En hård kur!


outzen
 Share

Recommended Posts

Dette skulle efter sigende være en stofskifte kur som skulle sparke røv.

1

Morgen: 1 kop kaffe, 1 stk sukker

Middag:2 hårdkogte æg, spinat kogt i vand, 1 tomat

Aften: 1 stor engelsk bøf, salat med citron og olie

2

Morgen: 1 kop kaffe, 1 stk sukker

Middag: 1 skive skinke, 1 bære yoghurt

Aften: 1 stor engelsk bøf, salat som dag 1

3

Morgen: 1 kop kaffe, 1 stk sukker, 1 stk ristede brød

Middag: 2 hårdkogte æg, 1 skive skinke, salat som dag 1

Aften: kogt selleri, 1 tomat, 1 stk frisk frugt

4

Morgen: 1 kop kaffe, 1 stk sukker, 1 stk ristede brød

Middag:1 dåse frugt saft, 1 bære yoghurt

Aften: 1 hårdkogt æg, 1 reven gulerod,1 lille bære hytteost

5

Morgen: 1 stor reven gulerod med citron

Middag: 1 stor kogt torsk med citron, 1 lille klat smør

Aften: 1 stor engelsk bøf, salat med citron og selleri

6

Morgen: 1 kop kaffe med et stk sukker, 1 ristede brød

Middag: 2 hårdkogte æg, 1 stor reven gulerod

Aften: 1 stk kylling, salat med citron og olie

7

Morgen: 1 kop the uden sukker

Middag: intet

Aften: 1 stk grillet lammekotelet, 1 stk frisk frugt

8

Morgen: 1 kop sort kaffe, 1 stk sukker

Middag: 2 hårdkogte æg, spinat kogt i vand, 1 tomat

Aften: Stor engelsk bøf, salat med citron og olie

9

Morgen: 1 kop sort kaffe, 1 stk sukker

Middag:1 skive skinke, 1 bære yoghurt

Aften: 1 engelskbøf, salat som dag 8, 1 stk frugt

10

Morgen: 1 kop sort kaffe, 1 stk sukker

Middag: 2hårdkogte æg, 1 skive skinke, salat som dag 8

Aften: kogt selleri, 1 tomat, 1 stk frisk frugt

11

Morgen: 1 kop kaffe, 1 stk sukker, 1 stk ristede brød

Middag: 1 dåse frugt saft, 1 bære youghurt

Aften: 1 hårdkogt æg, 1 reven gulerod, 1 lille bære hytteost

12

Morgen: 1 stor reven gulerod med citron

Middag: 1 stor stk kogt torsk med citron, 1 lille klat smør

Aften: 1 stor engelsk bøf, salat med selleri

13

Morgen: 1 kop kaffe, 1 stk sukker, 1 stk ristede brød

Middag: 2 hårdkogte æg, 1 stor reven gulerod

Aften: 1 stk kylling, salat med citron og olie.

Link to comment
Share on other sites

postede den for at folk kunne se den. Den er udviklet på rigs hospitalet

jeg har personligt set den et utal af gange de sidste mange mange år, tvivler dog på at den stammer fra rigshospitalet selvom det er blevet påstået mange gange. Så virker det så dumt, så jeg ikk kan tro den stammer derfra

Link to comment
Share on other sites

Oh noes - ikke Rigshospitalets Stofskiftekur igen - og NEJ, den er ikke udviklet på Rigshospitalet. Det er det største scam ever..

Den er i øvrigt nummer 1 på Per Brændgaard Mikkelsens liste over de 10 værste slankekure:

1. Rigshospitalets Slankekur

Derfor: Ren fup. Diæten har intet med Rigshospitalet at gøre, men den har floreret i mange år efterhånden. Diæten er usund kost, da den mangler en række vitaminer og mineraler. Især manglen på mineraler kan gøre, at diæten kan være livsfarlig at følge for bl.a. mennesker med hjerteproblemer. Kuren har cirkuleret de sidste 20 år og består af en 13 dages kostplan, der hovedsagelig består af magert kød, hårdkogte æg og sorte kaffe/te. Kuren mangler bl.a. kalk, jern og B-vitaminer.

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Oh noes - ikke Rigshospitalets Stofskiftekur igen - og NEJ, den er ikke udviklet på Rigshospitalet. Det er det største scam ever..

Den er i øvrigt nummer 1 på Per Brændgaard Mikkelsens liste over de 10 værste slankekure:

hmm god liste egentlig, men han hænger desværre stadig fast i at forbrændingen ved at gå 5km og løbe 5km er det samme

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Outzen!

Er startet på den hårde stofskiftekur er nu på 3. dag har tabt 2,5 kg. Hvis man som nogle skriver ikke får vitaminer nok så kan man da tage en vitaminpille.

Jeg ved ikke om du har mere materiale om kuren, eks. hvilken type yoghurt vægt på kylling og hvor meget man kan forvente at tabe sig og om man bare kan fortsætte på ny efter de 13 dg.

mvh. Bedstemor

:bigsmile:

stofskifte_kur_som_skulle_sparke_r_v.doc

Link to comment
Share on other sites

Hej Outzen!

Er startet på den hårde stofskiftekur er nu på 3. dag har tabt 2,5 kg. Hvis man som nogle skriver ikke får vitaminer nok så kan man da tage en vitaminpille.

Jeg ved ikke om du har mere materiale om kuren, eks. hvilken type yoghurt vægt på kylling og hvor meget man kan forvente at tabe sig og om man bare kan fortsætte på ny efter de 13 dg.

mvh. Bedstemor

:bigsmile:

Det er forhåbentligt en joke!?

Link to comment
Share on other sites

Tjaa, du taber dig garanteret!

Men det er både muskelmasse og fedt! Og jeg kan ikke se nogen grund til at spise proteiner, udover at blive mæt - for uden kulhydrater kan proteinerne ikke på celleniveau virke optimalt! Og da proteiner udgør halvdelen af den organiske masse i legemet, og denne stofgruppe har afgørende betydning for de aller fleste celler funktion, så synes jeg det er lidt skræmmende, at de ved denne kur, bliver mindre funktionsdygtige...

Da du taber en masse muskelmasse, så vil du sikkert tage det meste af det du har tabt dig på igen når du stopper kuren, da din forbrænding er blevet dårligere pga den tabte muskelmasse!

Derudover vil du nu være i den katagori "tynd-fed"! Dvs at du godt nok ifølge din vægt ikke er overvægtig, men det du så endelig har siddende på kroppen, er fedt!

Men når det så er sagt, så vil en kur over de taber en masse kg., sommetider være motiverende til at fortsætte vægttabet, men med istedet en livsstilændring med sund kost og motion! - Men uden at nå frem til livsstilændringen, så vil jeg bare kalde sådan en kur overflødig tortur, som kun vil give en et endnu mere forkert forhold til mad!

Min mening..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hvor stor mængde er kylling, salat osv?

Og er det ren salat, uden tomat agurk osv?

- Læs de øvrige kommentarer her i tråden

- Erkend at sådan en kur er en rigtig dårlig idé

- Søg viden (f.eks. her på siden) om hvordan du kommer igang med at opnå et varigt vægttab.

Linket til PBM's artikel om de "10 værste slankekure" virker desværre ikke, og jeg kunne ikke lige finde et der gjorde.

Men jeg fandt disse to som også er meget fornuftige:

http://www.smaaskridt.dk/?id=10-fedende-slankemyter

http://www.smaaskridt.dk/?id=10-gode-grunde-til-at-droppe-slankekuren

Link to comment
Share on other sites

Syntes jeg talte 14 æg og 10 kopper kaffe... det kan da kun være møj usundt, kaffen dræner jo din krop for væske og 14 hele æg om dagen kan da kun spolere dit kolesteroltal uanset hvor lavt det så end må ligge... eller hva?

Dette kan da helt sikkert kun være en joke, har svært ved at tro at nogen overhovet kan tage denne kur seriøst :crazy:

Vh.loth

Link to comment
Share on other sites

Syntes jeg talte 14 æg og 10 kopper kaffe... det kan da kun være møj usundt, kaffen dræner jo din krop for væske og 14 hele æg om dagen kan da kun spolere dit kolesteroltal uanset hvor lavt det så end må ligge... eller hva?

Dette kan da helt sikkert kun være en joke, har svært ved at tro at nogen overhovet kan tage denne kur seriøst :crazy:

Vh.loth

Og jeg talte 6 store engelske bøffer! Men hvorfor har de ikke bare samlet hele dagens ration i ét, frem for at dele det op i 13 dele for hvert måltid?!

Eller... øjeblik...:smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share