Hvad vil I forslå jeg spiser mere af?


Elra
 Share

Recommended Posts

Hej

Siden maj har jeg tabt 20 kg. og er meget godt tilfreds med det jeg har nået, så jeg vil til at have lidt flere kalorier indenbords. Jeg skulle nødig ende med at blive skind og ben :bigsmile: (risikoen er nok ikke så stor) Jeg er k, 165 cm høj, og vejer nu 59 kg.

Måden jeg har tabt mig på er kostomlægning og motion.

Jeg løber nu hver anden dag - varierer mellem 30 - 50 minutter.

Min kostomlægning har groft sagt bestået i at jeg spiser mere frugt og grønt, skåret ned på størrelsen af de portioner jeg spiser, droppet franskbrød med smør og nutella, og sparet på fedt, sukker og alkohol. Jeg har ikke talt kalorier eller vejet min mad. Jeg har ikke lyst til at ændre så meger på min nuværende kost, men bare tilføje nogle ting, så der kommer lidt flere kalorier, og måske bliver sundere.

Det jeg spiser på en typisk dag ser ca. sådan ud:

Morgenmad: Havregryn (ca. 1 dl.) med skummemælk og frugt (favorit er banan).

Mellemmåltid: Frugt, grovbolle eller knækbrød med ost imellem.

Frokost: 1 skive rugbrød med pålæg og grøn. Pålægget kan være alt fra det fedtfattige skiveskåret, til leverpostej, sild, makrel m.m. og det grønne kan være tomat, agurk, avokado, grønsagsrester m.m.

Mellemmåltid: som om formiddagen

Aften: Meget varieret, men typisk nok 100-200 g kød (alt lige fra svin, okse, kyllig, fisk osv.) og så pasta, ris eller kartofler og grønsager.

Mellemmåltid: igen som om formíddagn.

Det er ikke altid jeg spise mellemmåltiderne, for det afhænger af om jeg er sulten eller ej.

Jeg har selv tænkt på nogle mandler og nødder vil være sundt (har spis lidt engang imellem som mellemåltid), og så vil jeg måske tillade mig et lille glas rødvin noget oftere.

Men jeg vil gerne have nogle forslag/indput til hvad jeg ellers skal lægger oveni eller måske ændre på min nuværende kost.

Link to comment
Share on other sites

Altså nu nævner du selv mandler og nødder, så vil jeg da klart anbefale du supplerer havregrynene med en sund müsli med frugt og nødder, det vil måske oven i købet gøre måltidet lidt mere spændende:) Jeg selv spiser det med frugtyoughurt, altså youghurt et ordentligt lag havregryn og så müsli, en sand energibombe. Frugtyoughurt vil mange måske mene har et rigeligt indhold af sukker, men det mener jeg ikke er noget problem hvis man derefter okser ud i morgentraffikken på cykel... Og Tillykke med de fine resultater!!!

Link to comment
Share on other sites

Først: Tillykke med det flotte vægttab. :smile:

Mine redigerings forslag til din kost er tilføjet med fed

Morgenmad: Havregryn (ca. 1 dl.) med skummemælk og frugt (favorit er banan). evt rosiner. Du kan også spise mager youghurt om morgenen.

Mellemmåltid: Frugt, grovbolle eller knækbrød med ost imellem. spis evt noget magert kødpålæg også

Frokost: 1 skive rugbrød med pålæg og grøn. Pålægget kan være alt fra det fedtfattige skiveskåret, til leverpostej, sild, makrel m.m. og det grønne kan være tomat, agurk, avokado, grønsagsrester m.m.

Mellemmåltid: som om formiddagen

Aften: Meget varieret, men typisk nok 100-200 g kød (alt lige fra svin, okse, kyllig, fisk osv.) og så pasta, ris eller kartofler og grønsager. Evt. mere kød,

Mellemmåltid: igen som om formíddagn.

Du kan en gang om dagen også spise lidt nødder. Det er kun sundt i moderation. Du kan også spise 20 g. god mørk chokolade med 70% kakao 2 - 3 gange om ugen

Edited by Devious Builder
Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret :smile:

Jeg har ind imellem spist nogle af de ting du nævner, men som regel i stedet for noget andet. Nu vil jeg komme det oveni, og variere tilbehøret til min havregryn lidt mere. Jeg vil langsom øge mængden, indtil jeg fornemmer at jeg har fundet ligevægten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share