Hyppige skulder problemer


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har efterhånden en del gange gennem årene beskrevet mine tilbagevendende skulder problemer.

Typisk er problemet ansporet af Barbell benchpres. Jeg oplever umiddelbart ikke problemet ved dumbell benchpres . Jeg har længe troet at grundig opvarmning, et smallere greb, og let udstrækning kunne holde problemerne fra døren. Men desværre er det nu atter kommet tilbage.

Gennem årene har der været mange bud på bla betændelse i skulder kapslen, et skulder hoved der ikke sad helt hvor det skulle osv.

I foråret har jeg været hos fys (Laush her inde fra) som har set på det flere gange. Men uden at vi helt har fundet en konklusion.

Nu er problemet her igen,men faktisk er det nu større end tidligere. Jeg vågner ofte flere gange om natten ved at min arm/arme sover. Hvilket i følge Lau kan være et tegn på en irriteret nerve.

Jeg har nu fået en tid om små 14 dage, hvor han igen vil se på det.

Jeg er dog nysgerrig for at høre andres input. Smerten kommer inde fra skulderen af. Typisk er det venstre skulder der er værst, men det er begge arme der "sover". Det er meget svært at give en specifik forklaring på smerten, fordi jeg ikke kan pege den ud, og ikke kan sige præcist hvad jeg skal gøre for at fremkalde den. Dog er alle yder positioner ikke gode for den.

Jeg har ikke konstant smerte, men det kan være problematisk når jeg skal have jakke, trøje, skjorte osv på.

Bør jeg få den scannet,eller?

Link to comment
Share on other sites

Bør jeg få den scannet,eller?

Hmm, det kunne da hvert fald være en idé for at få klarlagt om fx skulder kapslen sidder som den skal.

Jeg betvivler ikke Laush kompetencer, men har du overvejet at få en anden fys til at se på din skulder?

- Nogle gange tænker man i bestemte retninger, også selvom man er uddannet i ikke at gøre det, og da Laush har set på dig flere gange kan det være i er kommet ind i en ond cirkel eller stilstand. Så måske vil et par friske øjne kunne hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det kunne da hvert fald være en idé for at få klarlagt om fx skulder kapslen sidder som den skal.

Jeg betvivler ikke Laush kompetencer, men har du overvejet at få en anden fys til at se på din skulder?

- Nogle gange tænker man i bestemte retninger, også selvom man er uddannet i ikke at gøre det, og da Laush har set på dig flere gange kan det være i er kommet ind i en ond cirkel eller stilstand. Så måske vil et par friske øjne kunne hjælpe.

Det skal retfærdigvis siges at Lau så på mig pga ryggen i starten, efter mit Madness dødløft pjat i slut 2007. Skulderen var der, sekundær.

Jeg har spurgt Laush/Lau flere gange om en scanning/Røngten ville give mening, men han siger at symptomerne taget i betragtning vil man næppe kunne få noget ud af det.

Det er svært for mig at vide hvad jeg skal gøre. Den nemme vej er jo bare at lade være med at bænkpresse, men det er også lidt surt, når jeg nu netop synes det er sjovt

Link to comment
Share on other sites

Det er svært for mig at vide hvad jeg skal gøre. Den nemme vej er jo bare at lade være med at bænkpresse, men det er også lidt surt, når jeg nu netop synes det er sjovt

Eller nøjes med at lave presseøvelser, to gange om ugen, hvor du kun den ene gang, kører traditionelt fladt bænkpres.

Det er naturligvis på en ingen måde optimalt, hvis man som du, ønsker at specialere sig i øvelsen. Dog står alternativet som endnu værre.

Link to comment
Share on other sites

Eller nøjes med at lave presseøvelser, to gange om ugen, hvor du kun den ene gang, kører traditionelt fladt bænkpres.

Det er naturligvis på en ingen måde optimalt, hvis man som du, ønsker at specialere sig i øvelsen. Dog står alternativet som endnu værre.

Ja, jeg er meget enig. Jeg har jo bænkpresset i 7år,og har trods alt holdt mig i gang ved at variere. Skifte til alternativer osv.

Men jeg vil trods alt helst, helt undgå skader, da det ikke kun er et problem i forhold til træningen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share