5 kilo muskelmasse på 10 uger!


ferdinand9286
 Share

Recommended Posts

Jeg læste fop nylig en gammel artikel på getbig. Artiklen omhandler ABCDE diæten. Denne går ud på at udvikle muskelmasse samtidigt med at tabe fedt. De første 12 dage af diæten skal man virkeligt spise meget og have et stort kalorie overskud

(kropsvægt x 24) + 1500 = kalorier

de følgende 12 dage skal man spise meget mindre og have et kalorie underskud

( kropsvægten x 16 ) = kalorier

Ifølge artiklen, underbygget af videnskabelige eksperimenter, skulle man på den måde først bygge en stor mængde muskel op samtidigt med at tage fedt på. Derefter ville man tabe en del af musklerne men mere fedt. Resultatet er at man, og forsøgspersonerne i eksperimentet, taber 1 kg fedt men samtidgt opbygger 1 kg muskler - altsammen på 24 dage. I eksperimentet styrketrænede forsøgspersonerne ikke, men erfarede stadig de ovenstående resultater.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve diæten over en længere periode 12-16 uger måske for, at se om der er noget idet. Mange af Jer er sikkert skeptiske, ligesom jeg selv er, men ha' et kig på artiklen

http://getbig.dk/article.php?id=4&ABCD...se_p%E5_10_uger!

Mit spørgsmål er, hvilken slags træning der vil være bedst egnet til diæten. Mit mål er at tage maksimal muskelmasse på de første 12 dage og derefter tabe så meget fedt og så lidt muskelmass som muligt. Da jeg skal i kalorieunderskud efter 12 dage kan jeg vel ikke fotsætte med den samme bodybuildigs træning, som de forgående 12 dage. Eller hvad? Hvad vil I anbefale? Jeg har i længere tid tænkt på, at starte noget WSB. Med er det overhovedet egnet til mit formål? - Også i de dage, hvor jeg er i kolorie underskud?

Jeg ved det hele er lidt specielt, men jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

...De første 12 dage af diæten skal man virkeligt spise meget og have et stort kalorie overskud

[...]

de følgende 12 dage skal man spise meget mindre og have et kalorie underskud

[...]

Resultatet er at man, og forsøgspersonerne i eksperimentet, taber 1 kg fedt men samtidgt opbygger 1 kg muskler - altsammen på 24 dage.

Det vil sige man på 24 dage har taget 1 kg muskelmasse på. Det skal man så gøre 5 gange, hvilket er 120 dage, hvilket må siges ikke at være 10 uger?!

Link to comment
Share on other sites

ABC diæten er noget crap.

Der er flere herinde og på getbig som har prøvet det, uden success selvom de har været utrolig dedikerede...

PS:

Efter de 12 dage havde test personerne opbygget 2 kilo muskler, og taget ca. 1 kilo fedt på

:laugh:

Så burde alle kunne gaine 5 kg muskler pr. måned hahahaha

Link to comment
Share on other sites

har selv lidt svært ved at tro at denne metode skulle være så effektiv men vil gerne høre fra nogle der har prøvet den selv! Har ikke læst studierne der ligger til grund for diæten men det er generelt svært at måle små ændringer i kropsvægt og fedtvægt da usikkerheden ofte er for stor i forhold til forandringen!

Link to comment
Share on other sites

ABC diæten er noget crap.

Der er flere herinde og på getbig som har prøvet det, uden success selvom de har været utrolig dedikerede...

PS:

Efter de 12 dage havde test personerne opbygget 2 kilo muskler, og taget ca. 1 kilo fedt på

:laugh:

Så burde alle kunne gaine 5 kg muskler pr. måned hahahaha

Fair nok. Så holder jeg mig bare fra det.! Tak

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share