Crossfit i Fitnesscenter


fraende
 Share

Recommended Posts

Hej..

Har kigget længe på Crossfit, og det ser simpelthen så fedt ud!!.. Nu er problemet nu engang sådan, at jeg er studerende og bor i vejle, og mit center har ikke helt de faciliteter de bruger i Cross centrene..

Jeg har selvfølgelig alt BB, DB og pull-up stativer, og kabeltræk og det hele, samt medicinbolde og nogle små sandsække (2-5kg så vidt jeg husker)..

Er der nogen derude der kunne komme med nogle forslag til hvordan man kunne skrue et par cross lignende programmer sammen, som jeg så kunne skifte rundt imellem som mine personlige WOD's ?.....

Link to comment
Share on other sites

Når jeg kigger på deres WOD's, så er der mange af dem hvor de kun har en enkelt eller 2 øvelser..

Fx denne: http://www.crossfitcopenhagen.dk/wods/shoulder-press-3

Kræver cross virkelig at man kommer der HVER dag, for at få noget ud af det, for hvis man bare laver skulder én dag om ugen, ben én dag, og så lige lidt blandet en anden dag (3 dage i ugen i alt), får man da ikke det store ud af det, gør man ? hmm

Link to comment
Share on other sites

Når jeg kigger på deres WOD's, så er der mange af dem hvor de kun har en enkelt eller 2 øvelser..

Fx denne: http://www.crossfitcopenhagen.dk/wods/shoulder-press-3

Kræver cross virkelig at man kommer der HVER dag, for at få noget ud af det, for hvis man bare laver skulder én dag om ugen, ben én dag, og så lige lidt blandet en anden dag (3 dage i ugen i alt), får man da ikke det store ud af det, gør man ? hmm

Svarer du ikke selv på dit spørgsmål? Naturligvis er udbyttet begrænset, hvis din træningsuge ser ud som du der har beskrevet.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg kigger på deres WOD's, så er der mange af dem hvor de kun har en enkelt eller 2 øvelser..

Fx denne: http://www.crossfitcopenhagen.dk/wods/shoulder-press-3

Kræver cross virkelig at man kommer der HVER dag, for at få noget ud af det, for hvis man bare laver skulder én dag om ugen, ben én dag, og så lige lidt blandet en anden dag (3 dage i ugen i alt), får man da ikke det store ud af det, gør man ? hmm

Sådan kan du ikke se på det. crossfit.com WODs er lavet efter at man træner 3 dage og holder en fri. Hvis du kun kan/vil træne 3 gange om ugen så kan du selvfølgelig lave mere pr træningspas.

En måde at gøre det på er:

Et max effort løft af forskellige varianter af dødløft, squat, press, cleans eller snatch hvor du arbejder dig op til et sæt med din 1-5 RM

Metcon som du så kan vælge ud fra det du har mulighed for at lave

Link to comment
Share on other sites

Så fx laver 5-6 programmer, og så hver dag bare skifter mellem dem.. og så kører træning 3-4 dage om ugen..

Så have et program med fokus på enten Squat, Clean, Snatch, Død eller Bænk?... Det var faktisk noget i den stil jeg havde forestillet mig.

Og så bare køre forskellige øvelser ved siden af, så det faktisk bare bliver et full body ?

Link to comment
Share on other sites

Så fx laver 5-6 programmer, og så hver dag bare skifter mellem dem.. og så kører træning 3-4 dage om ugen..

Så have et program med fokus på enten Squat, Clean, Snatch, Død eller Bænk?... Det var faktisk noget i den stil jeg havde forestillet mig.

Og så bare køre forskellige øvelser ved siden af, så det faktisk bare bliver et full body ?

Du skal ikke tænke så meget kropsdele/fullbody. Et konkret eksempel på det jeg mente er:

Dag 1

Squat 3-3-3-3-3-3 (kunne også være front squat, overhead squat)

3 rounds for time of:

Row 500 meters

21 Burpees

Run 400 meters

Dag 2

Military press 5-5-5-5-5 (kunne også være push press, push jerk)

Seven rounds for time of:

95 pound Sumo-deadlift high-pull, 10 reps

10 Ring dips

Dag 3

Power cleans 1-1-1-1-1-1-1 (kunne også være dødløft, snatch, hang snatch, hang cleans)

"Cindy"

Complete as many rounds in 20 minutes as you can of:

5 Pull-ups

10 Push-ups

15 Squats

Så når du kommer til dag 4 så vælger du en styke øvelse og en metcon - du kan så kigge lidt på hvad du har lavet de sidste 2-3 gange så du ikke for lavet alt for meget af det samme.

Edited by Kellberg
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil blot nævne at jeg selv er med på Crossfit bølgen og det er jo super fedt.

Jeg har en del udstyr selv så jeg træner primært selv... eller det vil sige jeg bruger de daglige Crossfit træningsvideoer der ligger på friskonline.dk. Det er jo super fedt bare at slå hjernen fra og træne igennem - videoerne er lagt i et forløb hvor hele kroppen trænes og hvor der indlægges hvile dage...

Kan kun anbefale det og så koster det næste ingen penge.

Så hvis du ikke har et Crossfit center lige om hjørnet er det helt perfekt - prøv det...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share