Allround performance


Artorious
 Share

Recommended Posts

28/1

En hurtig omgang afstraffelse af jernet i Ak Atlas

Bænk

10*20kg

10*50kg

3x3*110kg

3*100kg

6*70kg

Hvis ikke allerede der er noget der hedder instant onset muscle soreness, tror jeg i så fald at jeg opfandt IOMS.

Chins (underhånd)

6

5x3*30kg

Dødløft

6*90kg

6*130kg

4x5*140kg

Efterfølgende lidt tekniktræning af front squat og overhead squat, og et par dips der ikke er værd at logge.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Alligatorløbet 2009 31/1-1/2

Fredag aften tog jeg hjem til min makker for at pakke det sidste grej før afgang lørdag morgen. Vi havde besluttet at gå letvægt i år, dvs. lettere end sidste år, men da jeg lørdag morgen vejede tasken viste vægten 18,3 kilo, hvilket kun var 1 kilo lettere end sidste år.

Lørdag eftermiddag ankom vi til Helsingborg, hvorfra vi i bus blev transporteret til Söderåsen, ca. 40 km fra Helsingborg. Her blev vi sluppet ud i bunden af åsen, med 30-40 højdemeter på hver side, ca kl. 18. Herefter gik det i jævnt tempo rundt i skoven, indtil kl 14 dagen efter, hvor vi kom i mål. Orienteringen gik fint, vi nåede dog ikke alle poster, idet min makker gik lidt kold et par gange, og samtidig havde problemer med sine knæ, så på den konto kunne vi under lidt mere ideelle omstændigheder have nået længere. Det blev dog til lidt over 47 km i det svenske terræn.

post-10798-1233693816_thumb.jpg

Et lille stemningspic fra søndag morgen, taget af et andet sjak. Min makker og jeg i forgrunden

Edited by Artorious
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så var jeg sgu lige 10 dage på skiferie, så træning blev der ikke meget af, dog en hel del <=0,5kg curls, primært med venstre arm, idet højre skulder fik et vred den første dag, således at jeg de første dage ikke kunne løfte armen. Ellers en fed tur med rigeligt sne og et par enkelte skyfri dage med jomfru powder:

Edited by Artorious
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 21/2

Fik endelig pakket sækken og snøret støvlerne igen.

20 km march med 25 kg i sækken. Tid 2 timer 57 minutter

Havde besluttet at jeg skulle under 3 timer, så da jeg efter halvanden time kommer ind i skoven jeg plejer at løbe i, finder jeg ud af hvor langt der egentlig er igen og hvor meget jeg har dovnet den af, så de 5 kilometer i skoven blev "løbet" (luntet).

Musik: Tool; Lateralus, Metallica; Death Magnetic, Foo fighters; skin and bones

Link to comment
Share on other sites

udmærket arbejde :4thumbup: , hvilken rygsæk bruger du til sådanne lækkerier??

overvejer nemlig lidt at købe en, er faktisk også lidt i tvivl om hvilke boots jeg skal have fat i. Har tænkt på Loewe eller bare M58(er dog i tvivl om hvor de kan skaffes)

eller evt. jolly støvlerne - har du nogen holdning til det?

mvh

casper

Edited by CasperETP
Link to comment
Share on other sites

Rygsækken er en 55 liters high colorado, den er ikke noget at råbe hurra for men den er da til at spænde fast på ryggen :tongue:

De støvler jeg bruger er bare en ganske almindelig vandrestøvle af mærket rachel, købt i spejdersport. Men jeg kan anbefale dig at kigge på www.friluftsland.dk de har både støvler og rygsække til de fleste formål :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag 25/2

Det blev kun til en halv time i jernhulen, efter skole, hvor formanden lukkede mig ind og gav mig en skideballe, for at have smidt nøglen væk.

Bænk

10*50kg

8*80kg

5*100kg

5*100kg

5*100kg

Pullups

3x10

Dødløft

10*80kg

8*100kg

6*130kg

6*130kg

6*130kg

6*130kg

crunches

3x20

ez bar curls

8*35kg

8*35kg

8*35kg

8*35kg

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 28/2

BB Bænk

10*50kg

6*90kg

6*90kg

6*90kg

6*100kg

4*110kg

6*100kg

6*90kg

Squat

8*60kg

5x5*100kg

Chins

2x10 OH/UH

2x8+10kg

2x5+30kg

Dødløft

10*50kg

10*90kg

6*130kkg

6*130kg

6*150kg

6*150kg

6*130kg

6*110kg

+ lidt disko gejl, der er stadig problemer med skulderen så øvelser som dips, incl. db bænk, military og BOR ( :blink: ) er foreløbigt udelukket.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så blev det endeligt til lidt træning igen.

Jeg har ikke trænet den sidste uges tid grundet sygdom, lymfekirtlerne i højre side ved kæbe og nakke begyndte i sidste uge pludseligt at hæve meget voldsomt, så jeg måtte en tur til lægen, som mente at jeg havde/havde haft nogle symptomer der mindede om mononukleose (kyssesyge), heriblandt stor muskelømhed efter træning og nogle temmeligt sjove udslag ved druk. Dagen efter fik jeg taget blodprøver, som heldigvis viste at der intet tegn var på at det skulle være kyssesyge, derimod viste de at jeg bar rundt på noget betændelse af den ene eller anden art, som sandsynligvis har været skyld i at min krop har været lidt puny på det sidste. Derfor fik jeg ordineret lidt antibiotika, og er nu (næsten) flyvende igen. Sygeplejesken der tog blodprøver på mig tog først 3 højre arm, og kom så efterfølgende i tanke om at hun havde glemt en, så derfor fik jeg også taget en på venstre arm, hvilket formentligt gik lidt for stærkt. Nu går jeg rundt med et "blåt mærke" på 30cmx10cm og har en meget øm biceps der ikke tillader mig at lave øvelser hvor biceps belastes tungt, herunde chin ups :sneaky2:

Jeg er samtidig blevet inbudt til optagelse på Reserveofficer udd. ved forsvaret d. 23-24 april, så nu skal der gøres lidt ekstra ud af løbetræningen. Kravet er uoverskuelige 2km løb på kun 12 minutter.

Træning søndag d. 8/3

5 km løb på løbebånd, heraf 8 min af 4min/km

Træning Mandag d. 9/3

Bænk:

10*50kg

5x3*100kg

Crunches

3*20

Aftentræning

6 km løb på løbebånd, heraf 8 min af 4min/km

Træning tirsdag d. 10/3

Military press

10*20kg

3x7*40kg

-Skulderen bliver bedre

BOR

3x8*60kg

Bænk

4x6*90kg

3*110kg

Squat

6*60kg

3x7*90kg - I dag havde jeg lange træningsbukser på, de døde og revnede fra dilleren og op til halebenet i første sæt.

Crunches

3*20

Aftenløb:

3,2 km på 12.48 min. Intensitet ca. 80 %, godt med overskud. Et godt udgangspunkt for en 2 km test, hvilket jeg er tilfreds med.

Edited by Artorious
Link to comment
Share on other sites

mandag d. 16/3

Bænk

10x60kg

6x90kg

6x90kg

5x100kg

5x100kg

6x90kg

Chinups/pullups

2*10 (OH)

10 (UH)

4*3 + 30kg

5 + 20kg

Dødløft

6x90kg

10x110kg

10x110kg

10x130kg

Tirsdag d. 17/3

I dag var det egentlig planlagt at lave en 2 km test, men det blæste en halv pelikan så jeg besluttede at tage en længere tur med rimelig effort.

8 km løb i tiden 33.26 minutter.

Størstedelen af de første 4 km var i strid modvind, hvilket dog kom til gode på den sidste halvdel.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 18/3

Jeg nåede kun en halv time i hulen, til gengæld var min makker der ikke til spolere tidsplanen.

Pullups/chinups

10 (OH)

10 (UH)

8 + 10kg (UH)

2x5 + 20kg (UH)

10 (OH)

Bænk

10*60kg

3x8*90kg

BOR

8*50kg

3x8*70kg

Military press

10*20kg

8*40kg

3x6*50kg

Dødløft

6*70kg

6*110kg

3x5*140kg

Efterfølgende fik jeg luftet min MTB på en hurtig 8 km - 17.13 min

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 20/3

Bænk

10*60kg

8*80kg

6*90kg

5*100kg

5*100kg

5*100kg

4*100kg

2*110kg

Chinups/Pullups

10 (OH)

10 (UH)

5x5*20kg (UH)

2x8*10kg (OH)

Military press

10*20kg

5x5*50kg

BOR

10*50kg

8*80kg

8*80kg

8*80kg

6*90Kg (Yates)

6*90Kg (yates)

Squat

8*50kg

5x6*80kg

Dips

3x10

Dødløft fra boks (20cm) ((rackpulls?)

6*110kg

6*140kg

4*180kg

4*180kg

2*220kg

Hangin reverse crunches

3x6

Inclined crunches

3x20kg

+lidt disko

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 22/3

Dagens træningspas, inklusiv formtest på 2km.

5 km mtb

2 km løb - 9.05 min

2 km løb - 7.14 min

2km afjog

5 km mtb

Jeg skal have arbejdet lidt med nogle længere intervaller så jeg kan få skåret nogle sekunder af den 2km tid. Nogle forslag til et program?

Edited by Artorious
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 22/3

Dagens træningspas, inklusiv formtest på 2km.

5 km mtb

2 km løb - 9.05 min

2 km løb - 7.14 min

2km afjog

5 km mtb

Jeg skal have arbejdet lidt med nogle længere intervaller så jeg kan få skåret nogle sekunder af den 2km tid. Nogle forslag til et program?

Jeg tror ikke nødvendigvis det er længden af intervallerne, du skal vel bare presse flere ind.

evt 10x400m en gang om ugen, en gang fartleg over 8km og en gang 5x1km.

også måske en 2km test en gang om måneden. 7:14 er også rimeligt stærkt, da jeg var til sergentoptagelse i sin tid løb jeg på 7:42 og jeg kom ind først

Man kan vel aldrig sige nu er nok nok, men jeg tror du er godt med :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke nødvendigvis det er længden af intervallerne, du skal vel bare presse flere ind.

evt 10x400m en gang om ugen, en gang fartleg over 8km og en gang 5x1km.

også måske en 2km test en gang om måneden. 7:14 er også rimeligt stærkt, da jeg var til sergentoptagelse i sin tid løb jeg på 7:42 og jeg kom ind først

Man kan vel aldrig sige nu er nok nok, men jeg tror du er godt med :bigsmile:

Tak for input :bigsmile:

Det lyder som en fornuftig sammensætning af intervaller, det vil jeg forsøge at arbejde på i de kommende uger.

Mht. tiden, så er de sidste sekunder vel af en mere symbolsk betydning, men det er altid rart at forberede og forbedre sig. Den eneste test jeg til tider kan være tilbøjelig til at frygte udfaldet af, er samtalen med psykologen. Hvordan oplevede du den, i forbindelse med din otagelse?

Link to comment
Share on other sites

Tak for input :bigsmile:

Det lyder som en fornuftig sammensætning af intervaller, det vil jeg forsøge at arbejde på i de kommende uger.

Mht. tiden, så er de sidste sekunder vel af en mere symbolsk betydning, men det er altid rart at forberede og forbedre sig. Den eneste test jeg til tider kan være tilbøjelig til at frygte udfaldet af, er samtalen med psykologen. Hvordan oplevede du den, i forbindelse med din otagelse?

Well, det er vel meget forskelligt fra person til person. Jeg oplevede det stille og roligt, meget omstændigt dog, tror det tog omkring en time.

Og vi fik vendt alle sten i mine øjne, alt fra opvækst, uddannelse, pondus, ledelsesevner og sociale kompetencer.

Jeg synes egentligt at det var lidt i overkanten, men sjovt at prøve. Desuden er det relativt nemt at spore sig ind til hvad de leder efter i svarene :wink:

Jeg fungerer godt nok ikke som sergent i dag, jeg smider en ansøgning afsted til Frømandskorpset inden længe.'

Hvad har du søgt?

Link to comment
Share on other sites

Well, det er vel meget forskelligt fra person til person. Jeg oplevede det stille og roligt, meget omstændigt dog, tror det tog omkring en time.

Og vi fik vendt alle sten i mine øjne, alt fra opvækst, uddannelse, pondus, ledelsesevner og sociale kompetencer.

Jeg synes egentligt at det var lidt i overkanten, men sjovt at prøve. Desuden er det relativt nemt at spore sig ind til hvad de leder efter i svarene :wink:

Jeg fungerer godt nok ikke som sergent i dag, jeg smider en ansøgning afsted til Frømandskorpset inden længe.'

Hvad har du søgt?

okay, lyder fedt med FKP. Jeg har søgt Reserve Officer i Hæren

Link to comment
Share on other sites

Mandag 23/3

Bæænk

10*50kg

10*70kg

1*120kg

1*125kg

0*130kg

5*100kg

tjaa.. Man kan åbenbart ikke både løbe hurtigt og løfte tungt, eller også er jeg bare for doven

Chins

11

12

13

14

Military press

8*40kg

6*50kg

5*55kg

5*55kg

5*55kg

Dødløft

8*70kg

6*120kg

6*140kg

6*140kg

6*140kg

BOR

8*40kg

6*80kg

6*80kg

6*80kg

6*80kg

Crunches vs. Hanging reverse crunches vs. back raises (circuit)

Crunches

20

20

20

Hanging reverse crunches

6

6

6

Back raises

12

12

12

Edited by Artorious
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 24/3

Løb

3km løb - 11.48 min. Var oprindeligt tænkt som opvarmning, men det er umuligt at holde hastigheden nede med Death Magnetic for fuld udblæsning i øregangen.

+

6x(1.15 min work + 1min rest)

Gik over forventing, stadig lidt overskud på intervallerne (too little effort), forinden havde jeg dog også dopet min krop med kanelgifler og kaffe.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 24/3

Løb

3km løb - 11.48 min. Var oprindeligt tænkt som opvarmning, men det er umuligt at holde hastigheden nede med Death Magnetic for fuld udblæsning i øregangen.

+

6x(1.15 min work + 1min rest)

Gik over forventing, stadig lidt overskud på intervallerne (too little effort), forinden havde jeg dog også dopet min krop med kanelgifler og kaffe.

Kanelgifler og kaffe, sådan!

3km under 12 er jo flot i sig selv, og så med bugen fuld af lækkerier. Godt arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share