Back on track!


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en dreng på 16 år, som for 14 dage siden fik en skade i knæet. jeg har derfor de sidste to uger ingrom form for motion dyrket, og ja jeg havde da regnet med en lille tilbagegang. Men så på den anden side troede jeg næsten kune dette ville hjælpe med en pause, da jeg næsten trænede hverdag før min skade (styrketræning og basket) Men her i dag var jeg så tilbage i fitness lokalet for at træne overkrop. tror der gør en del tid før jeg kan træne ben.

Men! jeg var gået 15 kilo ned i Bænk! og 10 kilo i Dips (kørte med 10 kilo belastning før. og følte mig bare totalt afkræftet!

- kan dette virkelig være rigtigt? Jeg har godt nok ikke levet som en sportsnarkoman som jeg er, de sidste 14 dage. har måske ikke spist optimalt. men alligevel?

og vil disse tabte gains hurtigt komme tilbage?

Link to comment
Share on other sites

skal jeg bare ligge ud med 4 dages træning i træk? for at komme hurtigt tilbage?

kører fullbody, for har i princippet kun 4 øvelser jeg kan uden at belaste mit ben: bænk, dips, chin-ups, pulldown.

Du skal selvfølgelig følge samme træningsprincipper som tidligere. Du får intet ud af pludselig at træne resten af kroppen i smadder. Der er forøvrigt MANGE øvelser, du sagtens kan træne...

Link to comment
Share on other sites

Hvad har du gjort for at få dine knæ 'back on track'?

Ikke andet end hvile... for mit knæ er stadig en hel del hævet og har overhovedet ikek fuld bevægelighed her 14 dage efter det er sket.

Håber på en MR Scanning i den næste uge...

Du skal selvfølgelig følge samme træningsprincipper som tidligere. Du får intet ud af pludselig at træne resten af kroppen i smadder. Der er forøvrigt MANGE øvelser, du sagtens kan træne...

hvilke?

for jeg har det ikke så godt med at løfte tunge håndvægte hen til en bænk, når jeg skal gå på mit ustabile knæ..

Link to comment
Share on other sites

Ikke andet end hvile... for mit knæ er stadig en hel del hævet og har overhovedet ikek fuld bevægelighed her 14 dage efter det er sket.

Håber på en MR Scanning i den næste uge...

hvilke?

for jeg har det ikke så godt med at løfte tunge håndvægte hen til en bænk, når jeg skal gå på mit ustabile knæ..

Da jeg brækkede min fod i en basketkamp, lavede jeg en masse styrketræning mens jeg var ude. Det er et spørgsmål om at være lidt kreativ. Det er klart, at du ikke kan træne 100% optimalt, men lidt er (MEGET) bedre end ingenting. Dengang læste jeg en undersøgelse, der viste, at folk der trænede det raske ben mens de var skadet, blev hurtigere klar igen og mistede mindre styrke i det skadede ben. Det var motivation nok for mig.

Du kan fx sætte bænken helt hen til racket med håndvægte og køre incline bænk (ved godt du ikke kan presse helt igennem med dine ben i jorden, men det er bedre end ingenting), pullups, dips, diverse maskiner osv. Brugte også svømning til at vedligeholde cardio :smile:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Da jeg brækkede min fod i en basketkamp, lavede jeg en masse styrketræning mens jeg var ude. Det er et spørgsmål om at være lidt kreativ. Det er klart, at du ikke kan træne 100% optimalt, men lidt er (MEGET) bedre end ingenting. Dengang læste jeg en undersøgelse, der viste, at folk der trænede det raske ben mens de var skadet, blev hurtigere klar igen og mistede mindre styrke i det skadede ben. Det var motivation nok for mig.

Du kan fx sætte bænken helt hen til racket med håndvægte og køre incline bænk (ved godt du ikke kan presse helt igennem med dine ben i jorden, men det er bedre end ingenting), pullups, dips, diverse maskiner osv. Brugte også svømning til at vedligeholde cardio :smile:

jeg er nu gået igang med at træne min ene ben (det venstre) på "leg press" maskinen ( :nonono: ) Men er der ikke grænser for hvor hårdt og for hvor lang en periode dette kan blive ved, inden der vil blive alt for stor forskel?

- og hvad er konsekvenserne egentlig når jeg en dag vender tilbage med et helt utrænet ben og et andet "pumpet"?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share