Antal kulh i "kur"-fase?


Workoutfanatic
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til at prøve ABCDE-diæten, og har lige et problem mht. "kur/cutting"-fasen. Da jeg sad og lavede en fordeling af mit kcal-indtag, sprang tvivlen om det nu ersærligt smart over mig.

Problemet er, at jeg mindst vil indtage 1,5 g protein/kg kropsvægt, så jeg ikke mister alt for meget muskelmasse. Dette gør, at regnskabet mht. max kcal-indtag har begrænset mit kulhydrat- og fedt-indtag, og jeg skal faktisk ned på ca 2 g kulh/kg kropsvægt! :looking:

Det kan da ikke være godt?...eller hva´? :confused:

Selvom det kun er en kort periode kulh.- og fedt-indtaget skal være så minimalt, kan jeg da ikke se grunden til, at man skal have et så lille kulhydratindtag, når man i denne fase også træner meget "fedtforbrændende".

For at øge kulh. indtaget skal jeg jo skære ned på proteinindtaget (hvilket der allerede er blevet gjort). Er dét den rette løsning?

(Redigeret af Workoutfanatic ved 8:19 pm på Dec. 23, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke sundt ?? Der findes ingen essentielle kulhydrater. Der findes essentielle aminosyrer og der findes essentielle fedtsyrer, så jeg ville blive mere nervøs for om det var sundt, hvis nogen anbefalte mig at dumpe mit fedtindtag til næsten ingenting, eller at jeg skulle spise ufatteligt små mængder protein. Det eneste væv i kroppen, som er afhængig af tilstrækkeligt kulhydrat indtag (håber ikke jeg glemmer noget), er hjernevæv. Din hjerne er afhængig af at du får en vis mængde kulhydrater hver dag (mener det er i omegnen af 60 gram), så du er ikke på dybt vand endnu. Jeg ville ikke spekulere så meget på det, hvis jeg var dig.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Du har nok ret. Det, jeg lige var lidt nervøs for, var, at jeg synes at havet læst, at hvis man ikke får tilstrækkeligt med kulhydrater, vil kroppen nedbryde muskelmasse og "omdanne" dette til glucose.  

Tak for hjælpen, og god jul!! :wave:

Hvis i har været flittige BB'ere/styrkeløftere, kan det være at Julemanden har lagt en kæmpe bøtte proteinpulver under træet!! :sshh: :biggrin: :biggrin:

God Jul til alle med respekt for dem selv, og det de laver!!

(Redigeret af Workoutfanatic ved 12:30 am på Dec. 24, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg søgt og læst.

Forstår godt, at du mener diæten er noget lort, da du har haft dårlige erfaringer med den.

Jeg prøver den sku´alligevel. Har hørt andre opnå meget positive resultater med denne diæt, og den svarer jo også lidt til de cyklusser de fleste pro-bodybuildere kører.

Så jeg må bare se hvad der sker! Man kan jo aldrig vide, før at man har prøvet! :thumb:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share