HST


MadMan
 Share

Recommended Posts

Efter at have have tabt ca. 35 kg over de sidste 19 måneder så skal der fyldes lidt (pænere) masse på kroppen igen :pumpin:

Jeg har gennem alle månederne trænet med vægte 3 gange om ugen for ikke at miste for meget muskelmasse. Grundformen og teknikken i de fleste øvelser er derfor nogenlunde på plads ...

Jeg har valgt at udskifte mit split-program med HST indtil maj. Udkastet til mit HST program er følgende :

  • Squat (2)
  • Bench Press (1)
  • Deadlift (1)
  • Dumbell Press (2)
  • Dumbell Row (1)
  • Pull Down (2)
  • Military Press (1)
  • Shoulder Laterals (1)
  • Biceps Curl (1)
  • French Press (1)
  • Cable Crunch (3)

Kolonne 2 er antal sæt (angivet i parantes).

Jeg træner i et privat motionscenter, hvor udvalget er begrænset - der er bla. ikke mulighed for dips og chin-ups, så jeg har prøvet at ramme disse muskelgrupper på anden måde. Bænkpres og dødløft skal (desværre) udføres i smith-stativ.

Jeg har kørt programmet igennem én gang og det tog 70 min.

Det skal måske tilføjes at jeg løber 2 x 10 km om ugen så der skal helst ikke bare fyldes på med ben-øvelser. :teachingfinger:

Håber på en masse konstruktive kommentarer B)

Link to comment
Share on other sites

Kører du den foreslåede reprange på 15,10,5 ?

Ja, det var meningen - er det mere fornuftigt at køre den originale HST rep.range ?

Dødløft i smith??  Kan man det??

Øv, jeg mente selvfølgelig Squat ... dødløft kører jeg på ganskle normal vis med en fri vægtstang :biggrin2:

Edited by Madmartigan
Link to comment
Share on other sites

jeg ville lave bænkpres med håndvægte, for at slippe for smith stativet. måske også lave frontsquat med fri vægtstang - igen for at slippe for stativet!

YEP! DITTO! :graduate:

Gør alt hvad du kan få at undgår skidtstativet, det er af det onde! <_< :teachingfinger: ;)

Link to comment
Share on other sites

jeg ville lave bænkpres med håndvægte, for at slippe for smith stativet. måske også lave frontsquat med fri vægtstang - igen for at slippe for stativet!

Jeg laver allerede 2 sæt dumbell press (light inclined) hvilken øvelse vil du lade erstatte bænkpres ?

Mht. frontsquat så er jeg lidt usikker på udførslen ... vil jeg ikke stadig have problemet med at få (hævet) stangen op - medmindre jeg kaster mig ud i at udføre diverse OL discipliner ? :confused2:

Link to comment
Share on other sites

tjaa, jeg synes der er flere muligheder. enten kunne du lave 2 sæt db bænk press på flad, og 1 sæt på skrå og et sæt military press, eller 2 flad og 2 skrå eller 2 military. ikke flere end 4-5 sæt til bryst+forside af skuldre pr gang.

med hensyn til frontsquat. lær at lave en clean, det er faktisk ikke så svært(alt er relativt da jeg ikke ved hvad du squatter). her er et link.

eller du kan få et par stykker til at hjælpe dig med at hive den op.

hvis du er i tvivl om frontsquat er der en diskusion om den her link, da den er lidt svær i starten. Du kunne også lave full movement(ass to the ...) hvilket også ville mindske antallet af kilo på stangen.

vh bri

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share