Indlagt progression?


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Ja jeg træner i øjeblikket for at blive større - mere markeret men samtidig også for at blive stærkere, meget stærkere!

og så tænkte jeg på om det ville være smart at indlægge en form for progression, og eventuelt hvorfor?

- i øjeblikket stiger jeg bare i vægt når jeg føler det er forsvarligt..

Link to comment
Share on other sites

Periodisering er vigtigt.

Spillede du ikke basketball?

I så fald ville du kunne drage stor fordel af et specifikt program hvor du træner de rette biologiske systemer.

Hvis ikke dine ben har kapacitet til at demonstrere eksplosivitet og acceleration kan du have nok så meget styrke- det vil ikke betyde noget.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg træner i øjeblikket for at blive større - mere markeret men samtidig også for at blive stærkere, meget stærkere!

og så tænkte jeg på om det ville være smart at indlægge en form for progression, og eventuelt hvorfor?

- i øjeblikket stiger jeg bare i vægt når jeg føler det er forsvarligt..

Det er ikke nødvendigt..., men min oplevelse er, at det giver en struktur i programmet de fleste uerfarne og moderat erfarne ikke selv kan mærke/overskue.., så de får en lidt mere (for nogle meget mere) optimal træningseffekt.

Desuden er der ofte også lagt dekonditioneringsdage ind, hvilket også er godt for ovennævnte gruppering.

Link to comment
Share on other sites

Periodisering er vigtigt.

Spillede du ikke basketball?

I så fald ville du kunne drage stor fordel af et specifikt program hvor du træner de rette biologiske systemer.

Hvis ikke dine ben har kapacitet til at demonstrere eksplosivitet og acceleration kan du have nok så meget styrke- det vil ikke betyde noget.

Jo men en korsbåndsskade holder mig ude det næste lange stykke tid :sneaky2:

- så derfor har jeg besluttet mig for at dedikere min fritid til decideret styrketræning...

Det er ikke nødvendigt..., men min oplevelse er, at det giver en struktur i programmet de fleste uerfarne og moderat erfarne ikke selv kan mærke/overskue.., så de får en lidt mere (for nogle meget mere) optimal træningseffekt.

Desuden er der ofte også lagt dekonditioneringsdage ind, hvilket også er godt for ovennævnte gruppering

Det er bare fordi at for ca. 1 måned siden lagde jeg min træning helt om, og jeg har siden oplevet gode resultater (hvad er gode resultater egentlig- alt er vel relativt?), nu har jeg så lige haft en uge med deeload. Jeg træner i 4-ugers intervaller, men syntes bare at nu når jeg oplever fremskridt, hvorfor så gå tilbage til at træne 80-85 oh 90 % af mit max i eksempelvis 6 reps?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share