Squat's effekt på styrke


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg snart pløjet de fleste artikler om squat og dødløfts stimulerende effekt på muskelvæksten..

Men som det altid er, så åbner ny viden bare for endnu flere spørgsmål:

1. Hvad med ren styrke? Hvis styrketræning primært er neurale tilpasninger, har vi så nogen gavn af den ekstra testosteronudskillelse?

2. jfr. spørgsmål et - igen... Hvis det primært er neurale tilpasninger: Har man så gavn af proteintilskud?

Jeg er nok klar over at der må ske en vis muskelvækst, men er der noget dokumentation som siger noget om disse to spørgsmål?? B)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved desværre ikke så meget om testosteronudskillelse. Men jeg prøver aligevel at træne efter princippet. Fx. træner jeg arme (Biceps/Triceps) og ben (Hamstring/Quadracep/Gastrocnemeuis) den samme dag, til stor succes. Men det kan lige så godt være så mange andre faktore som spiller ind. Men det kan også got være at der noget om snakken... :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Du kan stadig godt have gavn af extra protein selvom du ikke har formålet at tage på...hvis du stadig holder kcal-indtaget lavt nok til ikke at tage på, men spiser mere protein og dermed sørger for bedre restitution...kan du køre med mere volumen til træning...og dermed sikre bedre neurale tilpasninger...

f.eks. som bulgarske vægtløftere gør det ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share