Kasein vs. valle protein


Martin G
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har læst flere steder, at hvis man tilsætter fedtstoffer (såsom olie) til sin valleproteinshake, så kan man faktisk få den samme optagelseshastighed som for kaseinpulver alene?

Er der nogen der kan af- eller bekræfte det?

Hvor meget olie snakker vi så om ift. en scoop af 35g? Og vil havregryn kunne gøre sammme trick i et vist omfang? Eller måske hasselnødder indtaget før proteinpulveret?

Skyd løs!

Link to comment
Share on other sites

Olie skulle ikke sænke mavetømningshastigheden særligt meget. Jeg har ingen kilde på dette desværre, andet end Lonnie Lowery (fra t-nation.com) sagde dette i en mail korrespondance, jeg havde med ham om netop dette emne.

Hvofor ikke bare købe noget kasein/valle mix eller evt spise et langsomt optageligt måltid?

Link to comment
Share on other sites

Fedt, fiber og mængden af føde i det hele taget påvirker mavetømningshastigheden.

Problemet skulle som sagt være at olier ikke har en lige så stor påvirkning som fedtstoffer fundet naturligt i fødevarerne.

Spis en håndfuld nødder sammen med, det hjælper måske på det?

Link to comment
Share on other sites

Fedt, fiber og mængden af føde i det hele taget påvirker mavetømningshastigheden.

Problemet skulle som sagt være at olier ikke har en lige så stor påvirkning som fedtstoffer fundet naturligt i fødevarerne.

Spis en håndfuld nødder sammen med, det hjælper måske på det?

Også min tanke. Overvejde lidt at smide havregryn og hakkede nødder i shaken?

Kan godt se argumenterne for at bare købe kaseinen, men den er noget dyere, så hvis jeg kunne nøjes med valle, ville jeg jo meget gerne det :smile:

Link to comment
Share on other sites

jo mere du hakker tingene til pulver jo hurtigere bliver de. hvorfor skal det være en shake?

Nåja, har du ret i. Shake skal det være, fordi at det pulver jeg har pt. smager så hamrende elendigt, at det bare skal kunne sluges.

Men evt. havregryn i shaken og så en håndfuld hasselnødder ved siden af? Kan man tilføre andet? ukogte grøntsager?

Link to comment
Share on other sites

Prøv at søge på super shakes.

Send mig evt din mail via PM så kan jeg sende dig en masse shakes opskrifter, men de kræver næsten alle en blender.

Mht det "hakkede". En af mine buddies undersøgte om hakkede havregryn skulle have højere glykæmisk index end ikke hakkede. Der viste de tingen forskel.

Omvendt siger min vejleder der er nutritionist (en svensk ernæringsuddannelse der er ret videnskabeligt/biokemisk orienteret i forhold til de danske) og har en forksningsrettet læøgeuddannelse, at det har højere glykæmisk index generelt, når man hakker ting.

hvis du kan leve med at glykæmisk index måske forhøjes en smule er ultra fine scottish oats så køb dem. De Smager forrygende og er mega praktiske. En håndfuld nødder eller nogle grøntsager ved siden af, en super kombination. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share