300 Workout - Fullbody?


thefrog
 Share

Recommended Posts

Jeg sad og kiggede på 300 workout, og så hvor godt mange havde skrevet om den. Men hvor godt og bredt rammer træningen egentlig? Er det kun mig, eller rammer man ikke rigtigt brystmuskulatur? Eller træner ben særligt meget?

Kan man køre 300 workout som eneste styrketræning, eller skal man kun bruge den som supplement til anden styrketræning?

Til dem som ikke ved hvad 300 er:

25x Pull-up +

50x Deadlift @ 135# +

50x Push-up +

50x Box Jump @ 24” box +

50x Floor Wiper @ 135# (one-count) +

50x KB Clean and Press @ 36# (KB must touch floor between reps) +

25x Pull-up

300 reps total

Edited by thefrog
Link to comment
Share on other sites

Jeg har personligt nappet en omgang 300 i onsdags (versionen med egen kropsvægt fra MOL) og jeg i 3 dage haft DOMS fra nederste del af læggen helt op til bryst og triceps :blink:

Så jeg føler helt sikkert at samtlige mine muskelgrupper er ramt, og endda rimelig hårdt.

Cykler i øvrigt næsten hver dag, samt løber en gang om ugen og styrketræner 2 gange om ugen, så kroppen er vant til bevægelse.

Men giv det et forsøg, så kan du jo selv mærke om du bliver ramt i hele kroppen.

52X11

Link to comment
Share on other sites

300 træningsprogram = pop...

Haha, jeg tænkte præcis det samme.

Eller dvs jeg tænkte at det at kalde det deres "manddomsprøve" var temmelig meget pop.

Det er et udmærket træningspas, hvis man er til den slags, og det er selvfølgelig fair nok at de så brugte lige præcis den som en benchmark-workout.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene. Men stadig, synes ikke at pushups som det eneste til brystmuskulaturen virker som særlig god træning udelukkende? Men måske tager jeg fejl. Ved ikke hvilke tanker der ligger bag 300 udover det blev brugt som manddomsprøve.

Du har vel ikke tænkt dig at træne "the 300 workout" hver gang du træner?

Conceptet fejler som sagt ikke noget, hvis det er den type træning, der dækker ens mål, men man bør helt sikkert have et større øvelsesarsenal at veksle imellem hvis man vil lave den slags regelmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share