Arnold press


michael
 Share

Recommended Posts

Milo har i en anden tråd kaldt AP for overvurderet.

Forklaring udbedes.

Min holdning er at hvis man tager en tung ting i hver hånd og strækker armene til lodret, så får skuldrene deres. Hvis man så kan flytte belastnigen fra sine front delts ved at skrue, så er det perfekt i kombinaiton med BP og dips.

Link to comment
Share on other sites

Det skyldes nok at vi igen er ovre i "lad os komplicere tingene så vi kan ramme musklen fra alle vinkler" kategorien. Jeg kan umiddelbart ikke se at der er noget galt med Arnold presses, bortset fra at det er totalt unødvendigt at kører fra proneret til supineret stilling. Stresset på skuldermusklerne er stort set det samme, som ved alm. dumbell skulderpres, military presses, behind the neck presses etc. Der er ikke den store forskel på hvilke muskler de primære overhead pressing movements rammer. Slet ikke når vi snakker deltoideus anterior. Det er muligt at den mediale del ramme lidt bedre med behind the neck presses, da albuerne her holdes ud til siderne, men det er marginaler vi snakker om. Alle skulderpres øvelser træner deltoideus anterior og til en større eller mindre grad den mediale del. Arnold presses kan være ok, men da den vægt man kan benytte er noget lavere end ved de andre presseøvelser, så kan jeg ikke se at den kan stimulere mere end dem.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan tilslutte mig Thomas J´s udredning omkring OH press øvelser. Derud over kan jeg forstille mig, at der er en øget risiko for at skade rotatormanchetten, idet overarmen skal roteres udad under tung belastning. Konklusionen må være at holde sig til almindelige OH press øvelser.

Samtidig vil jeg gerne advare mod at køre behind neck press med for tunge vægte. Jeg har selv måtte holde 1,5 års pause pga en skadet rotatormanchet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share