Kondicykel


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Mine forældre vil gerne købe en kondicykel og min mor spurgte mig om hvad man skulle kigge når man skulle købe den slags.

Måtte tildels være hende svar skyldig da jeg aldrig selv har brugt særligt meget tid på den type redskab. Dog har jeg hørt at det er vigtigt at modstanden er jævn når man skruer op og ned eller ved jeg ikke det store om det.

Kan de svarer sig at købe en brugt spinningcykel istedet?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man kan undvære de elektroniske funktioner, der er på ergometer-cykler, så kan det sikkert godt svare sig at købe en brugt spinningcykel.

Ellers handler det sådan set mest om at finde en kondicykel, der passer til én, og til det, man skal bruge den til. Svinghjulet må gerne være på 10 kg eller mere. Det giver stabilt tråd.

Køb ikke alt for billigt. Hvis cyklen er af alt for ringe kvalitet, er den ikke fed at køre på, og så kan den nemt ende med at stå og samle støv, indtil man til sidst sender den til storskrald. God køre-stilling betyder meget.

Jeg har kørt ca. 11 000 km på min Kettler Stratus, og vel et par tusind på Tunturi´er. Begge har jeg været glad for, men der findes også andre gode mærker.

prøv i øvrigt at kigge efter demo-cykler hos forhandlerne. Der kan være store penge at spare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share