Nu kan det være nok! Chinups!


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en 16-årig dreng, der efter at have pådraget sig en korsbåndsskade ikke kan spille basket for tiden, og i stedet flittigt er gået i gang med rigtig seriøs styrketræning... :cool:

Men jeg er efterhånden blevet irriteret over at komme ned i den lokale Fitnessdk og se adskillige 60 kilos drenge bænke, squatte, og alt muligt andet pjat i Smith stativet - som er den eneste reelle ting man kan bruge til Chinups i fitness centeret.... det er konstant brugt! altid optaget! og det man burd ejo i realiteten ikke bruge det til andet en chinups og til at hænge sin jakke på det,,

:sneaky2:

Så nu skal det gøres noget ved mit eneste "svage" punkt. Jeg er 182 høj og vejer 81 kilo, jeg kan tage over 20 dips, bænker forholdsvis meget og mine ben er virkelig stærke... Men mine biceps? lol hvor er de blevet af? min øvre-ryg er heller ikke for stærk(Dødsløft er ikke noget problem) , og disse to ting resultere i sølle 6-7 gentagelser i Chinups - og ingen pullups med fuld ROM!

så nu skal der gøres noget ved det, og jeg er klar til at at smide penge og ikke mindst hårdt arbejde efter det for at se resultater.. :superman:

Så hvis jeg skal købe et "chinup-stativ" hvilket skal det så være? kan det sættes op på mit værelse? og hvor kan man købe det?

Dernæst skal jeg så bruge et program.. har hørt noget om "pavels ladder" eller noget lignende?

- i så fald kan dette program - eller andre programmer - køres ved siden af min FB-program jeg kører 5 gange ugeligt? (lyder af meget, men mine træninger er kun 40 minutter lange, og jeg har opnået rigtig gode resultater)

på forhånd tak!

- ser frem til det bedste program og det bedste redskab til at kunne rette op på mine chinups :devil:

Link to comment
Share on other sites

Køb en ribbe, et kvalitets chinup stativ vil højest sandsynligt fylde for meget, med mindre du altså lige har et loft der kan holde til en hængene bar + kropsvægt og ekstra belastning.

EDIT: En ribbe har det dog med at låse armene da den øverste bar ikke er langt nok ude.

Keep your chin up

Edited by Cormack
Link to comment
Share on other sites

Nu er klokken selvfølgelig mange, så min hjerne trænger muligvis snart til at blive kick-startet. Men hvordan kan du sige at et smith stativ kun kan bruges til chinups, det har jeg godt nok aldrig set nogen lave i sådan et. Tilgengæld er ideen med at smide sin jakke på det, en god ide. Vil jeg huske til næste gang...

Link to comment
Share on other sites

må sku nok indrømme at det sidste 1 jeg var medlem af fitness dk, kom jeg kun for at træne chin-ups i smith-stativet ( med ekstra vægt, hængende i et dip-bælte). da jeg ikke havde nok vægtskiver privat til at træne 1 rm. mv. hjemme.

Der var dog også nogle gange, nogle der ikke brød sig om at jeg optog stativet i 45-50 minutter af gangen... men 10 set med 4-5 minutters pause tager sku tid...

nævnte det også til indstruktørene, men de synes ikke det var et problem, folk må vente eller lave noget andet.

Link to comment
Share on other sites

Der var dog også nogle gange, nogle der ikke brød sig om at jeg optog stativet i 45-50 minutter af gangen... men 10 set med 4-5 minutters pause tager sku tid...

nævnte det også til indstruktørene, men de synes ikke det var et problem, folk må vente eller lave noget andet.

WTF - tror nu også jeg ville brokke mig, hvis nogen optog Smith-stativet i mit center (bruger det til Inverted Rows - så det kan godt bruges til andet end jakkestativ) i næsten en time uden at lade andre køre imellem el. lign :blink:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

pågældende dørribbe kan også sættes fast! 1 skrue med en gummiknup på i hver side i dørkarmen. og så sætter man stangen "uden på" disse. og spænder HårdT til!

Jeg har en siddende derhjemme, med knupper. og en på arbejdet uden knupperne! og på begge to har jeg hængt og trænet med en samlet kropsvægt på ca. 120kg. uden problemer.

---

rune-> problemet er blot at der ikke er nogen der har lyst til at løfte smith-stangen op i øverste hak, igen. imellem deres set, når de har smidt 60-70kg. på el.l. og så også fjerne bænken hver gang...

så derfor kan det være svært at deles om denne.

Edited by Bo th
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share