clhin ups


bezk18
 Share

Recommended Posts

hei jeg er en dreng på 16 som har trænet et halvt år og er temlig stærk, men jeg har virklig

problemer med at lave clhin ups og jeg har en ven jeg træner med og selv om jeg er meget stærker en ham og min krop er nåsten lige så stor som hans så kan han lave 20 mere end mig han har aldrig trænet hvordan kan man lærer tekniken for kan kun tage 4 clhin ups, selv om han er fed og jeg er muskuløs tager han mere end mig men ikke når vi træner jeg træner med 22.kg i biceps muskel og han

træner med max. 10 og vejer 2 kg mere end mig.

help me Andreas.

Edited by bezk18
Link to comment
Share on other sites

Jeg formoder du mener øvelsen chinups (kropshævninger), som gutten

laver ca 0:10 inde i videoen.

Hvis jeg forstår dig ret kan din ven lave 24 og du 4, selvom du mener du er stærkere end ham.

Bevægelsen foresages primært at ryg (Latissimus Dorsi) og biceps, så hvis du er stærkere i biceps må din ven være stærkere i ryg og han har måske bedre muskulær kontrol i selve bevægelsen.

Det er lidt svært at hjælpe dig mere ift hvad du skriver. Mennesker er forskellige og har forskellige styrker og svagheder. Man kan godt være stærk uden at se voldsomt trænet ud.

24 gentagelser i kropshævninger er i øvrigt ret imponerende, hvis han ikke har trænet før og i øvrigt strækker armene mellem hver gentagelse.

Link to comment
Share on other sites

hei jeg er en dreng på 16 som har trænet et halvt år og er temlig stærk, men jeg har virklig

problemer med at lave clhin ups og jeg har en ven jeg træner med og selv om jeg er meget stærker en ham og min krop er nåsten lige så stor som hans så kan han lave 20 mere end mig han har aldrig trænet hvordan kan man lærer tekniken for kan kun tage 4 clhin ups, selv om han er fed og jeg er muskuløs tager han mere end mig men ikke når vi træner jeg træner med 22.kg i biceps muskel og han

træner med max. 10 og vejer 2 kg mere end mig.

help me Andreas.

lyder højst usandsynligt? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mener at have læst at små tætte mennesker ofte vil være bedre i nogle enkelte øvelser. Som eksempel hvis hans overarmsknogle (hva den nu hedder) er væsentlig kortere end din vil hans biceps ikke skulle arbejde ligesåmeget som din skal (i den givne øvelse) da hele hans vægt er tættere på stangen. Hvis du tænker på vægtstangsprincippet så kan man løfte væsentlig mere jo længere stang du har, det gælder så også den anden vej rundt.

Hvis nogen skulle være i tvivl er det ikke noget jeg har 100% styr på, så ret mig endelig hvis det er helt hen i vejret.

Edited by Ramius
Link to comment
Share on other sites

Mener at have læst at små tætte mennesker ofte vil være bedre i nogle enkelte øvelser. Som eksempel hvis hans overarmsknogle (hva den nu hedder) er væsentlig kortere end din vil hans biceps ikke skulle arbejde ligesåmeget som din skal (i den givne øvelse) da hele hans vægt er tættere på stangen. Hvis du tænker på vægtstangsprincippet så kan man løfte væsentlig mere jo længere stang du har, det gælder så også den anden vej rundt.

Hvis nogen skulle være i tvivl er det ikke noget jeg har 100% styr på, så ret mig endelig hvis det er helt hen i vejret.

Lyder logisk. I øvrigt mener jeg også lige som der påpeges af andre, latissimus dorsi laver langt størstedelen af arbejdet, selv om jeg ikke kan sætte tal på.

Fed øvelse i øvrigt, jeg arbejder selv på at nå 30 stk. i løbet af et ½ år.

Link to comment
Share on other sites

Mener at have læst at små tætte mennesker ofte vil være bedre i nogle enkelte øvelser. Som eksempel hvis hans overarmsknogle (hva den nu hedder) er væsentlig kortere end din vil hans biceps ikke skulle arbejde ligesåmeget som din skal (i den givne øvelse) da hele hans vægt er tættere på stangen. Hvis du tænker på vægtstangsprincippet så kan man løfte væsentlig mere jo længere stang du har, det gælder så også den anden vej rundt.

Hvis nogen skulle være i tvivl er det ikke noget jeg har 100% styr på, så ret mig endelig hvis det er helt hen i vejret.

kan man løfte mere hvis stangen er længere? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas

Jeg har lidt samme problem som dig.

For at blive stærkere kan du evt. starte med at træne pullups, da de vil give dig en god grund styrk i Biceps ( selvom det ikke lyder som et problem)

Hvis dette ikke hjælpe kan du evt. prøve at lave chinups med støtte. Køb et stykke elastik bånd, skal være langt. Bind det rundt om stangen og sæt så knæene op i, efter et stykke tid skal du fjerne det igen og du burde nu have fået en større styrke + en bedre motorik.

håber det hjælper.

Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas

Jeg har lidt samme problem som dig.

For at blive stærkere kan du evt. starte med at træne pullups, da de vil give dig en god grund styrk i Biceps ( selvom det ikke lyder som et problem)

Hvis dette ikke hjælpe kan du evt. prøve at lave chinups med støtte. Køb et stykke elastik bånd, skal være langt. Bind det rundt om stangen og sæt så knæene op i, efter et stykke tid skal du fjerne det igen og du burde nu have fået en større styrke + en bedre motorik.

håber det hjælper.

pullups er da langt hårdere end chin ups? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas

Jeg har lidt samme problem som dig.

For at blive stærkere kan du evt. starte med at træne pullups, da de vil give dig en god grund styrk i Biceps ( selvom det ikke lyder som et problem)

Hvis dette ikke hjælpe kan du evt. prøve at lave chinups med støtte. Køb et stykke elastik bånd, skal være langt. Bind det rundt om stangen og sæt så knæene op i, efter et stykke tid skal du fjerne det igen og du burde nu have fået en større styrke + en bedre motorik.

håber det hjælper.

Bare lige for at slå det fast (igen, igen, igen!) så er:

Chinups : smalt, underhåndsgreb

Pullups : bredt, overhåndsgreb

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share