Benpres


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I en meget gammel tråd (som var så gammel, at jeg ikke ville hive den frem igen), var der én, der skrev, at den `gammeldags´ benpres, hvor man sætter kiks på i hver side, og så skubber slæden opad i en skrå vinkel, var nemmere end de nyere `vandrette´ maskiner (i stil med dem fra TechnoGym). Eller sagt på en anden måde: Hvis man kan benpresse x antal kilo i en `vandret´ maskine, så burde man kunne presse x antal kilo plus en eller ande procent-del i den `skrå´ maskine.

Kan det passe?

Jeg har ikke prøvet en skrå benpres i flere år, men jeg husker den som værende noget ondere end de nymodens fra TechnoShit.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det har meget at gøre med hvilke benpresmaskiner du sammenligner.

TSK's skrå benpres er lidt ondere end FW's vandrette TechnoGym benpres. Da jeg pressede 190-200 kg. i FW lå jeg vidst omkring 160-170 kg. i TSK. Og hvis jeg sammenligner TSK med LVK er LVK lige en tand ondere. Det hænger sammen med, at slæden, som man putter vægtene på, er tungere i LVK end TSK. LVK's oplever jeg også som en tand mere skrå end TSK's. Og så er der også udvekslingen på de vandrette du skal tage højde for, da de typisk bruger kabler og spil, hvor de skrå typisk er direkte i udveksling.

EDIT: Og så er der også det, at ligge med benene op og hovedet ned - det er absolut ikke noget jeg er tilhænger af!

Edited by christianspoer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share