Har desperat brug for hjælp


belli2
 Share

Recommended Posts

Hej med Jer. Jeg er ny på forummet og har forud for min indmeldelse "surfet" lidt rundt. Jeg må sige at jeg er positivt overrasket. Her er virkelig råd og god vejledning at hente hos rigtig mange af jer. Jeg har desperat brug for råd og vejledning i mine bestræbelser på at tabe mig. Om mig selv kan jeg sige, at jeg er en mand, netop fyldt 50 år. Jeg har været overvægtig i hele mit liv og har igennem årene prøvet at tabe mig masser af gange. Det har jeg været god til, men jeg har også været god til at tage det hele på igen, når jeg vendte tilbage til " normal " livsførsel igen. Jeg har altid røget, men for 5 1/2 måned side har jeg gennemført et rygestop. Desværre har det resulteret i en vægtstigning således at jeg den 1 januar i år kunne " prale " med absolut rekord ..... 130 kg. ( jeg er 195 cm ) Jeg har så valgt at starte endnu en kur ( og denne gang har jeg ENDELIG fattet budskabet - det er en livsstilsændring som der skal til !!! Jeg har således virkelig sat mig for at dette skal være den sidste gang jeg skal på kur. Jeg mener selv at jeg gør alt " det rigtige ". Har læst en masse bøger og surfer rundt på nettet, for at blive klog på vægttab, vedligeholdelse af vægttab, motions indflydelse på vægttab m.m. På de forskellige tabeller kan jeg se at jeg forbrænder over 3.000 kcal i døgnet. Jeg har siden 1 januar sørget for at indtage max. 1500 kcal dagligt og har samtidig sørget for at forbrænde ca. 400-500 kalorier ved diverse motion ( powerwalk, squash, samt styrketræning ) Motion sker dagligt - vekslende imellem disse 3 discipliner - ca 30-45 min hver dag. For et par dage siden har en god veninde som er diætisk forklaret mig, at jeg får for lidt kalorier ( chance for at mit stofskifte nedsættes ) og hun har opfordret mig til at indtage mellem 1800 og 2000 kalorier dagligt. Jeg indtager 6 måltider fordelt over hele dagen - det sidste måltid kl.20.00 ca. 3 timer før jeg går i seng. Måltidet bestyr typisk af 2 stk. knækbrød med fedtfattigt pålæg ( 8% smøreost ). Ellers ser en " typisk dag " således ud :

Morgen - 3 stykker fiberknækbrød med fedtfattigt pålæg ( smøreost 8% ) - selv udregnet til .....225 kcal

Formiddag - 2 stykker fiberknækbrød med fedtfattigt pålæg - leverpostej 3% - selv udregnet til - 175 kcal

Frokost - 100 g groft hjemmebagt rugbrød af kerner - med fedtfattigt pålæg - filet og 3% leverpostej - selv udregnet til 350 kcal

Eftermiddag - 2 stykker fiberknækbrød med fedtfattigt pålæg - rygeostsalat af 5% rygeost med radiser/purløg - selv udregnet til 175 kcal

Aften - 150 g kylling - grøntsager ( f.eks. wok med løg, gulerødder, rød peber sur/sød chilisovs ) samt 50 g brune ris - selv udregnet til 600 kcal

Aftensnack - 2 fiberknækbrød med fedtfattigt pålæg ( 8% smøreost ) + syltetøj - 200 kcal

1 stk. mørk (70%) chokolade - 75 kcal

Ialt således 1800 kcal

SO FAR SO GOOD...............

Mit problem er at jeg synes at det går ALT for langsomt med vægttabet. Jeg plejer at have meget mere fart på og er desværre også et utroligt RESULTATORIENTERET menneske. Siden 1 januar tabte jeg 4,5 kg de første 14 dage - hvilket jeg naturligvis var meget tilfreds med ) Problemet ( og årsagen til min henvendelse til Jer i dette forum ) er, at jeg i de følgende 14 dage kun har tabt 0,5 kg pr. uge - så hvad pokker gør jeg forkert ?

Link to comment
Share on other sites

Super at du har taget beslutningen om et vægttab og er startet :smile:

Mit første indtryk var at din korst består af en hel del kulhydrat fra især brød.

Det er bedst at minimere indtaget af kulhydrat hvis man vil tabe sig. Sørg for at få en masse protein, som mætter og spis en hulens masse grønt og frugt.

Det er godt at spise mange små måltider, men det er ikke kalorierne der afgører om dit stofskifte er højt, men bare det at du spiser ofte. Da det så holder maven og hele fordøjelsessystemet i omdrejninger!

Et forslag på trods af kulhydraterne til morgenmad er havregryn (med rosibner) som rigtig mange herinde vist er hooked på hehe. Det lægger en god bund der holder længe.

Styrketrænig er også et godt suplement, så det er en god ting at du gør det. Øget muskelmasse øger også dit stofskifte.

I og med at du træner, tager du jo nok noget muskelmasse på, det vejer mere end fedt. Så vil du helt sikkert også få mere blod, som jo også øger vægten. Og det er kun en god ting....så fordi du ikke taber dig så meget i følge vægten, så giv ikke op. Det er højst sandsynligt bare din krop der omrokerer på indholdet, før du begynder at se store resultater. Desuden er et langsomt vægttab (alt er relativt) det bedste og mest varige. Så hæng i.....der skal nok ske noget :smile:

Link to comment
Share on other sites

God beslutning du har taget dig, men det afgørende er VILJESTYRKE og UDHOLDENHED. Som du selv siger er det en livsstilsændring, og derfor er det ikke nogen revolution. Du skal betragte det som en evolution istedet.

Fokuser på de positive ting i stedet for hvad vægten siger. Er du gladere? Har du mere energi? Ser du bedre ud i spejlet (muskler i stedet for fedt) ?

Før en logbog herinde, så kan vi hjælpe til at holde din motivation igang :)

Link to comment
Share on other sites

Du får svært ved at tabe dig, fordi du netop vejer så meget i forvejen. Din enorme overvægt har medført, at du har mange flere fedtceller end normale mennesker; fedtceller som konkurrerer om optag, som alle andre celler i din krop også gør det. Da bevægelsesapperatet er det mest krævende energisystem i kroppen, skal du altså klart bruge dette, men også forbedre netop dette systems 'optagelsesevne'(antal af insulinreceptorer).

Hvad jeg prøver at sige er, at det ikke, for dig, er nok bare at ændre i dine kostvaner, hvis du gerne vil ned på normalvægt. Hvad du gør er nemlig bare, som din veninde siger, at nedsætte dit stofskifte, simpelthen fordi der ikke er energi nok til din krop. Dette vil, i længden, medføre et selvfølgeligt vægttab, men også en generel fejlernæring over tid. Det er altså ikke en livsstilsændring, som du her har lavet; det er endnu en kur. Vil du leve i kalorieunderskud resten af dit liv?

Du skal, simpelt, matche dit energiindtag med det energiforbrug, hvorefter du kan lave et MINIMALT kalorieunderskud(maksimum 500 kcal, fx). Dernæst skal du, vigtigst af alt, få dit energiforbrug til at stige så meget som muligt.

1 times let motion om dagen er en joke. Start med 1 time og når du i fremtiden så kan køre i 2-3 timer på høj intensitet, så har du opnået en ønsket motionsplan. Det kommer dog i høj grad an på dit arbejde. Er du kontorrotte, så er dette gældende, men hvis du fx er skovhugger(somom :P), så behøver du fx ikke bevæge dig så meget.

Min pointe: jo mere du bevæger dig, jo hurtigere og mere stabilt bliver dit vægttab. Du skal have styr på din kost, men vigtigst af alt, så skal du bevæge dig rigtig meget mere end du normalt har gjort. Det er nøglen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Belli2

Mht. kulhydrater vil jeg lige gøre opmærksom på, at grøntsager altså også består af kulhydrater :wink:

Jeg har selv tabt mig ganske meget ved at tælle kalorier, og ved at gå ned til ca 1500 kcal om dagen. Til sammenligning: Jeg er kvinde, 30 år, 180 cm og har tabt mig fra 79 til 66 på ca 9 mdr og holdt vægten i ca 6 mdr. Alligevel oplevede jeg i perioder at det gik langsomt med vægttabet. Og i andre perioder måtte jeg indtage flere kalorier end 1500 fordi mit energiniveau blev for lavt, jeg frøs osv. Jeg tror du og jeg fungerer lidt ens oppe i hovedet når det kommer til slankekur, og derfor tænkte jeg at du kunne bruge mit input :blush:

Mit råd til dig er at fortsætte med at tælle kalorier, siden det virker for dig. Men del måneden op i perioder hvor du indtager 1500 kcal og perioder hvor du indtager f.eks. 2000 kcal. Så booster du dit vægttab maksimalt uden at tørlægge din krop for vitaminer, mineraler og energi.

Husk at spise supervarieret, når du spiser så lidt. Det er vigtigt at du husker at spise fisk og nødder, så du får dine essentielle fedtsyrer. Og supplér gerne med en vitaminpille. Og så det officielle råd jo stadig at man indtager 600 g frugt og grønt om dagen... :dry:

Held og lykke med det, og tillykke med det allerede flotte vægttab. Og ikke mindst tillykke med rygestoppet!

Edited by Holme
Link to comment
Share on other sites

Hej Belli2,

Vil også lige komme med en kommentar, da jeg selv har oplevet overvægt, men nu har holdt mit vægttab (20kg) i snart 2 år.

En ting er sikkert det er en lang og sej kamp, og enkelte dage(ikke i træk;-)) vil man tabe kampen og modet, men så er det bare at komme op på hesten igen og fortsætte den gode stil. Det tager tid at tabe sig på fornuftig hvis, men jeg har det sådan, at jo hårdere og længere tid man har kæmpet for noget, jo gladere bliver man når man endelig når sit mål:-).

Synes umiddelbart du er lidt hård ved dig selv;-)... lidt hurtig hovedregning siger at du har smidt 5,5 kg i løbet af en måned, hvilket er super flot. Fortsætter du med at tabe dig ½ kg om ugen giver det omkring 25 kg på et år, og det er slet ikke så tosset endda;-). Det vigtigste er, at det går den rigtige vej... Og super flot at du har kvittet smøgerne, det viser du har viljestyrke, og det er en fordel når man skal tabe sig, og bevare et vægttab.

Vigtigt er også at nyde det man allerede har opnået.... Du har kvittet smøgerne og har allerede tabt dig, det er super flot og positivt:-).... Og super godt at du laver noget træning hver dag det er en super god vane.

Som du selv siger så handler det om en livsstilsændring, og det tager tid at ændre vaner, og længere tid at ændre de dårlige;-). Drop take-away, spis sundt og varieret, tag trappen istedet for elevatoren, hvis det er muligt stå op og arbejde en del af arbejdstiden, cykel eller gå op og handle istedet for at tage bilen, gå op til stationen istedet for at tage bussen, gå en aftentur istedet for at ligge foran fjernsynet osv.

Udover kosten er det super super vigtigt at supplede med motion. Styrketræning er godt, og gør det selv 2-3 gange om ugen, men i kalorieregnskabet/vættabstsregnskabet er det konditionstræningen sammen med kosten som virkelig batter....Prøv om ikke du kan gøre det til en del af din hverdag, f.eks. cykel på arbejde, eller løbe hjem hvis du ikke har så langt hjem. (Kan se at du er en lidt tung dreng;-), så ville nok starte med cyklen, inden du begynder at løbe, da løb kan være hårdt for knæene).

Som Dysp skriver, vil det være fint, hvis intensiteten af din træning er god, og du træner dig op til at træne lidt længere tid ad gangen end de 30-45 minutter som du gør nu.... men det er jeg sikker på nok skal komme.... og en times motion(kondition) om dagen med god intensitet er fornuiftig hvis du vil fortsætte med at tabe dig og på længere sigt fastholde dit vægttab.

Endelig er det super vigtigt at få støtte fra omgivelserne, dvs, at familien støtter op omkring dit “projekt”.

Held og lykke med “projektet”.....

Link to comment
Share on other sites

Kære NYE "venner" !

1000 tak for Jeres opbakning og forskellige meget gode råd. Selvom DYSP kalder mit nuværende motionsniveau for " en joke " - så har jeg altså ikke 2-3 timer til rådighed for super intensiv motion, mindre må altså kunne gøre det :-)

Nå, men jeg har sørget for at få lidt flere proteiner og har droppet at indtage noget ( andet end et æble eller en gulerod ) efter klokken 18. Og søreme om jeg ikke har tabt 1,5 kg siden sidste fredag. Tak fordi I - stort set alle - manede til besindighed og tålmodighed - dét hjalp åbenbart. Tak - og god weekend

Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Kære NYE "venner" !

1000 tak for Jeres opbakning og forskellige meget gode råd. Selvom DYSP kalder mit nuværende motionsniveau for " en joke " - så har jeg altså ikke 2-3 timer til rådighed for super intensiv motion, mindre må altså kunne gøre det :-)

Nå, men jeg har sørget for at få lidt flere proteiner og har droppet at indtage noget ( andet end et æble eller en gulerod ) efter klokken 18. Og søreme om jeg ikke har tabt 1,5 kg siden sidste fredag. Tak fordi I - stort set alle - manede til besindighed og tålmodighed - dét hjalp åbenbart. Tak - og god weekend

Mvh Peter

Du burde læse mit indlæg igennem igen :)

At du ikke spiser efter kl. 18:00 skader dig mere end det hjælper dig.

Link to comment
Share on other sites

Kære NYE "venner" !

1000 tak for Jeres opbakning og forskellige meget gode råd. Selvom DYSP kalder mit nuværende motionsniveau for " en joke " - så har jeg altså ikke 2-3 timer til rådighed for super intensiv motion, mindre må altså kunne gøre det :-)

Nå, men jeg har sørget for at få lidt flere proteiner og har droppet at indtage noget ( andet end et æble eller en gulerod ) efter klokken 18. Og søreme om jeg ikke har tabt 1,5 kg siden sidste fredag. Tak fordi I - stort set alle - manede til besindighed og tålmodighed - dét hjalp åbenbart. Tak - og god weekend

Mvh Peter

Når du siger at du ikke har tiden til rådighed er det så ikke det samme som at skrive du gerne vil tabe dig , men du ikke vil lave den insats der skal til.

Snak med din famille og sig det næste ½ år kommer du til at bruge meget tid på at træne for at tabe dig, jeg bruger selv 2-3 timer om dagen på motion og har tabt 60-65 kg.

PS jo højere puls du har når du træner jo bedre, din puls skal mindst ligge på 70% i snit gerne 80% det er en god at købe et pulsur så du kan følge hele tiden, men du kan også bruge den puls målere det er på maskinerne, jeg kan anbefale spinning det giver rigtig godt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes altså at det er lidt tosset, at nogen herinde på motion-online (Mollerup og Dysp, jeg kigger på jer) altid skal køre på med at folk skal lave så ekstremt meget motion. Selvfølgelig kan mindre gøre det. Og det er vel en pointe at møde folk hvor de er? :innocent:

Nogen er ikke klar til at motionere meget. Nogen er ikke klar til at tælle kalorier. Nogen har vaner de ikke kan slippe. Der er vel ikke kun én rigtig vej, én rigtig måde at leve sit liv på? Det vigtigste er vel at man er i gang med rejsen, synes jeg i hvert fald.

Jeg tror ikke der er nogen på dette forum, der ikke ved eller er enige i at motion er supervigtigt. Men hvis man laver noget de fire timer om ugen som bliver anbefalet, så skulle man i hvert fald få motion nok til at holde sig sund. Derefter skal resten vel så hentes på kosten, hvis man er overvægtig.

Dette er ikke for at piske en stemning op, overhovedet. Jeg synes det er supersejt at nogle træner så meget som de gør. Men jeg synes også det er strengt at betvivle belli2's motivation bare fordi han ikke udfører sit projekt efter jeres opskrift. :blink:

Bare mine strøtanker om emnet på sådan en søndag aften...

Link to comment
Share on other sites

Har i ikke hørt jeg en udnævnt diktator i Danmark :laugh: nej jeg ved godt jeg er ret ekstrem, men belli2 er nede på 1800 kalc. så han skal ikke længere ned, så er der kun motion tilbage og ½ til 1 time er alså ikke meget når tabes en del kg, det er fint hvis du bare skal holde formen ved lige, men ikke hvis man skal tabe sig meget og hvis man kun træner ½ til 1 time så skal der være fuld knald på hele tiden, jeg ser ofte ned i centeret at folk slet ikke bliver forpustet, så giver træningen ikke ret meget, jeg så på DR at det var lavet en undersøgelse om gang vs romaskine, 15 min med fuld tryk på i romaskine svar til 10 timers gang i kondition forbedring og næsten det samme i forbræning.

Motivation er netop det store problem for mange og hvis man kun give sig halvt et det næsten dømt mislykkes, jeg har ikke holdt min diæt her i 2009, det har så gjort at jeg ikke har tabt mig, hvis man ikke både har kost og motion med så er det svært med et vægttab.

Det er ikke for at være efter belli2, men for at hjælpe :bigsmile:

PS jeg tror at Dysp bliver ked af blive sammenligneligt med mig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes altså at det er lidt tosset, at nogen herinde på motion-online (Mollerup og Dysp, jeg kigger på jer) altid skal køre på med at folk skal lave så ekstremt meget motion. Selvfølgelig kan mindre gøre det. Og det er vel en pointe at møde folk hvor de er? :innocent:

Nogen er ikke klar til at motionere meget. Nogen er ikke klar til at tælle kalorier. Nogen har vaner de ikke kan slippe. Der er vel ikke kun én rigtig vej, én rigtig måde at leve sit liv på? Det vigtigste er vel at man er i gang med rejsen, synes jeg i hvert fald.

Jeg tror ikke der er nogen på dette forum, der ikke ved eller er enige i at motion er supervigtigt. Men hvis man laver noget de fire timer om ugen som bliver anbefalet, så skulle man i hvert fald få motion nok til at holde sig sund. Derefter skal resten vel så hentes på kosten, hvis man er overvægtig.

Dette er ikke for at piske en stemning op, overhovedet. Jeg synes det er supersejt at nogle træner så meget som de gør. Men jeg synes også det er strengt at betvivle belli2's motivation bare fordi han ikke udfører sit projekt efter jeres opskrift. :blink:

Bare mine strøtanker om emnet på sådan en søndag aften...

Well, jeg vil nu hellere give et råd, som rent faktisk åbner øjne, i stedet for at sige, at han skal holde sig fra pasta og gå til "bodycombat" 1 gang om ugen.

Faktum er, at vore kroppe er lavet til at overleve i naturen, ikke til at sidde foran en computerskærm. Vi har dog, med viden, givet os selv muligheden for at vide hvad vi skal gøre og for at optimere vores vej til målet. Hvorfor tror du at alle mennesker er så pisse fede? Tror du mennesket skal se sådan ud? Nej; det er udelukkende fordi, at vores daglige bevægelse er gået imod et minimum som ligner inaktivitet, kontra hvad vore kroppe er bygget til. Og hvis trådstarter ikke ønsker at indse dette og virkelig ikke vil tage sig sammen, så kan vores råd jo næsten være ligegyldige; i såfald går trådstarter alligevel bare imod det, som han i første omgang selv ønskede at gøre: Spise så lidt som muligt, opnå en psykisk belønning, fordi han rent faktisk tror, at det gør en positiv forskel.

Hvad trådstarter jo så ikke ved, det er, at han inaktiverer sin krop, hvilket betyder, at han undertrykker stofskiftet, som må til at 'spare' hvor der kan spares. Som sagt tidligere; vil trådstarter leve resten af sit liv i et kalorieunderskud med træthed, sygdom og inaktivitet? Der ER ikke anden mulighed end at bevæge sig så meget som muligt. Derfor må trådstarter sparke sig selv i nosserne og indse, at medmindre han ønsker at leve resten af sit liv som overvægtig og inaktiv indtil han tilsidst dør af livsstilsygdomme som fx hjertekarsygdomme eller diabetes, så må han komme igang.

Der er DESVÆRRE ingen anden udvej end at begynde at bevæge sig. Kroppen er ikke bygget til inaktivitet; det er naivt at tro og dét, at man forstår kost og ernæring kan være det allerbedste værktøj til supplering, men faktum er, at selvom han taber sig udelukkende v.h.a. kosten, så ændrer det ikke på, at han 100% vil være mere usund når han har tabt sig, end han er nu, hvor han lever i et kalorieoverskud.

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes altså at det er lidt tosset, at nogen herinde på motion-online (Mollerup og Dysp, jeg kigger på jer) altid skal køre på med at folk skal lave så ekstremt meget motion. Selvfølgelig kan mindre gøre det. Og det er vel en pointe at møde folk hvor de er? :innocent:

Nogen er ikke klar til at motionere meget. Nogen er ikke klar til at tælle kalorier. Nogen har vaner de ikke kan slippe. Der er vel ikke kun én rigtig vej, én rigtig måde at leve sit liv på? Det vigtigste er vel at man er i gang med rejsen, synes jeg i hvert fald.

Jeg tror ikke der er nogen på dette forum, der ikke ved eller er enige i at motion er supervigtigt. Men hvis man laver noget de fire timer om ugen som bliver anbefalet, så skulle man i hvert fald få motion nok til at holde sig sund. Derefter skal resten vel så hentes på kosten, hvis man er overvægtig.

Dette er ikke for at piske en stemning op, overhovedet. Jeg synes det er supersejt at nogle træner så meget som de gør. Men jeg synes også det er strengt at betvivle belli2's motivation bare fordi han ikke udfører sit projekt efter jeres opskrift. :blink:

Bare mine strøtanker om emnet på sådan en søndag aften...

Det kan altså godt lade isg gøre med mindre end 2-3 timer om dagen!

Skulle jeg selv træne 2-3 timer om dagen, ville jeg kunne komme hjem fra arbejde, spise og så mere eller mindre gå direkte på hovedet i seng (overdrivelse fremmer forståelsen)...

Jeg selv træner ca. 1 - 1 1/2 om dagen, 5-6 dage om ugen, og jeg har da alligevel haft et fint vægttab. Jeg har så samtidig lavet en drastisk ændring på min kost - men det er altså ikke nødvendigt med 14-16 timers træning om ugen....

Link to comment
Share on other sites

Det kan altså godt lade isg gøre med mindre end 2-3 timer om dagen!

Skulle jeg selv træne 2-3 timer om dagen, ville jeg kunne komme hjem fra arbejde, spise og så mere eller mindre gå direkte på hovedet i seng (overdrivelse fremmer forståelsen)...

Jeg selv træner ca. 1 - 1 1/2 om dagen, 5-6 dage om ugen, og jeg har da alligevel haft et fint vægttab. Jeg har så samtidig lavet en drastisk ændring på min kost - men det er altså ikke nødvendigt med 14-16 timers træning om ugen....

Nej, det er nu heller ikke hvad jeg prøvede at nå frem til. Jeg snakkede om et absolut optimum; træn så meget, som du overhovedet kan. Men, som jeg også skrev, så afhænger det meget af typen af dit arbejde. Er du skovhugger, så er der ingen grund til at motionere 3 timer om dagen. Er du totalt inaktiv i hele arbejdstiden, så er der måske en god grund til at bevæge dig op mod 3 timer.

Link to comment
Share on other sites

Gang i den !! Der er da godt liv i min tråd og jeg suger jo bare til mig. Tak for engagementet !!!! Jeg vil nu lige skrive lidt mere om mig selv - mest for at berolige Dysp - han behøver ikke at være bange for at jeg dør af livsstilssygdomme - jeg HAR fattet budskabet ! Som jeg vist har nævnt tidligere, er jeg een af dem som har været på utallige kure - ofte gennemført en aldeles flot vægttab, men altid med efterfølgende vægtstigninger til følge, når jeg " slap grebet ". Det er jeg godt og grundigt træt af, så nu har jeg lovet mig selv at nu skal det være absolut sidste gang. Der skal ske noget nyt og de fejl som jeg har gjort tidligere skal IKKE få lov at gentage sig. Således har jeg forstået dette nu : 1. Det er ligeså meget tiden EFTER en slankekur som kræver fokus ! 2. Du kan - med fordel - implementere motion i dagligdagen, så du ikke tager på. 3. Det er smart at spise ofte ( men ikke så meget ) fordelt over dagen. 4. Det er hamrende vigtigt at man spiser morgenmad. Listen bliver sikkert længere, men det er alt sammen nyt for mig og ikke noget som jeg har benyttet mig af tidligere. Jeg har for 6 måneder siden gennemført et rygestop ( 60 cigaretter dagligt - røget siden jeg var 12 år ) UDEN andre hjælpemidler en rå viljestyrke og lidt selvhypnose ( arbejder som coach og hypnoterapeut ) Det er de samme resourcer som jeg vil tage i anvendelse i mine bestræbelser på at indføre en ny livsstil - og jeg VED at jeg kan ( denne gang :-) Jeg har f.eks. FOR EVIGT taget afsked med : fede chips, Mac Donalds mad, pizza flere gange om måneden, søde sodavand, jeg mener således helt klart at jeg - denne gang - endelig har fattet hvad det handler om. Jeg er selv MEGET tilfreds med at jeg er i stand til at få ca. 45 minutters daglig motion ( enten i form af squash 2 x ugentligt, powerwalking på squash fri dage, samt let styrketræning med håndvægte hjemme ) Min powerwalking vil, i takt med at jeg taber mig, køre over i noget intervaltræning - endnu en ting, som jeg har forstået er en god ting til fedtforbrænding. Jeg er godt igang med mit vægttab, har tabt 7 kg. siden 3 januar 2009 - henvendte mig udelukkende i dette forum fordi jeg oplevede 2 uger hvor vægten nærmest stod stille ( 0,5 kg pr uge ) og havde brug for lidt svar på hvad årsagen hertil kunne være. Har efterfølgende reguleret mit kcal indtag til mellem 1800 og 2000 kcal dagligt ( tidligere lå jeg på max 1500 kcal )

Link to comment
Share on other sites

Det er dejligt at høre, at du endelig er motiveret. Skriv endelig, hvis du er i tvivl om noget.

Jeg vil bare gerne have, at du forstår, at det ikke er de "små ting", som er vigtige. Jeg ved godt, at der er en enorm psykisk effekt ved at kunne tage en shake efter træning og tænke: "Nu har jeg gjort mit" eller powerwalke og tænke: "det var delme hårdt, nu har jeg gjort mit".

Det er det overordnede billed du skal forstå; hvad spiser du over hele dagen, hvor meget motionerer du over hele dagen, hvilken type mad spiser du, etc. etc.?

Det er nemlig dit "jeg har ikke spist efter kl. 18", som er et faresignal for mig på, at du fokuserer på småting. Der er ingen fordel, på noget tidspunkt, i at sulte sig selv. Du kan nedregulere dit fødeindtag, men at lade være med at spise noget efter kl. 18 er at skyde sig selv i løgene.

Jeg vil smutte nu, men vil med glæde vende tilbage for at svare på spørgsmål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share