Styrketrænings anatomi


fraende
 Share

Recommended Posts

Hej.

Da jeg har en stor interesse for styrketræning og ikke mindst hvad der ligger bag effektiv styrketræning (kost, programmer og lignende), kunne jeg godt tænke mig en større viden omkring selve anatomien ved styrketræning.

Kunne godt tænke mig nogle henvisninger på literatur der omhandler selve anatomien altså... Nogen der har nogle forslag?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Da jeg har en stor interesse for styrketræning og ikke mindst hvad der ligger bag effektiv styrketræning (kost, programmer og lignende), kunne jeg godt tænke mig en større viden omkring selve anatomien ved styrketræning.

Kunne godt tænke mig nogle henvisninger på literatur der omhandler selve anatomien altså... Nogen der har nogle forslag?

På MOL er der rigtig mange gode artikler, prøv at starte med at læse dem. Hvis det ikke er nok så se på t-nation.com. Der er rigtig mange dygtige forfattere der skriver meget derinde. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

På MOL er der rigtig mange gode artikler, prøv at starte med at læse dem. Hvis det ikke er nok så se på t-nation.com. Der er rigtig mange dygtige forfattere der skriver meget derinde. :bigsmile:

Der er så også forfattere der skriver udokumenteret vås.

Per Tesch Muscle meets magnet er interessant.

Yessis har skrevet en bog der vist heder the kineseology of exercise.

I serious strength training af Bompa er der en masse IEMG analyser af almindelige øvelser.

Husk at forholde dig kritisk til disse kiler og husk på at der er stor individuel variabilitet + fler emåder at gøre tingene "rigtigt" på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil anbefale, at du køber bogen "Muskel- og styrketræning - en anatomisk guide til mere end 100 træningsøvelser" af Frederic Delavier.

Den kan også fås her i engelsk udgave med gratis shipping til 80 kr.

Kan forestille mig at den danske udgave koster en bondegård herhjemme, med de bogpriser vi holder os her i landet :smile:

Edit: Tænkte det nok.. den danske version koster mellem 223 - 314 kr ifølge bogpriser.dk

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share