Kalorieforbrænding..


young-one
 Share

Recommended Posts

Hej MOL..

Som overskriften antyder vil jeg gerne høre lidt bud på eller råd til hvilken slags træning der kan give den største kalorieforbrænding på 10 min..

Vi har sundhedsuge på skolen, og den forbindelse er der konkurrence på hvem der formår at forbrænde flest kalorier på 10 min.

Vi har blandt andet ro-maskine, kondicykler og en kæmpe hal til rådighed..

Vil man opnå mest ved at ro, løbe, cykle eller en 4. ting?? Eller kan man med fordel kombinere ??

På forhånd tak..

\young-one/

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL..

Som overskriften antyder vil jeg gerne høre lidt bud på eller råd til hvilken slags træning der kan give den største kalorieforbrænding på 10 min..

Vi har sundhedsuge på skolen, og den forbindelse er der konkurrence på hvem der formår at forbrænde flest kalorier på 10 min.

Vi har blandt andet ro-maskine, kondicykler og en kæmpe hal til rådighed..

Vil man opnå mest ved at ro, løbe, cykle eller en 4. ting?? Eller kan man med fordel kombinere ??

På forhånd tak..

\young-one/

Langrend > roning > resten

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil umiddlebart sige den motionsform du er bedst til. Hvis du er god til at løbe vil du kunne holde et maksimalt tempo/ maksimal intensitet og derved kunne forbrænde mere end hvis du (antager vi for sjov) er dårlig på en cykel og forsøger på en sådan.

Der er en artikel her på sitet

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=40456

Mvh

Søren

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Største energiforbrug opnås naturligvis ved højest mulige jævne indsats - dvs ikke intervaller men konstant høj intensitet.

Løb er formentlig den letteste måde at brænde mange kcal af, cykel hvis din form ikke er til 10 minutters konstant løb, og roningen er meget teknikafhængig.

Groft sagt kan man sige at det vil være den træningsform der tillader dig at holde højeste snitpuls.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vil de beregne det?

Man kobler simpelthen en kaloriesensor på forsøgspersonen. Hver gang en kalorie smutter forbi, bliver den målt, og så sørger den tilkoblede integrator for at udregne totalen.

Simpelt og genialt.

:tongue:

Maskinens designer ses her under konstruktionen.

Og lad os slappe af fra al den hard core videnskab med at gentage det gode spørgsmål: Ja, HVORDAN???

mvh

LarsBj

Edited by LarsBj
Link to comment
Share on other sites

Man kobler simpelthen en kaloriesensor på forsøgspersonen. Hver gang en kalorie smutter forbi, bliver den målt, og så sørger den tilkoblede integrator for at udregne totalen.

Simpelt og genialt.

:tongue:

Maskinens designer ses her under konstruktionen.

Og lad os slappe af fra al den hard core videnskab med at gentage det gode spørgsmål: Ja, HVORDAN???

mvh

LarsBj

:4thumbup: For ind i h...... Lars, der fik jeg rødvinen galt i halsen.

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

Største energiforbrug opnås naturligvis ved højest mulige jævne indsats - dvs ikke intervaller men konstant høj intensitet.

Løb er formentlig den letteste måde at brænde mange kcal af, cykel hvis din form ikke er til 10 minutters konstant løb, og roningen er meget teknikafhængig.

Groft sagt kan man sige at det vil være den træningsform der tillader dig at holde højeste snitpuls.

Jep den med roningen kom jeg også til at tænke på.

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share