Hjælp til og respons på dette program


Harle
 Share

Recommended Posts

Hej!

I virker som et forum, som er meget modtageligt overfor nye, så jeg tænkte lige, at det ville være en god idé at søge om hjælp herinde.

Jeg regner med at køre dette program 4 dage i ugen, delt op som et 2-splitprogram.

Det første udkast ser således ud:

Træningsplan

Dag 1 (Bryst, skulder, triceps, mave)

Dag 2 (Ryg, biceps, ben)

Dag Tirsdag/Lørdag

Almindelig bænkpres – bryst

Skrå bænkpres – bryst

Trække reb ned – triceps

Vægt bag hovedet og op – triceps

Skulder side/frem – skulder

Military press - skulder

Løfte ben frem, fra stativ – mave

Mavebænk – mave

Dag (Onsdag,Torsdag?)/Søndag

Squat – ben

Lægpres – ben

Siddende dumbell – biceps

Stang curl – biceps

Dødløft – ryg

Bent over row – ryg

Jeg kan ikke alle navnene, så jeg håber, at i er med på hvilke øvelser det er.

Mine spørgsmål er så:

1) Hvilke øvelser burde jeg erstatte/fjerne?

2) Hvor mange reps/sæt er optimalt til de forskellige øvelser?

3) Evt. kommentar.

Jeg ønsker med dette at opbygge muskelmasse.

Desuden har jeg trænet før, så jeg ved godt hvad det handler om, også mht. kost osv., så det er bare hjælp til selve træningsprogrammet.

- Tak på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

Hey

Er selv ikke ligefrem nogen veteran, men vil da gerne give lidt feedback :wink:

Jeg synes det ser fint ud, mht øvelser.

Military press er en øvelse der går over flere led, så måske kan den erstatte noget ben og ryg.

Mht gentagelser, plejer man at sige at mellem 6-12 reps giver mest masse.

Så en 3-4 sæt af 6-12 reps bør være optimalt - dette er nok modstridende i forhold til military, da du ikke får nok af ryg, og ben-delen, hvis du samtidigt skal kunne løfte den op over hovedet.

Håber det var en lille hjælp.

God træning

Over og ud :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mener det går i benene på samme måde, som at dødløft også går i benene.. Selvom det ikke er meget. .. Er jeg helt ude og skide? :)

Lol ja, tænk dig dog om, hvordan skulle military kunne træne ben?

Der mangler baglår i programmet. Desuden er der en voldsom overvægt af presse øvelser i forhold til trække øvelser.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

Lol ja, tænk dig dog om, hvordan skulle military kunne træne ben?

.. Havde vist en eller anden ide om, at military pres var mere alla den der olympiske løftediciplin træk (snatch)... :blush: Men fedt - man blir klogere hver dag. :bigsmile:

Til det med baglår:Baglår

Edited by dhestbech
Link to comment
Share on other sites

.. Havde vist en eller anden ide om, at military pres var mere alla den der olympiske løftediciplin træk (snatch)... :blush: Men fedt - man blir klogere hver dag. :bigsmile:

Til det med baglår:Baglår

Jeg kan ikke så godt lide kabel-/makineøvelser, men okay.

Hjælper squat ikke på baglår?

Link to comment
Share on other sites

Vægt bag hovedet og op – triceps

Når man laver den øvelse, og det siger "knæk" i albuerne, hva f**k skal man så gøre ?

Jeg syntes det er enormt ærgeligt, for det er en god øvelse, men når jeg laver den så siger den knæk, og så gør det faktisk også ondt. Også efter, når jeg har lavet øvelserne et par gange, og så er færdig og strækker mine arme, så er der kaldt pain-time... Hvad kan jeg gøre før det ikke gør ondt? eller er der nogle andre øvelser der er ligeså gode ? :)

Link to comment
Share on other sites

Når man laver den øvelse, og det siger "knæk" i albuerne, hva f**k skal man så gøre ?

...

Hvad kan jeg gøre før det ikke gør ondt? eller er der nogle andre øvelser der er ligeså gode ? :)

Øhm - måske ved at lave ROM'en, eller vægten mindre.

En øvelse, næsten magen til, som virker for mig: lidt ligesom enkeltarms bend over rowing, men med fokus på triceps.. Er det til at forstå? Underarmen føres i al fald fra at hænge løst i lod, til at være i vandret.

Link to comment
Share on other sites

Øhm - måske ved at lave ROM'en, eller vægten mindre.

En øvelse, næsten magen til, som virker for mig: lidt ligesom enkeltarms bend over rowing, men med fokus på triceps.. Er det til at forstå? Underarmen føres i al fald fra at hænge løst i lod, til at være i vandret.

Ik' helt til at forstå, men skal prøve det imorgen når jeg træner, at lave den øvelse..

Men kan man ik' også træne triceps ved at trække det der reb ned ? :) og holde albuerne i hofterne , self.. ?

Er der andre måder at træne triceps på..?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om der refereres til kick backs

kickback.jpg

Facepulls er ikke en effektiv øvelse til at bygge en god ryg, den er dog fin som et supplement til at få styrket den øvre ryg; rhomboids, bagskuldre osv., men den bør ikke ses som et alternativ til rows.

Kabel push downs er en fin triceps øvelse, men der er ingen grund til at holde albuerne i hofterne, og du har da nogle usædvanligt lange overarme, hvis du kan det?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder som om der refereres til kick backs

kickback.jpg

Facepulls er ikke en effektiv øvelse til at bygge en god ryg, den er dog fin som et supplement til at få styrket den øvre ryg; rhomboids, bagskuldre osv., men den bør ikke ses som et alternativ til rows.

Kabel push downs er en fin triceps øvelse, men der er ingen grund til at holde albuerne i hofterne, og du har da nogle usædvanligt lange overarme, hvis du kan det?

Ved nu ik', jeg har de der såkaldte "boble-biceps" ;) Men da jeg bare hev ned, så fik jeg af vide af en ældre dame, at jeg ikke skal gøre sådan, men jeg skal holde albuerne ind til hofterne, så jeg ikke ødelægger mine arme... passer det ? :o

Link to comment
Share on other sites

Ved nu ik', jeg har de der såkaldte "boble-biceps" ;) Men da jeg bare hev ned, så fik jeg af vide af en ældre dame, at jeg ikke skal gøre sådan, men jeg skal holde albuerne ind til hofterne, så jeg ikke ødelægger mine arme... passer det ? :o

boble-biceps, hvad er det?

den ældre dame vrøvler

Link to comment
Share on other sites

boble-biceps, hvad er det?

den ældre dame vrøvler

sådan en bobel muskel :P en der bare er rund, og ik' aflanget eller noget.. ?

det har jeg..

det kan godt være, men syntes også det rammer mere tricepsene når jeg har albuerne i hoften.. ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share