeg forsøgte at holde et stille og roligt tempo igennem hele løbet, så jeg endte på 1 time 20 min.

Ja fed stemning, og vejret var i top :4thumbup:...

Link to comment
Share on other sites

Træning 29/9

Styrketræning AK Atlas

Lidt rodet restitutionstræning:

Bænk

10 @ 10x70 kg

Chins

3 @ 10xBW

Dødløft

2 @ 6x60 kg

2 @ 6x90 kg

2 @ 6X120 kg

1 @ 6x160 kg

Rows

3 @ 10x50 kg

1 @ 6X70 kg

Squat

2 @ 6x40kg

2 @ 6x60 kg

Må indrømme at jeg stadig er temmelig mærket efter weekenden og går som en der tabt sæben, så imorgen må det blive til en luntetur for at få løsnet lidt op i lemmerne

Link to comment
Share on other sites

Træning 1/10

Styrketræning i Atlas

Bænk:

8x70 kg

4X105 kg

-fesen omgang, var lidt for øm i patterne

Pullups:

3x10 @ Bw

Millitary press:

2x8 @ 40 kg

1x6 @ 50 kg

1x6 @ 45 kg

Dødløft:

1x6 @ 70 kg

1x6 @ 100 kg

1x5 @ 120 kg

1x5 @ 150 kg

Yates row:

1x8 @ 50 kg

3x8 @ 70 kg

.............................

4 km let løb i skoven. Tid ukendt

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag d. 6/10

Styrketræning AK Atlas:

DB BP:

10 @ 25kg

8 @ 37,5kg

2x6 @ 45 kg

2x6 @ 47,5 kg

Chins

10x BW

10x BW+10kg

8x BW +15 kg

6x BW+20kg

5xBW+25kg

4xBW+25kg

3xBW+25kg

BOR

10x50kg

3x8 @ 70 kg

Dips

3x10 @ BW

måtte opgive hhv. DL og Military press pga. en irritation ved kravebenet.

Løb i skoven

5km - 19min 52 sek.

1 km afjog

Jeg løb med brormand, så tempoet blev presset lidt mere end normalt.

Klatrekursus på Kullen 4-5 okt.

I weekenden var jeg på klatrekursus på Kullen sammen med Peter aka. Augustinus her fra MOL.

Kurset blev taget hos klatrecenteret ved Christian Almer, som i klatrekredse åbenbart er lettere berømt/berygtet, så for mit vedkommende var det med blandede forventninger at vi tog afsted fredag aften.

Vi ankom til Mölle Camping fredag aften, vi havde på forhånd reserveret en plads således at vi kunne få en kode til bommen, de havde insisteret på at vi lå på plads 1, men i mørket kunne vi absolut ikke gennemskue systemet i deres pladsnummereringer, så vi endte med at smide os tilfældigt. Vi var dog også oppe før de fik morgenpisset første gang, så ingen problemer der.

Lørdag kl. 0930 mødtes vi med Almer på Mölle hamn, kort efter tog vi ud til et klatreområde på kullen kaldet K2.

Vi fik hurtig præsenteret os selv for hinanden, ud over Peter og jeg deltog Niels, en frisk gut på 48, også på kurset.

Almer gjorde det klart at han kaldte en lort for en lort, og at han forventede det samme af os. Fint nok.

Forinden havde vi fået udleveret seler karabiner og reb, udstyr som pænt sagt var "kørt til".

Efter en kort gennemgang af de kommunikations- og advarselsråb vi skulle benytte klatrede Almer førstemandsklatring på en 5- hvorefter jeg klatrede som andenmand og fjerne de kiler han havde sat. Sådan klatrede vi 3 ruter samme dag.

Lørdag aften blev der gennemgået teori omkring faldfaktorer; faldlængde/reblængde.

Søndag øvede vi kilesætning i klippe rids og klatrede prusikklatring, hvorefter vi førstemandsklatrede på vores egne sikringer/kiler.

Alt i alt en fed tur hvor jeg fik prøvet nogle grænser af. Man kan sige meget om Christian Almer og om det udstyr han tilbyder sine elever, men manden ved 100% hvad han laver og vi fik, i modsætning til andre kurser af samme type, mulighed for at prøve kræfter med førstemandsklatring og følelsen af at et fald højst sandsynligt ville medføre noget rigtigt lort. At mandens pædagogiske formåen måske ikke altid passer ind i konteksten bør man tage med et smil og se det som en oplevelse :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning Onsdag d. 8/10

Hurtig styrketræning i Atlas

BB bænkpres

10x40kg

10x70kg

4x3 @ 110 kg

Incline DB BP

6x25kg

3x5x32,5 kg

Chinups

10x BW

1xBW +50 kg - PR

0xBW +55kg - optimistisk

5x5 @ BW + 20kg

Dødløft

6x50 kg

6x90 kg

4x5 @ 110 kg

Løb i skoven

5 km let løb

...................................................

Var til forsvarets dag idag, blev erklæret egnet og trak et såkaldt "måske" nummer imellem 4000 og 8000, men fik ansøgningsskema til Sergent udd. med hjem. Så kan jeg lige gruble lidt på den.

Link to comment
Share on other sites

XTREME MANDEHØRM 08

Alle deltagere var indelt i 3 starthold, hvoraf det hold jeg løb på (Forsvaret GHR) skulle starte i 3 ombæring.

Klokken 1240 ca. gik starten for os, og vi var, som løbsledelsen havde lovet, på vej ud i noget Lort.

Vi, dvs. Jonas aka. Omeg@ og Peter aka. Augustinus her fra mol, min bror Karl og jeg havde lagt os i spidsen af feltet for at undgår kø ved de 50-60 forhindringer der var lovet undervejs. Denne taktik viste sig at bære frugt, idet vi først mødte kø da vi indhentede de bagerste fra starhold nr. 2, der var blevet sendt afsted 20 minutter tidligere.

Jonas skød et vanvittigt tempo, og forsvandt ud af syne efter nogle kilometer, Peter forsvandt ligeledes fremad som løbet skred frem. Brormand og jeg holdt nogenlunde samme tempo hele vejen hjem, men lod 4-6 løbere passere bagfra.

Forhindringerne mindede om noget fra et heste-ride-spring løb med en masse bomme som skulle passeres, en helvedes masse mudderhuller! fyldt med en substans der lugtede mistænkeligt meget af gylle, stejle skrænte og åløb, samt udspændte net der skulle kravles under.

Min sluttid blev 1 timer 7 minutter og 48 sekunder, 20 sekunder efter min bror, hvilket betød at min tid ikke kom til at indgå i holdtiden :sneaky2::tongue:

Vi blev placeret som hold nummer 8 ud af 236 opstillende, forsaget af blandt andet Jonas' fantomtid :superman:

Efterfølgende blev der indtaget masser af KØD og et par fadbamser, imens komikeren Dan Andersen underholdte med hans guitar show.

Alt i alt et fedt og rigtigt beskidt løb som formår at leve op til forventingerne. Dog måtte der godt være nogle mere kraftprægede discipliner/forhindringer, så vi næste år kan få sorteret ud i de tyndarmede marathondrenge :devil:

Resultater kan ses her: XTREME Mandehørm 08

Efterfølgende var vi lige et smut forbi Evo banen, som ligger i nabolaget, hvor det blev til lidt lir i rebene og armgang i pælen.

Edited by Artorious
Link to comment
Share on other sites

Stærkt!!

Cool med mandehørm. God tur :4thumbup:

Tak, jeg vil det næste stykke tid fokusere på at få lidt flere kilo på i denne øvelse, målet er at kunne trække kropsvægten engang ud i fremtiden :tongue:

Hvad angår Mandehørm må det ellers også være et løb for dig, masser af mudder og beskidte forhindringer :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning 13/10

Teamede op med Augustinus og Thomas I AK Atlas, hvor kæben blev trænet rigeligt imellem hvert sæt.

Bænk

10x40 kg

10x50 kg

3x6 @ 90 kg

- jeg tar det stille og roligt, da jeg har fået hvad der føles som en let inflamation hvor deltoid anterior hæfter på overarmen. Der er muligvis noget galt med min teknik.

Chins

10 x BW

5x5 @ BW+20kg

Squat

8x40 kg

3x6 @ 60 kg

Millitary

4x6 @ 40 kg

Dødløft

6x 50 kg

6x 70 kg

6x 100 kg

5x120 kg

3x5 @ 130 kg

Dips

10x Bw - samme problem som i bænkpres

Bend Over Row

10x 50 kg

3x6 @ 70 kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share