Størrelse/gørelse..


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Du skal huske på at man i HST dekonditionerer 9 dage efter endt cyklus, og derfor vil musklen igen se den lave(re) Edit: vægt som en belastning den ikke er vant til.

(hvis det var det du hentydede til)

En større muskel er også en stærkere muskel, men det er muligt at øge styrken uden at tilføje nævneværdig masse.

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

NU sad jeg og læste lidt om HST og diverse programmer... og så tænkte jeg på, er størrelsen på ens muskler egentlig ensbetydende med styrken?

- troede jeg først, men efter jeg hørte om HST kan jeg ikke tro dette?

Alt andet lige er en større muskul lig med en stærkere muskel da en muskels tværsnitsareal er direkte proportional med den evne til at udvikle spænding. Fibertyper har en lille smule at sige men ikke nævneværdigt når det kommer til styrkeforskelle individer. Evnen til at udføre en styrkedemonsration ala 1RM i Bænkpres eller Squat eller andre øvelser afhænger af meget mere end størrelsen på de invilverede muskler! Der er forskelle i muskeltilhæftninger og længden de de involverede kropsdele samt neurale forskelle og den vigtigste faktor af alle : Erfaring! Dvs jo mere rutineret man er til en given øvelse desto stærkere er man i den uafhængig af ens muskelstyrke!

Håber det hjalp på din indsigt i fænomenet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share