2-punkts test / MAX puls


Tolle
 Share

Recommended Posts

Hej

Findes der en test hvor man med større nøjagtighed (end de 220 minus alder) kan teste sin max puls, uden at skulle yde max? :(

Det er tit svært at få folk der skal tage en 2-punkts test til at lave en max test lige bagefter.

Hvor stor betydning har max puls tallet egentlig for resultatet af testen?

Er det lige så godt at bruge MOL´s udregnings maskine som at bruge formlen?

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Findes der en test hvor man med større nøjagtighed (end de 220 minus alder) kan teste sin max puls, uden at skulle yde max?
Nej! Fortsæt direkte til maxpuls i forlængelse af testen uden pause.
Hvor stor betydning har max puls tallet egentlig for resultatet af testen?

Afgørende, som du vil kunne se det ved at læse her.

220 - alder kan være meget upræcis. Jeg "burde"have en maxpuls på 180, men den er 197... Når jeg sætte mine tal ind i formlen, giver det en forskel på ca. 0,4 l mellen målt og beregnet makspuls.

Er det lige så godt at bruge MOL´s udregnings maskine som at bruge formlen?

Udregningsmaskinen bruger jo formlen, menudgår fra 220 - alder. Hvis du måler maxpulsen og så indtaster den alder der svare til målingen, så skulle den være ok.

Link to comment
Share on other sites

Udregningsmaskinen bruger jo formlen, menudgår fra 220 - alder. Hvis du måler maxpulsen og så indtaster den alder der svare til målingen, så skulle den være ok.

Skulle man så ikke tage hensyn til Kvinder?? Er det ikke 200 minus alder?

Jeg har også lavet min egen i exel, hvor man kan taste max pulsen ind i stedet for alder. B)

- Tolle

Edited by Tolle
Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra at maxpulsen skal bruges til at beregne en given træningsintensitet. Her er noget vigtigt indput:

http://www.supplements101.com/nutrition/ca...e/heartrate.htm

Cardio: Karvonen Formula

The Karvonen Formula is the standard mathematical way of determining almost anyone's target heart rate.  Working below this heart rate zone may cause frustration because results take too much time.  Working above this zone may cause burnout or injury.  Therefore, it is a good idea to determine your training zone to get the most out of your workouts.  You may also use our heart rate zone calculator to determine your workout zone. It is much easier to use then the formula below.  Enter your age, sex, and resting heart rate. We will figure out all of your heart rate zones for you.

Karvonen Formula:

(220) - (your age) = Maximum Heart Rate (MHR)

(MHR) - (resting heart rate) = Heart Rate Reserve (HRR)

(HRR) x (65% - 85%) = training range %

(training range %) + (resting heart rate) = (your target training zone)

Example:  If you are 35 years old and have a resting heart rate of 60 beats per minute:

220 - 35 = 185

185 - 60 = 125

125 x .65 = 81 (65% training percentage)

81 + 60 = 141 beats per minute (low end of target heart rate zone)

125 x .85 = 106 (85% training percentage)

106 + 60 = 166 beats per minute (high end of target heart rate zone)

The target heart rate for this person would be between 141 and 166 beats per minute.

HOW! JEG KOM LIGE TIL AT KIGGE LIDT MERE PÅ SIDEN. HOLD JER TIL FORMLEN IDET DE OGSÅ TALER OM: fedtforbrændingszoner

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share