Kosttilskud


Dysp
 Share

Recommended Posts

Jeg drikker selv en protein shake efter træning og grunden er:

Jeg spiser ca et stort måltid 2 timer inden jeg styrketræner.

Så styrketræner jeg i ca 1 time og 30min.

Kommer hjem ca 45min efter træning.

Så laver jeg mad hvilket tager ca 45min.

Dette ville betyde at jeg ikke fik noget at spise i 5 timer. Derfor vælger jeg at tage en protein shake efter træning. Vil jo gerne have at mine muskler har noget at arbejde med efter træning.

Better safe than sorry.

Tak for din subjektive holdning.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vælger du at se bort fra ptpouls kommentar?

Min kommentar på rigtig-mange-linjer blev slettet, fordi jeg skrev, at han skulle hænge sig selv. Selv en 7. klasse ville ikke det seriøst, men okay, hvis vi skal have en pædagogisk tilgang til hinanden på MOL og alle skal have det godt og ps. jeg giver skærekage, så må det jo være sådan.

Link to comment
Share on other sites

Min kommentar på rigtig-mange-linjer blev slettet, fordi jeg skrev, at han skulle hænge sig selv. Selv en 7. klasse ville ikke det seriøst, men okay, hvis vi skal have en pædagogisk tilgang til hinanden på MOL og alle skal have det godt og ps. jeg giver skærekage, så må det jo være sådan.

Jeg har genlæst dit slettede indlæg og set efter om det indeholdt andet en fornærmelser - det gjorde det så ikke...

mvh

Arne

Moderator

Link to comment
Share on other sites

Dysp-

Må være enig i ptpouls kommentarer omkring hullerne i argumentation og manglende viden. Istedet for at bruge så lang tid på at skrive din egen logik op så tror jeg den tid ville være bedre investeret i at læse flere bøger/hele artikler om emnet. Et par punkter til måske at motivere dig lidt til at læse videre (andre må rette mig hvis jeg husker tingene forkert)

- Insulinresponsen bruges bl.a. til at sænke cortisolniveauet efter træning hvilket er meget hensigtsmæssig da cortisol fremmer nedbrydelsen af protein

- PWO shakes bliver ikke anbefalet som erstatning for almindelig mad, men som et supplement - dvs mange anbefaler at der også indtages et godt måltid efter shaken

- Protein og kulhydrat (i letoptagelig) kan jeg ikke se behøves have helt samme præcis optagelseshastighed, synergieffekten vil stadig være der så længe insulinpeaket fra det ene stof ikke er forsvundet for meget før den næste rammer

Jeg synes denne bog er meget god:

http://www.amazon.com/Nutrient-Timing-Futu...n/dp/1591201411

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share