Fullbody-program respons


millo.dahl
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er nybegynder, og er startet til fitness for en måned siden. Jeg er derfor gået igang med et fullbody-program, som jeg ikke er helt sikker på. Jeg synes selv at jeg kommer meget godt rundt over hele kroppen, men dog mangler der squats og bænkpress (jeg udfører ikke disse øvelser, fordi jeg er lidt bange for at få en skade). Det skal sige at programmet trænes 2-3 gange om ugen, med en dags pause.

Mit program ser således ud:

Opvarmning 10-15min: På løbebånd eller cykling.

1. Front pull down 3x15

2. Hyper extension 3x15

3. Upper back maschine 3x15

4. Seated chest press 3x15

5. Maschine lateral raises 3x15

6. Leg press 3x15

7. Abdominal crunch 3x15

Der må meget gerne gives respons på hvad der kan gøres anderledes eller bedre.

På forhånd tag!

Link to comment
Share on other sites

DEt er et fint program, i den lidt bløde ende....dvs. mere et hygge program ind et trænings program.

Frivægte vil altid være at foretrække, men maskiner er selvfølgelig også en lille smule mindre tilgængeligt inde f.eks. squat og bænkpress.

Prøv istedet:

Front pull down 3x12

Hyper extension 3x12

Upper back maschine 3x12

Seated chest press 3x12

Maschine lateral raises ud til shoulder press:

3x12

Leg press 3x12

Skifte abs crunches ud til : Leg lifts

3*12

PÅ den måde for du lidt mere vægt på øvelserne, for flere muskler med i din maveøvelse, en intro til frivægte og noget mere skulder stabilitet. Skriv herinde om en måned så øger vi det lidt

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

DEt er et fint program, i den lidt bløde ende....dvs. mere et hygge program ind et trænings program.

Frivægte vil altid være at foretrække, men maskiner er selvfølgelig også en lille smule mindre tilgængeligt inde f.eks. squat og bænkpress.

Prøv istedet:

Front pull down 3x12

Hyper extension 3x12

Upper back maschine 3x12

Seated chest press 3x12

Maschine lateral raises ud til shoulder press:

3x12

Leg press 3x12

Skifte abs crunches ud til : Leg lifts

3*12

PÅ den måde for du lidt mere vægt på øvelserne, for flere muskler med i din maveøvelse, en intro til frivægte og noget mere skulder stabilitet. Skriv herinde om en måned så øger vi det lidt

En spørsmål :) - Er det specielt stor forskel på shoulder press stående og så millitary press ? Kunne man skifte imellem det to for lidt variation i sit program ? :)

Link to comment
Share on other sites

En spørsmål :) - Er det specielt stor forskel på shoulder press stående og så millitary press ? Kunne man skifte imellem det to for lidt variation i sit program ? :)

Ja, det vil jeg absolut mene du godt kan. Der er ikke MEGET stor forskel.

Det ville give god mening at skifte mellem standing dumbell shoulder pres, og military pres.

Link to comment
Share on other sites

DEt er et fint program, i den lidt bløde ende....dvs. mere et hygge program ind et trænings program.

Frivægte vil altid være at foretrække, men maskiner er selvfølgelig også en lille smule mindre tilgængeligt inde f.eks. squat og bænkpress.

Prøv istedet:

Front pull down 3x12

Hyper extension 3x12

Upper back maschine 3x12

Seated chest press 3x12

Maschine lateral raises ud til shoulder press:

3x12

Leg press 3x12

Skifte abs crunches ud til : Leg lifts

3*12

PÅ den måde for du lidt mere vægt på øvelserne, for flere muskler med i din maveøvelse, en intro til frivægte og noget mere skulder stabilitet. Skriv herinde om en måned så øger vi det lidt

Mange tak for svaret, og en forbedring på programmet! Det vil jeg tage i brug, istedet.

Hvis der er nogle enkelte steder på kroppen jeg kunne tænke mig at fokusere mere på, er det så en god idé at gøre det udelukkende den 3. dag? (eller skulle jeg istedet holde mig til programmet alle dage?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share