Vejen til skadesfri løb mm


Skytte
 Share

Recommended Posts

Mit Navn er Rasmus Skytte jeg er 23 år gammel og bor i Århus. Jeg har døjet med skinnebensbetændelse i omkring 6 måneder nu! Jeg er virkelig ved at være træt af det lort! Har fået tilbagefald flere gange i den periode, og har prøvet alle råd og gået en del til fys! Nu er jeg pt fri for betændelse, men har heller ikke løbet den sidste måned! Ud over det har jeg fået lavet supersole, fået ultralyd og nåle i mine ben, så har prøvet lidt af hvert! For 3 måneder siden var jeg oppe og løbe en okay 5 km igen, men tror jeg har gået for hurtig op i km antal, for lige pludselig var betændelsen tilbage. Så denne gang starter jeg en log for ikke at fare for hurtigt frem. Min fys lavede dette løbeprogram til mig:

Uge 1: 2.5km mandag og torsdag

Uge 2: 2.5km mandag, torsdag og lørdag

Uge 3: 3km mandag torsdag

Uge 4: 3.5km mandag og torsdag

Uge 5: 3.5 mandag, torsdag og lørdag

Uge 6: 4km mandag og torsdag

Uge 7: 5km mandag torsdag og lørdag

Uge 8: 5km mandag torsdag og lørdag

Uge 9: 5.5km mandag torsdag og lørdag

Uge 10: 5.5 mandag torsdag og lørdag

Uge 11: 6km mandag torsdag og lørdag

Uge 12: 6km mandag torsdag lørdag

Uge 13: 7km mandag torsdag og lørdag

Uge 14: 7km mandag torsdag og lørdag

Mit mål er at komme op og løbe 6-10 km 3-4 gange i ugen som jeg gjorde før jul.

Ud over mit løb træner jeg også i motionscenter og er lige startet med at svømme 2-3 gange i ugen, dette kommer også her i.

Målet med min styrketræning er at blive bedre til bænk og kropshævninger, da jeg har en drøm om at søge ind til politiet først i det nye år!

I dag var jeg så ude og teste benene for første gang, og vil sige det gik fint, mærkede ikke det store til min skinneben så det er jo perfekt! Denne gang skal det bare virke!

Tror det var hvad der skulle med første gang her i min log, alt vedrørende styrketræning kommer i morgen!

Mvh Skytte

Link to comment
Share on other sites

Mandags træning:

Bænk 3x8 med 55kg (er snart oppe på 60 som før sommer :))

Skullcrusher: 3x8 med 17,5kg plus stang

Cable Pushdown: 3x8 med 20kg

Så skulle jeg have kørt skuldre men har stadig lidt ondt i min skulder så jeg gjorde jeg ikke.

Der ud over kørte jeg ryg bøjninger 4x15

Og en masse maveøvelser: 7x50 med forskellig variation

Har ikke et så godt program endnu men arbejder på det!

Tirsdag:

Er i dag stadig lidt øm i mine skinneben efter søndagens løb. Ved ikke helt om det er alm. Ømhed, eller noget jeg skal være nervøs for! Prøver i morgen med en lille løbetur for at se hvordan det hele står til!

Ellers var der succes i svømmehallen i dag, svømmede 1500m crawl på omkring 30min(25m bane) hvilket er PR med mange minutter! Må huske stopuret næste gang! Har svømmet et par uger nu, og er blevet meget bedre, i starten kunne jeg kun svømme 25m så var jeg færdig :P. Tror snart jeg vil prøve at melde mig på et hold, så jeg kan få styr på noget teknik også!

Mvh Skytte

Link to comment
Share on other sites

Onsdagens gøren og laden:

Var i dag ude og teste benene for anden gang på 2.5km i moderat tempo, benene virker stadig selvom jeg nok løb lidt hurtigere end hvad godt er da der var mange mennesker i parken, kan jo ikke lide at blive overhalet! Så jeg er total glad i dag! Tror virkelig på det denne gang!!!

Styrketræningen så sådan ud:

Seated leg press 3x8 @ 120kg

Seated calf raises 3x8 @ 45kg

Leg extension 3x8 @ 40 kg

Chinups @ 7,6,4 gentagelser blev det til i dag

Close grip pulldown 3x8 @ 50kg

Seated row 3x8 @ 60kg

Ryg bøjninger 3x15

Dumbbel curl 3x10 @ 11kg

Der efter kørte jeg på med nogle forskellige mavebøjninger!

Ud over det kan jeg fortælle at dagens vægt er 77kg

Alt i alt en god dag! De to næste dage bliver der ingen træning da jeg skal på en 48 timers vagt!

Skytte

Link to comment
Share on other sites

Hey Bach, træner stadig i postens ve og vel! de har ikk smidt mig ud endnu selvom jeg ikk har arbejdet ved posten i et godt stykke tid nu! Skal nok lige smide en besked når jeg løber der omkring! ses til julefrokost det bliver skide godt!!!!

Skytte

Link to comment
Share on other sites

De sidste par dage har været ret hektiske så det er først i dag der blev tid til at træne igen! Dagens program så således ud:

Styrketræningen så sådan ud:

Seated leg press 3x8 @ 120kg skal prøve 130kg næste gang

Seated calf raises 3x8 @ 45kg

Leg extension 3x8 @ 40 kg skal prøve 45kg næste gang

Chinups @ 6,6,6 gentagelser blev det til i dag, vil forsøge 7,6,6 næste gang

Close grip pulldown 3x8 @ 50kg skal prøve 55kg næste gang

Seated row 3x8 @ 60kg

Ryg bøjninger 3x15

Dumbbel curl 3x10 @ 11kg

Efter dette tog jeg 2.5km på løbebåndet, hvilket gik okay. Syntes dog jeg kan mærke små spændinger i benene nu, Men må bare vente og se hvad der sker i morgen! En ting er hverfal sikkert jeg gider ikke løbebånet mere! Det er simpelthen for kedeligt.

Håber og beder til at mine skindeben er okay i morgen!!!!

Skytte

Link to comment
Share on other sites

Dagenstræning: Svømning

Var helt færdig i dag måtte kæmpe for hver eneste bane hehe:) men stadig en total fed følelse, elsker det svøming har det bare så godt bagefter! Det blev til 1500m i dag i et noget langsommere tempo end sidst!

Status på mine skinneben de har det godt syntes jeg, kan ikke mærke noget når jeg går, er lettere øm på ydersiden når jeg trykker, men tror det er pga mine nye såler! Så jeg er optimistisk!

Skytte

Link to comment
Share on other sites

Mandags træning:

Bænk 3x8 med 55kg

Skullcrusher: 3x8 med 17,5kg plus stang

Cable Pushdown: 3x8 med 20kg

Skulderpress 3x8 med 22kg

Der ud over kørte jeg ryg bøjninger 4x15

Og en masse maveøvelser: 7x50 med forskellig variation.

Senere løb jeg 2.78km, har så meget lyst til bare at løbe igennem for formen er stadig okay kan jeg mærke! Men tør jeg ikke, så det blev bare en stille og rolig regnvejrstur :) Ingen problemer at mærke, heller ikke i dag.

Tirsdag:

Svømmede i dag 1500m på ca 33min der var über mange mennesker, så notat til mig selv, svøm ikke omkring kl 1700!! Tror jeg vil til og sætte distancen op, hverfal når det er på 25m banerne, virker lidt lettere end 50m banerne!

Skytte

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning.. Og ja Bach fik ikk lavet det helt om :).

Seated leg press 5x5 @ 130kg

Seated calf raises 3x8 @ 50kg

Leg extension 3x8 @ 45kg

Chinups @ 6,6,6

Close grip pulldown 3x8 @ 55kg

Seated row 3x8 @ 60kg

Ryg bøjninger 3x15

Dumbbel curl 3x10 @ 11kg

Dagens vægt 76kg... Hmm må altså se at få spist noget mere!!!

Alt i alt en okay træning med en smugle fremgang :)

I morgen står den så på løb og svømning! Bliver super rart!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
He he.. Det er heller ikke meget man ser dig i AUS for tiden, synes jeg

Jeg var på juleferie fra d. 22-29, og når nytårsaften foregår i jakkesæt, er der jo ingen grund til at få et nytårspump. Men jeg var deroppe i lørdags mellem 21 og 22. Jeg løb fredag og i aften, så jeg har mit på det tørre. Det er Skytte, vi skal have fat i :)

Jeg er begyndt at cutte, så jeg skulle gerne træne 3x om ugen fra nu af for at undgå for meget muskeltab. Jeg har eksaminer hele januar, så jeg satser på at 'undgå' byture, hvilket gerne skulle hjælpe gevaldigt.

Målet er 85 kg 1. juni med samme guns som nu. Det er 8-9 kg, men jeg er lidt mageligt anlagt, så jeg skal være ude i god tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på juleferie fra d. 22-29, og når nytårsaften foregår i jakkesæt, er der jo ingen grund til at få et nytårspump. Men jeg var deroppe i lørdags mellem 21 og 22. Jeg løb fredag og i aften, så jeg har mit på det tørre. Det er Skytte, vi skal have fat i :)

Jeg er begyndt at cutte, så jeg skulle gerne træne 3x om ugen fra nu af for at undgå for meget muskeltab. Jeg har eksaminer hele januar, så jeg satser på at 'undgå' byture, hvilket gerne skulle hjælpe gevaldigt.

Målet er 85 kg 1. juni med samme guns som nu. Det er 8-9 kg, men jeg er lidt mageligt anlagt, så jeg skal være ude i god tid.

Det lyder som en god ide, jeg er ret sikker på, du kommer til at se ond ud på 85. Skær lidt på pizzaerne i stedet for alkoholen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share