Overkroppen


Stanger1234
 Share

Recommended Posts

Hej alle motion-dyrkere :-)

Jeg har trænet i ca. 2 år nu og man kan godt se at jeg har trænet ( Det er ikke det helt store, men man kan se at f.eks. mit bryst er markeret. )

Jeg har bare et spørgsmål mht. min overkrop, fordi jeg har trænet sammen med én af mine venner og han har fået et langt bedre resultat end mig.

Det skal siges at han har gået til fodbold mens jeg røg, så stoppede jeg med at ryge ( så meget som muligt, skåret ned til kun fester OG de skal være gratis )

Han er så begyndt at ryge og er begyndt at spille fodbold igen.

Mit spørgsmål lyder på: Hvis man træner ben, som han har gjort ved hjælp af fodbold selvfølgelig, giver det en større effekt på overkroppen? Vokser den" hurtigere " end hvis man ikke tilføjer ben træning? For jeg har også hørt af en ven: Hvis du træner benene, så bliver resten af din overkrop også større.

Link to comment
Share on other sites

Generelt er det vel altid en fordel at træne hele kroppen fremfor kun det øvre. Må man spørger hvorfor du ikke træner ben?

Desuden mener jeg at have læst noget med at (hård) bentræning i højere grad stimulerede produktionen af testosteron - er det noget forbandet sludder eller er der hold i det? Kan ikke huske hvor jeg læste det, desværre...

Men hvorfor træner du ikke ben?

Link to comment
Share on other sites

Måske har han trænet bedre og/eller hårdere, eller har bedre gener?

Han har nok trænet hårdere end mig, men hans udvikling er virkelig meget anderledes end min.

Generelt er det vel altid en fordel at træne hele kroppen fremfor kun det øvre. Må man spørger hvorfor du ikke træner ben?

Desuden mener jeg at have læst noget med at (hård) bentræning i højere grad stimulerede produktionen af testosteron - er det noget forbandet sludder eller er der hold i det? Kan ikke huske hvor jeg læste det, desværre...

Men hvorfor træner du ikke ben?

Jeg ved ikke hvorfor at jeg ikke trænede ben...

Mit fokus var vel at jeg skulle have en større, flottere overkrop og ikke større ben.

Jeg er dog begyndt at løbe stille og roligt, både for at tabe vægt og for at træne ben. ( Man skal jo starte et sted :-) )

Edited by Stanger1234
Link to comment
Share on other sites

Fortæl os noget mere! Hvor hyppigt træner du? Træner du primært i maskiner eller med frie vægte? Hvad gør din kammerat anderledes?

Ydermere, du skal nok ikke regne med at tage vægt og få en vildere overkrop samtidigt (da det ikke lyder til at du har nok masse på brystet, til at det kan betale sig at cutte fedtet af.)

Link to comment
Share on other sites

Fortæl os noget mere! Hvor hyppigt træner du? Træner du primært i maskiner eller med frie vægte? Hvad gør din kammerat anderledes?

Ydermere, du skal nok ikke regne med at tage vægt og få en vildere overkrop samtidigt (da det ikke lyder til at du har nok masse på brystet, til at det kan betale sig at cutte fedtet af.)

Gener, og hvorfår skulle man ikke kunne øge vægt og få en vildere overkrop på samme tid?

Der er ingen grund til man skulle blive fed bare for at opbygge muskel, hvis det er det du mener.

Link to comment
Share on other sites

Stanger: Går du til anden sport? Cykler du til skole/arbejde/andet? Hvis du i forvejen bruger dine ben jævnligt, skal du ikke regne med at få større ben af at løbe. Men hvis du ingen motion dyrker i forvejen, kan du godt regne med at tage en smule. Du skal bare vide at man ikke får kæmpe store ben af at løbe/cykle - der skal tungere vægte til :) Ikke sagt at løb er en dårlig idé, slet ikke! Men du skal ikke regne med at få kæmpe store lår af det.

#ptpoul/anden: Nogen der kan bekræfte eller aflive min ovenstående vage påstand om, at (hård) bentræning skulle stimulere produktionen af testosteron (i højere grad end bare overkropstræning gør) - altså i henblik på at bentræning også stimulerer den generelle muskelvækst i resten af kroppen. Er der nogen sandhed i det?

Link to comment
Share on other sites

Fortæl os noget mere! Hvor hyppigt træner du? Træner du primært i maskiner eller med frie vægte? Hvad gør din kammerat anderledes?

Ydermere, du skal nok ikke regne med at tage vægt og få en vildere overkrop samtidigt (da det ikke lyder til at du har nok masse på brystet, til at det kan betale sig at cutte fedtet af.)

Jeg har trænet 5 gange om ugen - Mandag til Fredag - uden at træne ben men bare overkroppen. Nu er jeg begyndt at træne 5-7 gange + løb hver gang.

Jeg har trænet primært med maskiner mht. bryst og ryg, mens at mine biceps og triceps er blevet trænet af frie vægte. Mine kammerat og jeg har stortset lavet de samme øvelser.

Stanger: Går du til anden sport? Cykler du til skole/arbejde/andet? Hvis du i forvejen bruger dine ben jævnligt, skal du ikke regne med at få større ben af at løbe. Men hvis du ingen motion dyrker i forvejen, kan du godt regne med at tage en smule. Du skal bare vide at man ikke får kæmpe store ben af at løbe/cykle - der skal tungere vægte til :) Ikke sagt at løb er en dårlig idé, slet ikke! Men du skal ikke regne med at få kæmpe store lår af det.

#ptpoul/anden: Nogen der kan bekræfte eller aflive min ovenstående vage påstand om, at (hård) bentræning skulle stimulere produktionen af testosteron (i højere grad end bare overkropstræning gør) - altså i henblik på at bentræning også stimulerer den generelle muskelvækst i resten af kroppen. Er der nogen sandhed i det?

Jeg har ikke gået til nogen sport, jeg havde dog cyklet i skole ca. 2 km hver dag.

Endog er jeg ikke begyndt at løbe for at få større ben, men i håbet om at kunne tabe mig og have en lavere fedt % og i håb om at det ville kunne " forstørre " min overkrop.

Det er et meget godt spørgsmål, som jeg også gerne vil have svar på. :-)

hvor har du og din kammerat jeres viden om vægt træning fra?

Har i fået lavet et program af en træner og blevet introduceret lidt til emnet?

Min kammerat og jeg har bare trænet løs... :-) Vi har ikke helt gået i dybden og analyseret voret vægt træning. Vi har dog fået hjælp af nogle i vores træningscenter om hvorvidt vi træner rigtigt osv.

Link to comment
Share on other sites

#ptpoul/anden: Nogen der kan bekræfte eller aflive min ovenstående vage påstand om, at (hård) bentræning skulle stimulere produktionen af testosteron (i højere grad end bare overkropstræning gør) - altså i henblik på at bentræning også stimulerer den generelle muskelvækst i resten af kroppen. Er der nogen sandhed i det?

Der foreligger en enkelt undersøgelse, der viser at man får mere muskelvækst på overkroppen, hvis man også træner ben. Altså styrketræning af ben. Så hudt jeg visker er forsøgene i dnne undersøgelse lavet på ældre utrænende mænd. jeg kvoter fra min hukommelse, jeg har ikke lige tid nu til at grave noget frem.

Link to comment
Share on other sites

Ville lige nævne at det kan være han spiser mere mad eller mere korrekt mad end dig. Din kost har en enorm betydning for hvor meget du gainer.

Det lugter lidt af at i kunne have godt af at lave et program med noget progression i, når i nu træner 5 gange om ugen så kan i jo ligesågodt prøve at optimere jeres træning og få mest muligt ud af det.

Link to comment
Share on other sites

Gener, og hvorfår skulle man ikke kunne øge vægt og få en vildere overkrop på samme tid?

Der er ingen grund til man skulle blive fed bare for at opbygge muskel, hvis det er det du mener.

Det var det jeg mente. Man skal spise sig smellefed mens man træner.

Nej. Det jeg mente var, at OPs ven muligvis havde spist mere hensigtsmæssigt. Kan vi blive enige om, at en person som indtager en balanceret mængde kalorier på de korrekte tidspunkt, vil gaine mere end en person der ligger i underskud.

Her for tiden virker det som om, at man udviklet en tendens til at begrunde alt med genetik. Jeg kan bestemt ikke relatere alt denne snak om gener til det virkelige liv (personligt træner jeg heller ikke på et specielt højt niveau), men jeg har aldrig oplevet at en person som efter mit hoved træner og spiser korrekt i to år, kun bliver belønnet med en lille smule vækst (er naturligvis kun en antagelse ud fra OP)

Nå. Men mht. OP's svar på mit indlæg:

Hvis I har lavet præcis det samme, så er min eneste bud at han enten har trænet hårdere, spist bedre, eller (nu siger jeg det jo selv) bedre genetik. Dermed ikke sagt at jeres træningsprogram er optimalt :innocent: 2 år i maskinerne er 2 år for meget.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man finder iskæmisk belastningstræning interessant kan et reveiw (fra 2008) fra en svensk forskningsgruppe anbefales HER (kræver ikke universitetsadgangskode)

De benhandler nøgternt de forskellige studier lavet på det pågældende område, kommenterer på mulige mekanismer bag tilpasningerne samt er inde omkring praktisk implementering af træningsprincipperne. Så spring bare over træningen idag og fat læsebrillerne i stedet :cool:

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg lige et spørgsmål til, håber at bare én kan svare ordentlig på det.

Min ven og jeg har længe diskuteret om Will Smith i filmen I, Robot. Man ser en scene med ham, hvor man kan se at han har den største velformede brystkasse, mens han træner sin skulder.

Vi har prøvet og søge efter nogle træningsprogrammer og de såkaldte diets, som Will Smith har udøvet og spist. Men vi kan ikke rigtig finde nogle, så er det nogle som kan hjælpe os med det?

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget odiøst i det.

Gener

Styrketræning

Almindelig diæt manipulering

Væske optimering frem mod en "vigtig" optagelse

Træning før optagelse, make-up og lys-opsæt, betyder ligeledes meget for det endelige resultat i imponeres af

Edit:

og så selvfølgelig mere eller mindre lødig farmaka bliver "helt sikkert" også benyttet

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil have rollen i film "x" og modtage 20mill. så forventer vi at du tager 15kg på, vi starter forresten optagelserne om 3mdr... Det kan få langt de fleste skuespillere at hyre en personlig træner, træne hver dag og spise perfekt samt at tage steroider.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share