midlertidig kostplan


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej jeg har nu i en lang periode kørt med 3X3 timers træning om ugen i det lokale fitness center og der tager jeg en del card. (ca. 500 Kcal. pr gang. der ud over indtager jeg omkring 1500 Kcal af varieret kot om dagen. mit problem er bare at jeg ikke føler at det giver nok.. jeg føler ikke at min vægt går ned i den grad som den burde. Og da jeg så i dag faldt over hvad der ser ud til at være fornuftigt mmen dog lidt hård at køre efter, tænkte jeg at jeg vil give det et forsøg.

dog vil jeg lige først høre jeres mening omkring det først. :D vil i mene at følgende er realtistisk for en forholdsvis muskuløs fyr på 20 år:

morgenmad: 1 kop havregryn + 10 æggehvider

mellem: 1 X protein shake + 1 stk. frugt

frokost: 1 kop ris + 1½ kylingbryst + 1. spek. olivenolie.

mellem: 1 X protein shake + 1 lille håndfuld mandler

aftensmad: 1 kop ris + 1 dåse tun + 1 spek. olie.

Dette forslag på en plan blev lavet af Klaus Myren Riss... det er søn af den danske wrestler Asbjørn Riis-...

glæder mig til at høre jeres mening :)

Link to comment
Share on other sites

Regner med en periode på 6-8 uger. Og som sagt det er en som jeg kom forbi ved en atikkel så hvad der ligger til grund for dens sammenhæng ved jeg ikke :)

Lidt mere info ville være yderst behjælpeligt.

Du skriver der ikke er sket nok i den "lange periode", og så spørger jeg hvor lang perioden er og præcis hvad der er sket. Hvor meget har vægt, fedtprocent osv flyttet sig?

Ang kosten, så er Klaus tilsyneladende meget skræmt af grøntsager - synd for ham. :wink: Smid den plan væk og find et bedre udgangspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har over en periode på 6-7 måneder kørt med underskudet nedenfor. Men min fedt procent er kun faldet 4-5% og det føler jeg bare slet ikke er nok i forhold til den tid at det har taget. Jeg ønsker at få min fedt % der ligger omkring 18 % ned til 10-11% inden sommeren for alvor begynder.

Link to comment
Share on other sites

En af mine venner vil prøve den helt samme kur.. Mit råd til ham var, at følge kuren som den egentligt er, men spist frugt og grønt ved enhver følelse af sult.. Jeg tror kun det ville gavne at smide nogle flere grønsager ind. Det giver måske nogle flere kcal, men så er det da til at holde ud ?

Link to comment
Share on other sites

Hej jeg har nu i en lang periode kørt med 3X3 timers træning om ugen i det lokale fitness center og der tager jeg en del card. (ca. 500 Kcal. pr gang. der ud over indtager jeg omkring 1500 Kcal af varieret kot om dagen. mit problem er bare at jeg ikke føler at det giver nok.. jeg føler ikke at min vægt går ned i den grad som den burde. Og da jeg så i dag faldt over hvad der ser ud til at være fornuftigt mmen dog lidt hård at køre efter, tænkte jeg at jeg vil give det et forsøg.

dog vil jeg lige først høre jeres mening omkring det først. :D vil i mene at følgende er realtistisk for en forholdsvis muskuløs fyr på 20 år:

morgenmad: 1 kop havregryn + 10 æggehvider

mellem: 1 X protein shake + 1 stk. frugt

frokost: 1 kop ris + 1½ kylingbryst + 1. spek. olivenolie.

mellem: 1 X protein shake + 1 lille håndfuld mandler

aftensmad: 1 kop ris + 1 dåse tun + 1 spek. olie.

Dette forslag på en plan blev lavet af Klaus Myren Riss... det er søn af den danske wrestler Asbjørn Riis-...

glæder mig til at høre jeres mening :)

Jeg synes, det er en skodkostplan, som ingen kan holde ud i længden. Hvad vil du gøre, når du når dit mål? Blive ved med at spise surrogatmad?

Det klogeste man kan gøre, efter min mening, er at spise nogenlunde normalt med mager kost og masser af frugt og grønt. Holde energifordelingen på max 25% fra fedt, 50% fra kulhydrat og resten fra protein.

Så har man en chance for at få vaner, der kan holde hele livet samt et normalt forhold til maden som en næringskilde OG et nydelsesmiddel og ikke bare brændstof nede fra tanken.

Fordelen ved grøntsager er, at hvis man vil tabe sig, kan man skrue op for andelen og lidt ned for brød o.l. og derved spise færre kalorier. Grøntsager indeholder typisk omkring 30-50 kcal pr 100 g. mens ris, brød o.l. ofte ligger på +250 kcal pr 100 g. Magert kød ligger måske nede på 110-160 kcal pr 100 g alt efter dyreart og udskæring. Så man kan spise magert, sundt og lækkert og samtidigt få protein nok på en nogenlunde normal kost.

Det viser sig jo ofte i undersøgelserne, at slankekure gør folk federe i længden. Man skal ikke holde diæt. Man skal spise magert og begrænset, men normal kost.

Og hvorfor pokker må man ikke få lidt mælk til sine havregryn? Æggehvider om morgenen? Bvadr!

Edited by LarsBj
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share