træt af at æde mig til mit daglige protein forbrug


candy-man
 Share

Recommended Posts

Jeg har tænkt mig at invistere i en stor spand protein pulver. Som skal suplere 3 af mine måltider m et indhold af 30 g protein.

Jeg vil hellere tage det i pulver form da jeg er blevet træt af at æde mig til mit daglige protein indtag.

Jeg har tænkt mig at spise alm mad ved følgende:

Morgen?havregryn + shake

mellem:alm mad 30 g protein

middag;alm svarende til 30 g protein

mellem:pulver

eftertræning: pulver

aften: alm mad over 30 g protein

er det en god ide at spise frugt sammen med shaken. eller er dette ligemeget.

Lyder dette fornuftigt eller spild af penge. Jeg er bare blevet træt af alle de dåser tun og håber at jeg vil opnå mindst ligeså gode resultater på denne måde. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det var vist Jøgge, som på et tidspunkt stillede det meget relevante spørgsmål, hvorfor man egentlig skulle spise så meget protein, hvis man trænede for ren styrke og ikke masse? Ren styrketræning går på neurale tilpasninger, og de kræver vel ikke hverken kalorier i almindelighed eller protein i særdeleshed?

Der kom vist desværre aldrig noget svar på dette spørgsmål, så jeg vil da godt gentage det her. Hvis nu en styrkeløfter ligger i den vægtklasse, som han ønsker at blive i, og han heller ikke har ret meget fedt, som kan byttes til flere muskler (hermed har vi lige konstateret, at det ikke er mig vi taler om :lol: ), hvorfor skal han så egentlig spise proteintilskud til den store guldmedalje? Sådan som det er almindeligt blandt styrkeløftere.

Så kan han vel nøjes med at spise tilstrækkeligt til at holde status quo m.h.t. muskelmasse. Og det skulle ikke kræve større mængder af kalorier, når man træner få reps med høj intensitet. Den type træning belaster jo primært CNS og ikke fysikken.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi har indirekte diskutteret dette før.

Pointen er (som TJ lige har konstateret kort) at ved styrketræning er der jo "to typer" af muskelopbygning.

1: Restitution-delen til det niveau som man havde inden træning

2: Og (hvis træningen passer hertil) en hypertrofi-del.

Selv hvis man kører BB og ikke SL så vil restitutions-delen kræve langt mere proteinsyntesering end hypertrofi-delen. Ved SL vil restitutionen vel alt andet lige være mindre end ved BB - men den vil stadig kræve sine proteiner - der mængdemæssigt relativt ikke vil være væsentligt forskelligt fra BB'en.

Link to comment
Share on other sites

Ja, der sker altså klart noget andet i kroppen ved SL.. Jeg er for nyligt begyndt at træne med frie vægte i alle øvelser, og adskillige maxløft i hvert træningspas.. Så skulle man umiddelbart mene at jeg skulle få en allerh.... DOMS, (som jeg gjorde før :) ) men det er ikke tilfældet. Rent faktisk har jeg prøvet flere gange nu at stå op næste morgen og næsten ikke kunne mærke at jeg har trænet..

Det kan måske skyldes at mit max ikke er så højt (150 i dødløft), eller andre faktorer, men det er stadigt så tydelig en forskel at jeg klart har bemærket det.

Tidligere kunne jeg ikke have drømt om at træne styrke 2 dage i træk, men det virker lettere nu. :)

Link to comment
Share on other sites

Er du sikker på at du behøver så meget protein?

Jeg vejer ca 90 kg og skal have mindst 2 g x mine 90 kg. For at bygge masse op, samt bevare min muskelmasse når jeg cutter.

Dette indtag har jeg tænkt mig at indtage ligemeget om jeg cutter eller byggermasse. Iøjeblikket har jeg valgt at cutte, nu ska det sidste fedt væk :devil: Når jeg har nået mit mål fortsætter jeg med min alm styrketræning (muskelopbygning):

mandag: body pump

tirsdag:40 min konditionstræning/fedtforb

onsdag:body pump

tordsdag:40 min konditionstræning/fedtforb

fredag:cardiocombat

hva synes i om dette program :bigsmile:

Edited by candy-man
Link to comment
Share on other sites

Jeg vejer ca 90 kg og skal have mindst 2 g x mine 90 kg. For at bygge masse op, samt bevare min muskelmasse når jeg cutter

Nu skal du jo tænke på at anbefalingen med protein intag lyder "2-2,5g pr. kg LEAN kropsvægt" alså din fedtfri masse

fedt kræver ikke protein ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share