Skader og mad!?


The-Pimp
 Share

Recommended Posts

Jeg skal operes i mit knæ grundet en korsbåndsskade, og derfor vil jeg ikek være i stand til at udøve styrketræning i nogle uger - overkroppen..

- derfor tænkte jeg hvorfor ikke cutte?

Men hvad vil det have for nogle konsekvenser?

- forøgelse af tabt muskelmasse?

- vi ljeg overhovedet tabe fedt?

- dårlig heeling af knæ?

- vil et kalorieoverskud og ekstra kosttilskud gøre at mit knæ hurtigere læger sig selv?

Link to comment
Share on other sites

Når det handler om korsbånd, kommer man ikke uden om et langvarigt og intensivt genoptræningsprogram, så kosttilskud mv. kan ikke gøre det alene :-) Men det kan bruges til genopbygning af muskler mv. ud over naturligvis en sund kost.

Det er jeg skam godt klar over..

måske formulerede jeg mig ikke ordentligt, for jeg er skam forberedt at give dne hele armen til genoptræningen..

- men jeg tænker nu mere på denne periode hvor jeg skal have benet i gisp, og primært ligge i sengen.. Hvad er fornuftigt her?

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart lyder det som en dårlig ide at cutte...da det måske kan hæmme restitutonen, dvs. at vævet vokser langsommer sammen... men det er nok ikke der de stor problemer er... inaktivitet og smertestillende medicin er nok de store synder...

Jeg vil tilrettelægge min kost så den var sund og nærende og så vil jeg sørger for at træne min overkrop.. f.eks. et 2 split program. Jeg vil ikke overspise men ligge i kalorie overskud f.eks. 200 kcal. Det er her vigtigt at indberegn den øget inaktivitet!!!

Kosttilskud er fint hvis du ikke kan få nok mineraler og vitaminer igennem kosten f.eks. multi vitamin tablet i anbefalet dosiser og fisk olie i anbefalet dosiser. Du har ikke brug for mere inde de anbefalet 1,2-1,4 per.kg kropsvægt prot for folk der ikke træner evt. 1,6 når du kommer igang med at træne 2 split (overkrop)

Du kan forvente nedgang i din krops samlet muskelmasse, nedsat immun forsvar... men ikke noget du mærker til...

held og lykke med operation.. sørger for at komme ordentligt igang med genoptræning og få noget hjælp med hvad du skal lave så du ikke ender med at lave leg extensions...

og så må du lige forklar mig en dag hvorfor du laver fullbody 5 gange per uge?

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart lyder det som en dårlig ide at cutte...da det måske kan hæmme restitutonen, dvs. at vævet vokser langsommer sammen... men det er nok ikke der de stor problemer er... inaktivitet og smertestillende medicin er nok de store synder...

Jeg vil tilrettelægge min kost så den var sund og nærende og så vil jeg sørger for at træne min overkrop.. f.eks. et 2 split program. Jeg vil ikke overspise men ligge i kalorie overskud f.eks. 200 kcal. Det er her vigtigt at indberegn den øget inaktivitet!!!

Kosttilskud er fint hvis du ikke kan få nok mineraler og vitaminer igennem kosten f.eks. multi vitamin tablet i anbefalet dosiser og fisk olie i anbefalet dosiser. Du har ikke brug for mere inde de anbefalet 1,2-1,4 per.kg kropsvægt prot for folk der ikke træner evt. 1,6 når du kommer igang med at træne 2 split (overkrop)

Du kan forvente nedgang i din krops samlet muskelmasse, nedsat immun forsvar... men ikke noget du mærker til...

held og lykke med operation.. sørger for at komme ordentligt igang med genoptræning og få noget hjælp med hvad du skal lave så du ikke ender med at lave leg extensions...

mange tak for svaret!

- har du selv erfaringer med operationer? for kan jeg droppe den smertestillende, gider virkelig ikke komme bagud med hensyn til overkroppen - igen... (da korsbåndet blev revet over, var jeg også på krykker og smertestillende - tog mig flere uger bare at komme på niveau)

Link to comment
Share on other sites

mange tak for svaret!

- har du selv erfaringer med operationer? for kan jeg droppe den smertestillende, gider virkelig ikke komme bagud med hensyn til overkroppen - igen... (da korsbåndet blev revet over, var jeg også på krykker og smertestillende - tog mig flere uger bare at komme på niveau)

Ja... det var nu en blindtarms betændelse...Jeg prøvede selv at cutte ned på de smertestillende...så jeg tog en del mindre ind de anbefalet... men på et tidspunkt blev jeg lidt for smart, og troede jeg kunen droppe en del mere ind godt var. AV! Lægerne er jo uddannede så stol på dem...den smertestillende medicin har ikke så stor effekt at det gør noget! det er overvurderet! men jeg ville nu nævne det alligevel...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share