Håndvægt


JensAnd
 Share

Recommended Posts

Hey jeg er helt ny på det her fora da jeg næsten lige er begyndt at træne med lidt håndvægte : )

jeg har så lige set i bilkas uge avis at der er en håndvægt på 15 kg til 249 kr.-

er det en okay håndvægt hvis man køber dem sådan et sted eller er det noget billigt bras : )

der er et link til så i kan se reklamen her: http://www.billedeupload.dk/photo/2009-03/...ngivet.JPG.html

Hilsen Jens. : )

Link to comment
Share on other sites

Tjaaa, selve stangen ser ud til at være ok, og der er spinlocks (låse-skruer på). Sidstnævnte er en god ting, fordi det så er stort set utænkeligt, at skiverne kan falde af.

Desuden er en håndvægt jo ikke højteknologisk, på nogen måde. Faktisk er det vel næsten det mest simple trænings-redskab. Så rent kvalitets-mæssigt kan den viste håndvægt nemt gå an til hjemmebrug. Jeg har selv et sæt, bestående af skiver og stænger, der er stort set magen til.

Link to comment
Share on other sites

fint nok : )

tager ud og henter mig sådan en stang imorgen : )

så har jeg lige et andet spørgsmål

går der lang tid før man begynder at kunne se forskel/mærke forskel på ens arm muskler hvis man kun hjemme træne rmed håndvægt. : )

Link to comment
Share on other sites

Er det bare for én håndvægt?

For hvis det kun er én håndvægt er det jo begrænset hvor mange øvelser man kan lave med den. Og hvis der er to håndvægte, så går der nok ikke så lang tid før de 15 kg bliver for lette.

Jeg købte dette vægtsæt: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?va...817&n=40100 (1 stor stang á 7 kg + 2 små stænger á 1 kg+ ca 40 kg i skiver) for snart et år siden. Jeg har været meget tilfreds med det ind til videre. Det eneste minus jeg kan finde på er at låsene bliver lidt løse til sidst i sættene.

Hvornår du kan se resultater afhænger af hvor seriøst du tager træningen og kosten, og af om du er tynd eller tyk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share